TKC80 moto znosi na lewo
Witam czy ktoś w tenerce po założeniu tkc miał problemy ze znoszeniem moto w którąś strone?Przy puszczeniu kiery moto na lewo leci.Ciśnienie przód 2,1 tyl 2,3bar.Tylne koło dobrze ustawione,nowe łożyska główki ramy,wszystko wyważone ale to i tak nie powinno mieć wpływu.Może trzeba je dotrzeć bardziej bo narazie 150 km zrobione a może inne ciśnienie na asfalt?Dzięki za odpowiedzi.
a jaką miałeś różnicę?u mnie na znacznikach wachacza jest równo ale suwmiarką wychodzi 1mm różnicy i serwisant co mi gumy robił mówi że to nie ma znaczenia.pavloman pisze:Miałem podobna sytuacje kiedy założyłem mitasa e09 na tył okazało się ze krzywo był naciąg wyregulowany i tylnie koło nie było w osi. Po sprawdzeniu i poprawieniu jest ok.
1 milimetr na ośce to jakieś 3mm na szczycie opony, więc chyba ma znaczenie, bo tyle jest odchylone koło od osi motocyklaptorun1 pisze:suwmiarką wychodzi 1mm różnicy i serwisant co mi gumy robił mówi że to nie ma znaczenia.
U mnie zawsze pomaga korekta ustawienia tylnego koła, opon nie wyważam ostatnio bo wymieniam sam.
Ja wyważam sam- koło z ośką na jakiś statyw typu taboret do góry nogami i kręcisz kołem sprawdzając czy zatrzymuje się zawsze w innym miejscu- jak nie i jest to stale to samo miejsce to vis-a-vis tego miejsca montujesz ciężarek i tak do skutkuNeno pisze:opon nie wyważam ostatnio bo wymieniam sam.
Może nie w 100% ale skuteczne
Pojezdzij w terenie i rozbij te opony. Jak to nie pomoze i wywazanie a kon jest w 100% prosty i sprawny to pewnie guma trefna.
A więc, z lewej nadjeżdża jakiś skuter. Z prawej też nic nie jedzie
dzwoniłem do sprzedawcy i powiedział żę bardzo często jak jest coś nie tak z przednim zawieszeniem,wystarczy np.zwykła parkingówa to po założeniu kostki moto sie wali na jakąś strone a jak damy bardziej szosową (u mnie była michelin sirac) to jedzie prosto?pancio pisze:Pojezdzij w terenie i rozbij te opony. Jak to nie pomoze i wywazanie a kon jest w 100% prosty i sprawny to pewnie guma trefna.
ad parkingówek - sprawa jest dość prosta. Odkręcasz śruby dolnej półki z jednej strony i górnej z przeciwnej. Wsadź koło między nogi i poruszaj kierownicą na prawo i lewo. Widelec powinien się 'zluzować' i powinno być lepiej.
Mi nawet ten proces przez pewien czas nie pomagał, aż ostatnio udałem się na zmianę opon, założono mi ciężarki po dwóch stronach felgi, a nie po jednej jak do tej pory, może mam teraz prawidłowo skręconą ośkę, a może właśnie to pomogło.
Neno - opisz tak po krótce to ustawienie tylnego koła - chodzi o to, by je ustawić lekko 'bokiem'?
Mi nawet ten proces przez pewien czas nie pomagał, aż ostatnio udałem się na zmianę opon, założono mi ciężarki po dwóch stronach felgi, a nie po jednej jak do tej pory, może mam teraz prawidłowo skręconą ośkę, a może właśnie to pomogło.
Neno - opisz tak po krótce to ustawienie tylnego koła - chodzi o to, by je ustawić lekko 'bokiem'?
Sorki, nie zauważyłem wcześniej pytania.SayTen pisze: Neno - opisz tak po krótce to ustawienie tylnego koła - chodzi o to, by je ustawić lekko 'bokiem'?
Nie wiem czy bokiem, ale czasem wystarczy lekki ruch kluczem, koło delikatnie się przesuwa i już nie znosi. Na tych kreskach z boku, na wahaczy niby wygląda podobnie (równo) po obu stronach - to dosłownie mm są, ale taka korekta u mnie zawsze pomagała.