XT 660 Z ....jaka jestes ? wasze opinie !!

jesteś ciekaw co na ten temat uważają pozostali użytkownicy? Pisz tutaj
motomarych
Posty: 4
Rejestracja: 18 lis 2012, 22:52
Lokalizacja: GNIEZNO

Witam!!
Panowie jestem nowy w tym towarzystwie , proszę o opinie na temat xt 660z ,tzn tych dobrych stron i złych moto czyli wszystko.Dodam ze jestem w wieku w którym fantazje zastępuje rozsadek , ale krew jeszcze się burzy, i pytanie ........czy przy wzroście 178 mogę mieć problem z jazda w terenie .Obecnie podróżuje na bandycie 1250 , ale kreci mnie teren i nosze się z zamiarem zakupu TENERY . Kazda uwagę i komentarz przeczytam z uwaga z góry dziękuje i pozdrawiam.
Awatar użytkownika
pavloman
Posty: 158
Rejestracja: 10 wrz 2012, 10:17
Lokalizacja: Piaseczno

Cześć,
Tenera to bardzo uniwersalny motocykl użytkuje go juz 2 rok zrobiłem 20 tys. Sprawdził się zrówno w podrózy do Maroka jak i okazjonalnych wypadów tzw. Fryta w lesie :). Jestem wyższy od Ciebie i dla mnie wysokość jest ok. Musiałem tylko dokupić deflektor na szybe bo przy dłuższych trasach jest poprostu ciszej i spokojniej. Motocykl jest bardzo zwrotny i łatwo się prowadzi. Nie ma problemu z ostrymi winklami nawet z założonymi kuframi. Jesli bedziesz jeżdził po mieście to super sprawą jest kierownica która jest na tyle wysoko że przechodzi nad lusterkami wiekszości samochodów. Jedynie busy sprawiają problem. Zawieszenie standardowo jest ustawione na dosyć miekkie zapewnia to optymalny komfort jazdy ale przy ostrzejszym hamowaniu trzeba sie liczyć z "nurkowaniem" . Właściwości terenowe jak dla mnie wystarczające po założeniu opon DualSport daje rade. Nie jest to 120kg enduro ale napewno daje fun przy pokonywaniu naprawde trudno dostępnych terenów. Jedyny minus aczkolwiek do konca nie uważam tego za minus to moc silnika. Przy podrózowaniu z plecakiem i zapakowani po sufit :) da sie odczuć braki mocy szczególnie przy wyprzedzaniu. Z drugiej jednak strony singiel z taką pojemnościa o wyższej mocy to napewno wyższa awaryjność. Podsumowując sprzęt naprawde godny polecenia.
Live to ride - Ride to live
motomarych
Posty: 4
Rejestracja: 18 lis 2012, 22:52
Lokalizacja: GNIEZNO

No właśnie ....ta moc ,rożne opinie ....właścicieli wszystkiego innego , jeżdżę sam bez pasażera ,w planach trasy mieszane z przewaga na teren .Wiec mam pytanie czy często trzeba mieszać w skrzyni w terenie .
A może panowie ktoś by użyczył moto do przymiarki oczywiści w stanie spoczynku jestem z WLKP konkretnie Gniezno , chętnie bym skorzystał z uprzejmości kogoś z forum , i przy okazji podyskutował . POZDRAWIAM
Wojtek
Posty: 4727
Rejestracja: 10 sty 2009, 23:32
Lokalizacja: XXX

Na miejscu masz DarekXXL ;-)
flly
Posty: 13
Rejestracja: 25 kwie 2012, 16:57
Lokalizacja: W-wa

Nie przejechałem wprawdzie dużo w tym sezonie, ale coś skrobnę.
Tenere jest motocyklem bardzo uniwersalnym. Moje jazdy: asfalt (max. to było 350km, przy prędkości 100-130km/h), wieczorne latanie po W-wie i okolicy, jazda offem- lekkim raczej (wjeżdżałem w polną drogę i gdzieś wyjeżdżałem). W każdej sytuacji jest dobrze, nie piszę że rewelacyjnie, bo Tenere jest swoistym kompromisem.
Co do mocy, trzeba przywyknąć do jednej rzeczy (jak to w singlu) poniżej 3000obr./min, ten silnik nie jedzie. Ok na asfalcie rozpędzisz się z 2300-2500obr./min
(przy łagodnym odkręcaniu manetki), ale w terenie jest mocne i nieprzyjemne szarpanie, niezbyt dobrze wpływające na kondycję układu napędowego. Jakiegoś uporczywego wachlowania biegami nie ma.
Wzrost- mam zwykłą (bez ABS), ale przy moim wzroście 188cm, coś mi w pewnym momencie nie pasowało. Postanowiłem podwyższyć kanapę (7,5cm) i teraz jest o niebo lepiej. Uważam, że jak masz, 178 Tenere będzie dla Ciebie idealna na asfalcie (wygodna pozycja, dobra ochrona przed wiatrem), jak również w terenie gdzie nie będzie brakować długości nóg.
Jeśli chodzi o wiek, to ostatnią dłuższą podróż Tenera odbyła do moich rodziców, gdzie zostanie przygotowana do zimy i dopieszczona w martwym sezonie. Przy ostatniej wizycie, mój tato pochwalił się że jeździł "czarnulą". Cytat: "Na początku było dziwnie, ale później jak ją wyczułem było bardzo dobrze. Zrobiłem ponad 100km". Dodam, że tato preferuje raczej wagę ciężką- na co dzień w garażu stoi Triumph Rocket.
Ostatnio zmieniony 19 lis 2012, 19:53 przez flly, łącznie zmieniany 1 raz.
motomarych
Posty: 4
Rejestracja: 18 lis 2012, 22:52
Lokalizacja: GNIEZNO

Dzieki Wojtek za namiary ...prośba już popłynęła do kolegi Darka xxl , i teraz czekam na odp .

[ Dodano: 2012-11-19, 18:32 ]
Serdeczne dzięki kolego flly , chłonę wszystko co dotycz tej maszyny ,aby wyciągnąć odpowiednie wnioski .POZDRAWIAM
Awatar użytkownika
arrasq
Posty: 770
Rejestracja: 06 lut 2009, 15:04
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Darek ma eRkę akurat a kolega szuka Tenerki. Jakbyś wybierał się w strone Torunia to pod Inowrocławiem możesz pojeździć też moją eRka ;)
Jeśli podróżujesz po Polsce albo wybierasz się w konkretną stronę, zerknij na forumową mapę. Może gdzieś po drodze znajdziesz posiadacza konkretnie Teresy.
Awatar użytkownika
@rek
Posty: 59
Rejestracja: 15 lut 2012, 16:31
Lokalizacja: Konin

Darek - jam ma 176 cm i daję radę ;) choć śmiechu czasami trochę jest ;)

Jak do Konina Ci po drodze daj znać.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
zuwio
Posty: 26
Rejestracja: 24 lip 2012, 22:11
Lokalizacja: Gliwice

Ja przejeździłem co prawda tylko jeden sezon ale też coś skrobnę. Tak jak ty wcześniej jeździłem na streecie. Musisz się liczyć z tym, że są to zupełnie inne motocykle i zupełnie inny styl jazdy. To przede wszystkim. Przyzwyczajony do większej mocy troszkę mi jej brakuje przy Tenerce. Uważam też że przy tej mocy i pojemności jest to motocykl do prędkości przelotowych max 100 k/h. Powyżej tej prędkości robi się wir w baku i to piękne spalanie 4 l/100km diametralnie się zmienia. Moim skromnym zdaniem taka prędkość jest zdecydowanie za mała do wygodnego podróżowania na większe odległości. Wyobraź sobie że chciał byś dojechać do Maroka tnąc cały czas autostradami i musisz śmigać maks setką! Lub liczyć się ze znacznie większym spalaniem i tak naprawdę słabą wygodą przy prędkościach sięgających 130 km/h czyli dopuszczalną na większości autostrad w Europie. Nie mówiąc o tym że mało kto chce śmigać 130 na autostradzie a ty rzadko będziesz przekraczał ta prędkość. Zaraz chłopaki pojadą po mnie że oni latają przelotową 150 :) Pewnie i tenerka tez poleci (choć już nie wiele więcej) tyle że to bardziej będzie walka niż przyjemne podróżowanie a domyślam się że po to ci ten motocykl bo do przecinania już miałeś. Jeśli chodzi o podróżowanie po szutrach tu sprawa ma się znacznie lepiej. Moc już będzie wystarczająca tak jak i prędkość. Tylko najpierw niestety będziesz musiał do tych szutrów dojechać.
Ja mam dokładnie tyle wzrostu co ty 178 i motocykl jest idealny. Pamiętaj przeciętny męski użytkownik wszystkiego to osobnik o wzroście 175 cm i to jest wyznacznik dla projektantów więc jak widzisz nie wiele odbiegasz :) Na początku może ci się wydawać że kanapa jest za wysoko ale to szybko minie. Tu nie panuje zasada że obie nogi mają stabilnie sięgać ziemi jak w bandycie :) Oczywiście jeśli chcesz jeździć po terenie musisz troszkę dostosować tenerkę. Podstawa to podniesienie kierownicy najlepiej 30 mm plus troszkę wyższa kierownica choć samo 30 mm też już da dużą poprawę komfortu przy jeździe na stojąco. Niestety seryjne opony dla mnie są do wszystkiego i do niczego. Jeśli tarłeś szpilkami w bandycie to tu będziesz musiał mocno uważać. W porównaniu do motocykli jakimi jeździłeś tu opony nie mają już takiej fajnej przyczepności. Szczególnie przód baaardzo lubi uślizgiwać. Trzeba popracować nad troszkę inną technika jazdy. W każdym razie ja musiałem się przyzwyczaić do nie tak agresywnego wykładania w zakrętach.
Do tego szybka. Ja uważam że jeśli chcesz podróżować to zdecydowanie przy 178 cm musisz dokupić deflektor inaczej wysokość szybki powoduje że wszystko będziesz zbierał na głowę.
Jeśli chodzi o twoje pytanie dotyczące wachlowania biegami. Nie ma strachu to nie dwusuw :) Silnik jest elastyczny i z tym nie ma żadnego problemu.
I teraz podsumowując. Jeśli naprawdę sądzisz że wystarczą ci na asfalcie prędkości o których pisałem ( niestety uważam że nawet jeśli teraz uważasz że tak to się mylisz i szybko zweryfikujesz swoją opinię) to śmiało możesz brać tenerkę. Ja drugi raz bym jej nie kupił. Pojeździłem GSem 1200 i 800, każdy z tych motocykli do podróżowania jest sporo lepszy. Przyznam tez że skoczyłem na kurs enduro do Hechlingen właśnie na GSach i w teren lepsza od 1200 na pewno jest tenerka. Ale jeśli chodzi o 800 to tu już mocno bym się zastanowił. Mocy znacznie więcej a waga porównywalna. Jednak ta moc przy takim terenie do którego zostały stworzone te motocykle ma pewne znaczenie. Przy brakach umiejętności czasem moc może cię troszkę podratować. Oczywiście teren o jakim piszę to nie tor motocrossowy chociaż technicznie przy wadze 250 kg dawał sporo frajdy i był na prawdę niezłym wyzwaniem.
Zwróciłem tez uwagę, że zapytałeś głownie o teren. Pamiętaj tenera służy do podróżowania. Oczywiście również po terenie ale jednak podróżowania. Jeśli nie planujesz dłuższych podróży a chcesz śmigać wokół komina i mieć dużo frajdy z jazdy zdecydowanie kup Rke. Tfuuu, że tez przeszło mi to przez gardło. Oczywiście kup Rkę dotyczy tylko tego forum bo ja gdybym miał już kupować Rkę sto kroć bardziej wolał bym 690 KTMa :)
Po takiej zachęcie zaproponuję ci moją tenerkę. Rok 2012 stan jak z salonu cena 26999. Przymierzyć też się możesz jeśli będziesz w okolicach Gliwic. Trafnej decyzji życzę.
flly
Posty: 13
Rejestracja: 25 kwie 2012, 16:57
Lokalizacja: W-wa

Zuwio:
Można jechać spokojnie 120km/h. Spalanie 4l to trochę fake (przy jeździe mieszanej ON/OFF). Realne spalanie przy normalnej jeździe (nigdy nie spaliłem baku w 100% w trasie) 5-5,5l/100km (nigdy mi nie spaliła więcej, czasami mniej) i nie jest to wir w baku.
Mam 188cm wzrostu i 100kg wagi- szyba mogłaby być wyższa, ale wiatr głowy nie urywa.
Aha i nie wiem jak widzisz jazdę w terenie, jeśli nie masz możliwości postawić nóg stabilnie na ziemi.
Rozumiem, że nie jesteś zadowolony z zakupu, ale nie popadajmy w przesadę.
Tak 690KTM jest wyjściem, ale jemu bliżej do "liści", niż do motocykli "uniwersalnych".
Awatar użytkownika
mroova
Posty: 339
Rejestracja: 29 kwie 2011, 16:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

motomarych pisze:czy przy wzroście 178 mogę mieć problem z jazda w terenie
Ja mam 177 i Tenerka pasuje mi idealnie na siedząco i na stojąco. Dopóki jedziesz problemu ze wzrostem nie będzie :mrgreen: Natomiast trzeba się przyzwyczaić do kalkulowania w nieznanym terenie. Jak dojeżdżam do miejsca, gdzie potencjalnie dalej może nie być przejazdu, to kombinuję tak, żeby jak najłatwiej było zawrócić. Na przykład staram się stanąć lekko pod górkę, żeby grawitacja mi sprzyjała :mrgreen:
Raz wpakowałem się w taką fajną nawrotkę w dwóch błotnych koleinach. Przepychaliśmy Tenerkę we dwóch kilka razy przód-tył aż mi pot oczy zalał :oops:
motomarych
Posty: 4
Rejestracja: 18 lis 2012, 22:52
Lokalizacja: GNIEZNO

TENERKA Z ma sluzyc do rekreacji ale z lekkim zacięciem terenowym.. , w grę wchodzi chyba ...?! używana i dla tego następne pytanie ile wytrzymują silniki i na co zwrócić uwagę przy zakupie z drugiej reki .
BMW GS ok fajne maszyny , tylko przerażają mnie ich życiorysy ..zakręcone jak rogale,KTM 690 nie wiem czy potrzebuje taka brzytwę z twarda kanapa, ale może przy konfrontacji zmienił bym zdanie . Na razie moim liderem TENERKA Z ,dziękuje za zainteresowanie moim tematem i tak obszerne wypowiedzi i proszę o następne . POZDRAWIAM MARIUSZ
wittek
Posty: 205
Rejestracja: 02 lis 2011, 20:24
Lokalizacja: Warszawa

Przejechałem Z około 10 tyś, w tym wycieczkę do Rumunii z kolegą który jechał Varadero 1000 - droga to 90-10 asfalt. W bliższych okolicach nakręciłem myślę tak z 1000km po terenie w tym także ciężkim, jakieś żwirownie, błoto duże itd. Moja opinia jest taka - póki nie będzie mnie stać na f800gs Tenera jest idealna, jest uniwersalna co już tu się pojawiało ale mnie o to chodzi - gdybym potrzebował czegoś sprofilowanego to chyba bym musiał mieć dwa motocykle jakieś 450 Yamahy w teren albo małego KTM'a i 1200GS do podróży. Na to mnie nie stać, a na Tenerę już tak - pewnie, że gdyby miała te 20km więcej byłoby idealnie. Niemniej jednak podczas tych 4 tyś km w Rumunii, obładowany trzema kuframi nie byłem kulą u nogi dla Varadero - jak trzeba było przejechałem dziennie i 600km z okładem, a jak trzeba to jechałem i 175 km/h (licznikowo). Jednak rzeczywista prędkość przelotowa, która mnie ani motocykla zbytnio nie męczyła to 140km/h (w/g gps'a). Najlpeij jednak Tenera sprawuje się tak przy 120-130 km/h, pali mało mocy starcza i jest git. A wysokość - mam 5cm więcej niż ty i czuję że mam spory zapas. Szyba wysoka to konieczność (ja ją zdejmuję do jazdy w terenie - raz nie zdjąłem i mam pamiątkę na niej :) ) W tym roku przy 39000km robię generalny przegląd i wymianę tego co trzeba i mam w planach przejeździć następny sezon - chyba że wygram w totka - wtedy przesiądę się na f800gs który dla mnie jest ideałem uniwersalnego enduro-turystyka.
Awatar użytkownika
robas
Posty: 340
Rejestracja: 20 lis 2012, 8:13
Lokalizacja: dolnośląskie

Witam, jako że nie jestem doświadczonym motocyklistą, za bardzo nie służe pomocą, ale przymierzam się (na razie jeszcze w marzeniach :-( do pierwszego moto w postaci takiej Tereski. Obiekt moich wzdychań niepokoi mnie swiją wysokością siodła (895 mm). Wzrostu mam 184 cm (z dowodu osobistego ;) no chyba, że się skurczyłem po 17 latach od tamtego czasu. Nie mogę nigdzie złapać takiej tenerki, żeby dosiąć 4litery i zobaczyć jak się stopa układa na ziemi. Miałem za to przyjemność na Oldtimerze we Wrocku posiedzieć na Africa Twin (niestety nie wiem który rok, ale rozpiętość ma od 880-860 mm w zależności od rocznika) oraz na Transalpie po 2004 r. gdzie dane techniczne mówią o 843 mm. I na trampku i na AT siedzialo mi się bardzo dobrze, a stopa w ok. 3/4 została polożona na ziemi z obu stron maszyn. Obawiam się, że w porównaniu trampka z XT może być już gorzej, bo to już 5 cm wyżej... Czy ma ktoś porównanie lub doświadczenie w dosiadaniu tych wysokości?
wittek
Posty: 205
Rejestracja: 02 lis 2011, 20:24
Lokalizacja: Warszawa

rhardy pisze:Witam, jako że nie jestem doświadczonym motocyklistą, za bardzo nie służe pomocą, ale przymierzam się (na razie jeszcze w marzeniach :-( do pierwszego moto w postaci takiej Tereski. Obiekt moich wzdychań niepokoi mnie swiją wysokością siodła (895 mm). Wzrostu mam 184 cm (z dowodu osobistego ;) no chyba, że się skurczyłem po 17 latach od tamtego czasu. Nie mogę nigdzie złapać takiej tenerki, żeby dosiąć 4litery i zobaczyć jak się stopa układa na ziemi. Miałem za to przyjemność na Oldtimerze we Wrocku posiedzieć na Africa Twin (niestety nie wiem który rok, ale rozpiętość ma od 880-860 mm w zależności od rocznika) oraz na Transalpie po 2004 r. gdzie dane techniczne mówią o 843 mm. I na trampku i na AT siedzialo mi się bardzo dobrze, a stopa w ok. 3/4 została polożona na ziemi z obu stron maszyn. Obawiam się, że w porównaniu trampka z XT może być już gorzej, bo to już 5 cm wyżej... Czy ma ktoś porównanie lub doświadczenie w dosiadaniu tych wysokości?

Ja mam 183 wzrostu i jak pisałem spokojnie bez dyskomfortu a nawet z wrażeniem lekkiego zapasu dotykam ziemi (3/4 stopy spokojnie a z lekki przechyłem na bok staję całą stopą bez wrażenia że moto mi poleci. ) Problemem mogą być duże koleiny kiedy staniesz na garbie a dołek masz akurat pod nogą.
ODPOWIEDZ