XXXI Zlot XT660.PL! Kaszuby 19-21.04.2024 / Zapisy -> viewtopic.php?f=22&t=18583

Lozyska glowki ramy w Tenerze

jesteś ciekaw co na ten temat uważają pozostali użytkownicy? Pisz tutaj
Awatar użytkownika
gregdobrynin
Posty: 62
Rejestracja: 13 cze 2012, 21:42
Lokalizacja: Essen, Germany

Witam,
nie wiem dokladnie gdzie ten temat umiescic, czy w poradach ogolnych, czy moze w dziale technicznym. Na poczatku czerwca wyruszam na dluzszy wyjazd na wschod. Trasa bedzie miala jakies 24 tkm. Mam Tenere z 2009 roku i przejechane 15 tkm. Na forum xt660.com wielu uzytkownikow Tener narzeka na fabrycznie "suche" (nie nasmarowane) lozyska glowki ramy, co powoduje ich zniszczenie i przymusowa wymiane po pierwszych 15-20 tkm. Wszyscy polecaja, zeby je wymontowac i porzadnie nasmarowac, zanim dojdzie do ich zniszczenia. Dzisiaj sprawdzalem kiere i wszystko chodzi jak nalezy, ale obawiam sie czy w trudniejszych warunkach (woda, pyl) cos sie z nimi nie stanie. Niestety nie posiadam w tej chwili mozliwosci (glownie technicznych, ale rowniez czasowych), zeby sie tym samemu zajac. I tu jest moje pytanie/prosba. Na codzien mieszkam u Niemieszkow, ale bede w Lodzi od okolo 22 maja do 3 czerwca. Zna moze ktos z Was jakis dobry/tani zaklad, ktory moglby na te lozyska spojrzec? Lub nawet lepiej, mialby moze ktos z okolic Lodzi chwile czasu w tym terminie zeby mi pomoc przy ich ewentualnym rozkrecaniu? Wiem, ze najlepiej by bylo jakbym sie wybral na zlot :-), ale mam jeszcze troche rzeczy do zalatwnienia w Polsce i w tym roku nie dam rady.
Z gory dzieki za pomoc.
Grzesiek
https://www.facebook.com/gregdobrynin

09' XT660Z Tenere in Schwarz
06' Suzuki DL650AK7 in Blau (Sprzedany)
Awatar użytkownika
pancio
Posty: 2383
Rejestracja: 05 lut 2009, 10:13
Lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

Tata sie miesci nie daleko lodzi, za jedna noc rozmow pewnie by Tobie pomogl. Sam tez mozesz to zrobic, jakims smarem w spreyu.
A więc, z lewej nadjeżdża jakiś skuter. Z prawej też nic nie jedzie :)
wittek
Posty: 205
Rejestracja: 02 lis 2011, 20:24
Lokalizacja: Warszawa

Ja nie smarowałem, poprzedni właściciel jak mniemam także nie i padło mi łożysko z dnia na dzień w zasadzie przy około 37 tyś także obawy i troski chyba słuszne.
Awatar użytkownika
Flaw
Administrator
Posty: 3614
Rejestracja: 07 wrz 2008, 20:19
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Panowie jadący na tenerkach http://voltamundo.pl też mieli takie problemy.
h e d o n i z m
ptorun1
Posty: 26
Rejestracja: 11 maja 2012, 22:16
Lokalizacja: KATOWICE

mnie padło dolne łożysko przy 10tyś,prawie sie zaje..łem bo kiera się zblokowała.
Awatar użytkownika
gregdobrynin
Posty: 62
Rejestracja: 13 cze 2012, 21:42
Lokalizacja: Essen, Germany

łożyska przesmarowane. Byłem w zakładzie na rogu Włókniarzy i Wróblewskiego. Koszt 100 zł + już wiem jak to zrobić samemu. Oby dwa łożyska (ale szczególnie dolne) były już suche (stan licznika 15000 km).
https://www.facebook.com/gregdobrynin

09' XT660Z Tenere in Schwarz
06' Suzuki DL650AK7 in Blau (Sprzedany)
Awatar użytkownika
mroova
Posty: 339
Rejestracja: 29 kwie 2011, 16:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Dołączam do apelu: Smarujcie łożysko Teresie jak najszybciej!
Ja miałem zaplanowane profilaktyczne smarowanie łożyska przy okazji wiosennego przeglądu. Niestety okazało się, że za późno. Pierwszy wyjazd z garażu i regularne blokowanie się kiery przy dociążaniu przedniego koła. Wrażenia z jazdy przez miasto w godzinach szczytu niezapomniane 8-)
Teresa z przebiegiem 11kkm musiała dostać nowe łożysko.
Terefere
Awatar użytkownika
Neno
Posty: 756
Rejestracja: 06 lis 2011, 7:05
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Ktoś W X/R miał podobny problem ?
Smarujecie?
Jeśli wymiana to przy jakich przebiegach to robiliście ?
Robię gruntowny serwis dla EnJoya i się zastanawiam czy warto tam zaglądać (nigdy tego nie robiłem w żadnym motocyklu)...
Awatar użytkownika
arkadius0
Posty: 771
Rejestracja: 27 kwie 2010, 23:43
Lokalizacja: Białystok

NENO
Warto, tym bardziej, że robisz gruntowny przegląd. Serwisówka przewiduje bodajże smarowanie co 20kkm. Nie zaszkodzi robić to częściej. Smarem litowym.
Tam masz łożyska walcowe - stożkowe bez uszczelniaczy.

Łożyska w kołach smarujesz, a te będziesz traktował po macoszemu :-/.
Jak smarujesz, tak jedziesz.
- gmole silnika wg SW-Motech / HOLAN - nieaktualne
- gmole owiewek wg. TOURATECHa - nieaktualne
- stelaże pod kufry na zamówienie - nieaktualne
Karpik
Posty: 22
Rejestracja: 27 mar 2015, 4:34
Lokalizacja: Bydgoszcz

Zna ktoś rozmiary łożysk główki ramy do XT660Z?
Awatar użytkownika
arkadius0
Posty: 771
Rejestracja: 27 kwie 2010, 23:43
Lokalizacja: Białystok

górne 25 x 47 x 15 - OEM 93332-00001
dolne 30 x 55 x 17 - OEM 93332-00008

Mam dostępne:

góra:
FERSA - 33
NTN - 50
SNR - 75

dół:
jak nie zniszczysz uszczelniacza to:
FERSA - 40
NTN - 55
SNR - 99

KOYO z uszczelniaczem - 114
NTN z uszcelniaczem - 121

4,3 polecony, 15,50 kurier.

Filmik jak zmieniać łożyska i nie zniszczyć uszczelniacza, oraz jak je smarować.

https://www.youtube.com/watch?v=_Ozfh93CvBs
- gmole silnika wg SW-Motech / HOLAN - nieaktualne
- gmole owiewek wg. TOURATECHa - nieaktualne
- stelaże pod kufry na zamówienie - nieaktualne
Awatar użytkownika
kurol
Posty: 86
Rejestracja: 11 mar 2019, 7:11
Lokalizacja: Krakow

Troszke odkopie.
Nie wiem co szlo na pierwszy montaz ale z mojego wyciagnalem lozyska koyo.
W Krakowie w firmie Specjal na ul Gromadzkiej kupilem rowniez koyo.
Dolne jest z uszczelniaczem i ma symbol 32006 JRRS kosztuje 46.5 pln
Gorne ma symbol 32005 JR i kosztuje 33 pln
TTR 600
GS 1150
TENERE 700
Wiess
Posty: 3
Rejestracja: 28 gru 2020, 21:21

Williamspero
Posty: 3
Rejestracja: 22 lis 2021, 1:18
Lokalizacja: Iraq
Kontakt:

Ja nie bylem zwolennikiem lektur ale jak mialem jakies nowe moto to tata pierwszy byl w ksiegarni i mi kupowal dziekuje mu za to oczywiście bez mojej wiedzy

A co do pytania o te lozyska to tylko są w kole bo przy główce ramy są kulki śruty
Sprecyzuj bardziej pytanie
viagra
ODPOWIEDZ