XXXI Zlot XT660.PL! Kaszuby 19-21.04.2024 / Zapisy -> viewtopic.php?f=22&t=18583

regulowana klamka sprzęgła

jesteś ciekaw co na ten temat uważają pozostali użytkownicy? Pisz tutaj
ptorun1
Posty: 26
Rejestracja: 11 maja 2012, 22:16
Lokalizacja: KATOWICE

Witam czy ktoś może używa regulowanej klamki sprzęgła,chodzi mi o coś takiego
http://www.off-the-road.de/XT-660-Z-Ten ... table.html
Czy poprawia to komfort jazdy w dużym stopniu,bo mnie troche paluchy czasem bolą,ewentualnie coś tańszego do xtz bo te troche drogie a nic tańszego nie znalazłem,jak dam duży luz klamki to jest lepiej ale to wtedy przekracza wartości jakie są w manualu (15mm chyba) więc nie wiem czy tak można jeżdzić,czy może jakoś inaczej można zmiękczyć klamkę?
pozdro
Awatar użytkownika
zuwio
Posty: 26
Rejestracja: 24 lip 2012, 22:11
Lokalizacja: Gliwice

Jeżeli chodzi ci o ból paluchów i zmiękczenie klamki to wydaje mi się że to raczej nie pomoże. To chyba tylko regulowana klamka, wiesz bliżej dalej. Tak jak mamy w hamulcu.
Wydaje mi się że musiał byś kupić Magurę czyli hamulec hydrauliczny. Wtedy na pewno odczujesz różnice w lekkości pracy sprzęgła. Noo ale to dopiero koszt :)
http://www.off-the-road.de/XT-660/Magur ... a9e2520f74
Awatar użytkownika
bonzo
Posty: 3175
Rejestracja: 23 lut 2009, 0:34
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

zuwio ma rację. Jak bym miał dać za klamkę 110euro to wolał bym dorzucić do hydrauliki. Ktoś na forum chyba załozył magurę, jesli dobrze pamietam to gkogut.
"Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie."
Awatar użytkownika
Bajros
Posty: 3301
Rejestracja: 10 lis 2008, 23:27
Lokalizacja: Warszawa

Moim zdaniem komfort się poprawia, klamka jest szersza i dzięki temu moim zdaniem lepiej leżą na niej palce, dodatkowa regulacja też jest na plus. Posiadam klamki które mają jeszcze dodatkowo łożysko ale jak ono wpływa na komfort to nie wiem :) Są do kupienia na allegro chińskie klamki, nie mam linka pod ręką ale pamiętam, że o tych klamkach już pisaliśmy na forum - ostatnio kojarzę, że Janko pisał (poszukaj).
Jedzie Jadzia Dziadzie ;) Braaap Braaap
"Tylne koło ucieka cały czas, przednie tylko raz"
Awatar użytkownika
gregdobrynin
Posty: 62
Rejestracja: 13 cze 2012, 21:42
Lokalizacja: Essen, Germany

Z forum xt660.com:

http://www.xt660.com/showthread.php?t=1 ... ght=levers

Bezposredni link do eBaya:
http://www.ebay.com.au/itm/300703143938 ... 920wt_1163

I tu jeszcze jeden post wklejam z xt660.com. Ja wlasnie kupilem te klamki z tego posta do mojej Tenery. Tanio, szybko i super wykonane.

"they are based out of Hong Kong and as Feck said "nice, chinese asv`s"

it would surprise me if ASV have them made by these guys, let me tell you as a CNC machinist these are good quality machined not cast out of sponge like most of the parts out there

they are a perfect fit, no cutting or filing required like some had to do that i read on here

the ebay link is for US ebay but they say they ship worldwide

http://www.ebay.com/itm/170694297800?it ... 6549wt_960

these are the parts you need as they don't specifically stock for the XTZ

Suzuki - GSXR 600 1997 - 2003 Clutch
Yamaha - FJR 1300 2004 - 2008 Brake

once i sent them this info they sent me a money request via paypal, it took about ten days to get them "

Ja napisalem do sprzedawcy bezposrednio i poprosilem o dokladnie te klamki (ktore pasowaly do mojej Tenery). Trzeba tylko podac dlugosc i kolor samej klamki jak rowniez regulacji.

Pozdro660, Greg
https://www.facebook.com/gregdobrynin

09' XT660Z Tenere in Schwarz
06' Suzuki DL650AK7 in Blau (Sprzedany)
Awatar użytkownika
berserkers
Posty: 965
Rejestracja: 25 mar 2009, 12:22
Lokalizacja: Szczecin/ Bezrzecze

Ja mam titaxy u siebie, lepiej niz standardowe klamki ale czy kupilbym raz jeszcze za ta cene to raczej zastanowilbym sie i poszukał w chinach:-)
Awatar użytkownika
MarqSz
Posty: 366
Rejestracja: 20 paź 2011, 7:25
Lokalizacja: Poznań

Ja z kolei zamówiłem na ebayu chińskie. Pojeździłem tydzień i zamontowałem oryginały. Dlaczego? Po założeniu okazało się, że ustawienie regulacji na "najbliżej" przysuwało klamkę tylko o kilka mm. Nie odczuwalne prawie. No i w drugą stronę, gdybym chciał odsunąć - a mam oryginalne handguardy yamahy - też się nie da, bo nie ma miejsca. Do tego doszedł jeszcze problem, że klamka hamulca (OIDP) nie miała otworu na sprężynę (w przeciwieństwie do oryginalnych). Mimo teoretycznie takich samych wymiarów mocowania, nie maiła także żadnego luzu (oryginał chyba miał około 1mm). Miałem klamki normalnej długości, być może te krótsze na dwa palce byłyby lepsze.
Tylko motocyklista wie, dlaczego pies wystawia łeb przez okno z samochodu...
Awatar użytkownika
gregdobrynin
Posty: 62
Rejestracja: 13 cze 2012, 21:42
Lokalizacja: Essen, Germany

Ja zamowilem te krtotkie klamki od uzytkownika eBay: bikegear-2010
Tak na prawde, to glownie chodzilo mi o klamke hamulca, zeby moc wygodnie uzywac hamulca dwoma palcami (wskazujacym i srodkowym), a reszta paluchow trzymac kierownice. Lubie tak jezdzic jak poruszam sie poza asfaltem.

Jak kupowalem moj motocykl, to mialem zamontowane handguardy KTM bez ciezarkow. Gdy zamontowalem ciezarki, to klamka sprzegla byla troche za dluga i wadzila. Nowa klamka, ta krotsza, nie wadzi, ale sprzeglo tak czy siak chwytam wszystkimi palcami, bo musze je dociagnac do samej manetki. Przez to ze jest krotsza, to ostani palec chwyta zgrubione zakonczenie klamki co nie jest najwygodniejsze, ale juz sie przyzwyczailem.

Ale, tak jak wspomnialem wczesinej, chodzilo mi glownie o hamulec.
https://www.facebook.com/gregdobrynin

09' XT660Z Tenere in Schwarz
06' Suzuki DL650AK7 in Blau (Sprzedany)
Awatar użytkownika
mroova
Posty: 339
Rejestracja: 29 kwie 2011, 16:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

gregdobrynin pisze:Nowa klamka, ta krotsza, nie wadzi, ale sprzeglo tak czy siak chwytam wszystkimi palcami, bo musze je dociagnac do samej manetki.
Tak z ciekawości, czemu musisz dociągnąć do samej manetki?
Do wysprzęglenia wystarczy wcisnąć klamkę do połowy (przynajmniej u mnie), spokojnie zostaje miejsce na mały i serdeczny pod klamką :-D A w terenie i tak prawie w ogóle sprzęgła nie używam.

A tak w ogóle polecam super tani patent mojego pomysłu. Musiałbym tylko zamówić klamkę z Rumunii :mrgreen: Tutaj akurat zamontowana na V-Stromie, ale rozwiązanie jest uniwersalne:
Obrazek
Wojtek
Posty: 4727
Rejestracja: 10 sty 2009, 23:32
Lokalizacja: XXX

Ja po prostu obcinam klamki na dwa/trzy palce.
Hamulcowa co prawda i tak zawisa kilka cm przed manetką a więc palce spokojnie się tam mieszczą, ale...
Po pierwsze po założeniu w mojej R-ce przewodu ze stalowym oplotem hamulec jak na mój gust był zbyt ostry- zwłaszcza w terenie- więc dwoma palcami lepiej mi się dozuje moc hamowania.
Po drugie klamka stale zahaczała o handbary. :-/

Sprzęgłowa musi dochodzić prawie do końca, więc tutaj nie miałem innego wyjścia.

W Husce klamki mam regulowane i w miarę krótkie, ale i tak sprzęgłową mam obciętą ;-)
Mam w niej hydrauliczne sprzęgło i faktycznie chodzi lekko, ale moim zdaniem w XT wiele to nie pomoże.
Wysprzęglik w husce popycha bezpośrednio wałek wysprzęglający a więc nie pośredniczy w tym żadna dźwignia i zębatka jak w XT-ku :-/
To hydrauliczne do XT zastępuje linkę tylko od klamki do dźwigni a więc opory samej dźwigni oraz zębatki odciągającej sprzęgło pozostają bez zmian :-|

Taniej wychodzi dobrze i w miarę często nasmarować linkę a efekt murowany :-P
Bigwaldi
Posty: 11
Rejestracja: 05 paź 2020, 22:34
Lokalizacja: Przemyśl

Kupiłem sobie takie klamki jak na zdjęciu, jednak jak widać to co wchodzi w uchwyt od sprzęgła jest o wiele szersze... do diabła z Chińczykami :D
Załączniki
IMG20210531185149.jpg
XT660Z - Przemyśl :evil:
ODPOWIEDZ