XXXI Zlot XT660.PL! Kaszuby 19-21.04.2024 / Zapisy -> viewtopic.php?f=22&t=18583

xt660x a jazda po polu

jesteś ciekaw co na ten temat uważają pozostali użytkownicy? Pisz tutaj
pawels@wp.pl
Posty: 25
Rejestracja: 18 gru 2019, 15:39
Lokalizacja: Poznań

Korzystając z chwili słońca odwiedziłem żwirownię.... niestety błoto a nawet kostka z XTX-a crossa nie zrobi. Na crossach błoto wrażenie nie zrobiło - śmigały normalnie.
Ja niestety wolno bujałem się z buksującym tylnym kołem.
Continental tkc 80 na przód mimo mniejszego bieżnika (7mm) robi niezła robotę. Crossem nie zostanę, ale nieźle trzymał kierunek
Mitas e07 lekkie rozczarowanie (ok 10mm). Może na tym sprzęcie nie ma co oczekiwać specjalnie trakcji w takich warunkach, ale to że już każdy przechył terenu wykorzystywał, żeby "spływać" w dół, to już słabo. Pewnie kwestia ułożenia poprzecznie bieżnika (lekki skos).
Mimo wszystko kilka górek zdobyłem, gleby nie było, uważam, że nie było źle.

Opinia subiektywna, ale niestety ja nie znalazłem żadnej opinii jak uterenowić XTX-a, poza tym, żeby go zmienić na coś innego :-) Wydając tysiaka na oponki miałem obawy, czy nie będzie zawodu, dlatego dziele się doświadczeniem.
Awatar użytkownika
maciokrk
Posty: 516
Rejestracja: 14 kwie 2013, 19:49
Lokalizacja: Kraków

Mi się wydaje że robienie z X-a terenowego motocykla to jak robienie ze świnki miss world. Moim zdaniem koło 21 z przodu ma bardzo duże znaczenie. Plus do tego dochodzi węższa guma. Te dwa czynniki ważą na możliwościach terenowych.
Loud pipes, saves lives.
pawels@wp.pl
Posty: 25
Rejestracja: 18 gru 2019, 15:39
Lokalizacja: Poznań

maciokrk pisze: 18 kwie 2021, 15:18 Mi się wydaje że robienie z X-a terenowego motocykla to jak robienie ze świnki miss world. Moim zdaniem koło 21 z przodu ma bardzo duże znaczenie. Plus do tego dochodzi węższa guma. Te dwa czynniki ważą na możliwościach terenowych.
X-a kupiłem przez brak doświadczenia w tej materii. Na papierze parametry są prawie podobne pomiędzy X a R. Problem z wyborem opon dopiero zauważyłem będąc posiadaczem X-a. Rozważałem zmianę, ale szkoda wysiłku. Może jak ktoś trafi dobrą okazję. Kupno na siłę czegoś terenowego, bo chce trochę polatać w terenie, to jak kupowanie krowy, bo chce napić się mleka. X (jak i R) brakuje przede wszystkim prześwitu, ale i tak bliżej mu do miss world niż mi z moimi umiejętnościami. Widziałem dużo przypadków, że ktoś jeździ na super moto w terenie, podobnie jak motocyklami pseudo adventure.
Tak, jak szukasz czegoś nowego, to cross lub enduro, jak masz super moto, też dasz radę
Awatar użytkownika
KrisWrp
Posty: 600
Rejestracja: 01 lis 2017, 11:38
Lokalizacja: Będzin

Miałem ten sam problem. Zmieniłem na R i po problemie

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
maciokrk
Posty: 516
Rejestracja: 14 kwie 2013, 19:49
Lokalizacja: Kraków

pawels@wp.pl pisze: 19 kwie 2021, 8:28
maciokrk pisze: 18 kwie 2021, 15:18 Mi się wydaje że robienie z X-a terenowego motocykla to jak robienie ze świnki miss world. Moim zdaniem koło 21 z przodu ma bardzo duże znaczenie. Plus do tego dochodzi węższa guma. Te dwa czynniki ważą na możliwościach terenowych.
X-a kupiłem przez brak doświadczenia w tej materii. Na papierze parametry są prawie podobne pomiędzy X a R. Problem z wyborem opon dopiero zauważyłem będąc posiadaczem X-a. Rozważałem zmianę, ale szkoda wysiłku. Może jak ktoś trafi dobrą okazję. Kupno na siłę czegoś terenowego, bo chce trochę polatać w terenie, to jak kupowanie krowy, bo chce napić się mleka. X (jak i R) brakuje przede wszystkim prześwitu, ale i tak bliżej mu do miss world niż mi z moimi umiejętnościami. Widziałem dużo przypadków, że ktoś jeździ na super moto w terenie, podobnie jak motocyklami pseudo adventure.
Tak, jak szukasz czegoś nowego, to cross lub enduro, jak masz super moto, też dasz radę
Jasne, ja też jeździłem X-em i próbowałem z niego zrobić coś terenowego. I władowałem kupę szmalu i czasu. Nie ma to sensu. Wpadaj na zlot, przejedziesz się R-ką, Tenera i zrozumiesz że X w terenie to bezsens.
Loud pipes, saves lives.
Pietia
Posty: 118
Rejestracja: 27 lut 2013, 9:15
Lokalizacja: Katowice

Jasne, ja też jeździłem X-em i próbowałem z niego zrobić coś terenowego. I władowałem kupę szmalu i czasu. Nie ma to sensu. Wpadaj na zlot, przejedziesz się R-ką, Tenera i zrozumiesz że X w terenie to bezsens.
[/quote]

Próby mogą się tak skończyć że przejdziesz na pomarańczową stronę mocy :)
Awatar użytkownika
maciokrk
Posty: 516
Rejestracja: 14 kwie 2013, 19:49
Lokalizacja: Kraków

Pietia pisze: 20 kwie 2021, 9:22 Jasne, ja też jeździłem X-em i próbowałem z niego zrobić coś terenowego. I władowałem kupę szmalu i czasu. Nie ma to sensu. Wpadaj na zlot, przejedziesz się R-ką, Tenera i zrozumiesz że X w terenie to bezsens.
Próby mogą się tak skończyć że przejdziesz na pomarańczową stronę mocy :)
[/quote]

Zgadzam się ale nie twierdzę że ta strona ma same plusy :) Temat do rozwinięcia w piątkową noc na zlocie :)
Loud pipes, saves lives.
Pietia
Posty: 118
Rejestracja: 27 lut 2013, 9:15
Lokalizacja: Katowice

Zgadzam się ale nie twierdzę że ta strona ma same plusy :) Temat do rozwinięcia w piątkową noc na zlocie :)
[/quote]

Maciek w piątkową noc możemy rozwijać nawet najgorsze tematy ale tylko dlatego że w sobotę na całe szczęście nie będziemy już o tym pamiętać :D
Awatar użytkownika
Chudyzst
Posty: 11
Rejestracja: 08 paź 2020, 23:09
Lokalizacja: Stargard

Cross z X-a jest jak......... z koziej dupy trąba i to chyba bez wzgledu jakie laczki założymy. Gwoździem do trumny jest przednie koło.
A laczki michelin anakee adventure ktoś testował? Na innych moto chwalą ze na czarnym, w deszczu i po gruntowych dają rade.

Teraz mam po poprzedniku tyl -metzeler tourance - spełnia oczekiwania
Przód - metzeler sportec M3 - asfalt ok, MAŁE błotko jak po lodzie
ODPOWIEDZ