Cześć,
Od jakiegoś czasu mam problem ze słabym rozruchem Tereski. Pacjentem jest bateria Exide Bike 8Ah w technologii AGM. To już druga tą samą bateria. Za pierwszym razem na ładowarce z Lidla wyskoczył błąd, nie dało się go naładować, więc przebicie chyba lub spadek napięcie poniżej 7,5V (instrukcja ładowarki). Nastąpiło to po 2 latach użytkowania. Nie wnikałem, bo gwarancja roczna i kupiłem taki sam. Teraz minęło 2 lata i 2 miesiące i jest problem. Jak jeździ co 2-4 dni nie ma problemu z odpalaniem. Po 1-2 tygodniach już go nie odpalę, trzeba ładować. Sprzedawca aku zmierzył opornicą napięcie i powiedział, że aku robi się już słabe. Parametry pomiarów multimetrem:
Napięcie po 24h od pełnego naładowania: 12,75V
Sprawdzenie natężenia (czy prąd nie ucieka) na początku 0,04A, a po chwili 0,00A
Po przekręceniu kluczyka: min 12,25V, a potem 12,45V
Przy uruchomieniu silnika napięcie chwilowo spadło poniżej 9V
Ładowanie ~13,85 po uruchomieniu, po chwili wzrasta i waha się od 14,03 do 14,07.
Po podłączeniu USB z telefonem (USB NIE jest podłączone do aku bezpośrednio, tylko przez fabryczne złącze dodatkowe) napięcie spada do 14,02 potem stabilizuje się jak poprzednio.
Przy dodawaniu gazu nie zauważa się zwiększenia napięcia ładowania.
Panowie, aku słabe już??? Czy ładowanie nie powinno być większe w kontekście regulatora napięcia?