Działanie długich świateł w XT660Z Tenera

jesteś ciekaw co na ten temat uważają pozostali użytkownicy? Pisz tutaj
Awatar użytkownika
Matti100
Posty: 6
Rejestracja: 07 sty 2013, 18:11
Lokalizacja: Wrocław

Cześć

Niedawno stałem się szczęśliwym posiadaczem xt660z. Podczas pierwszej jazdy w nocy załączyłem długie światła i zdziwiło mnie że podczas ich włączenia górne swiatło (mijania) się wyłącza. Czy to włąściwy objaw czy faktycznie tak to działa w Tenerce? Czy nie powinno być tak że mijania świeci się cały czas a po włączeniu długich świateł dodatkowo zapala się ta dolna żarówka, tak jak to jest podczas użycia przycisku do mrugnięcia światłem?
jedrek505
Posty: 55
Rejestracja: 22 wrz 2011, 0:09
Lokalizacja: Biała Podlaska
Kontakt:

Nie martw się wszystko działa poprawnie, mnie też na poczatku to zdziwiło
Naprawdę wolnym można być będąć bardzo bogatym, bardzo biednym, lub jadąc na motorze przed siebie.
Awatar użytkownika
Matti100
Posty: 6
Rejestracja: 07 sty 2013, 18:11
Lokalizacja: Wrocław

dzięki za odpowiedź i rozwianie wątpliwości:)
Awatar użytkownika
thembol
Posty: 155
Rejestracja: 13 lis 2012, 11:27
Lokalizacja: Piła

Rozwijajac wątek długiego światła w teresie - też macie wrażenie ze ono strasznie słabe?

Miałem okazje jechać w nocy po wiejskich, ciemnych duktach i krótkie jest mega mocne i świeci pięknie a to długie jakoś tak totalnie do d..
Nawet pasażerka stwierdzila ze to długie to jakaś porażka.

Na krótkim dystansie ( kilkanaście metrow przed moto ) jest niemal totalnie ciemno a dalej tam gdzie wlasnie długie powinno dawać ognia jest... "tak se"

Wiecej widać jadac na krótkim niż na długim.

W zasadzie można by zrobić aby wlaczenie długiego nie wylaczalo krótkiego i paliły by się oba reflektory. nie wiem tylko czy nie za mocno obciazylo by to alternator...
jedrek505
Posty: 55
Rejestracja: 22 wrz 2011, 0:09
Lokalizacja: Biała Podlaska
Kontakt:

No wlasnie jest do d... , ja jak jadę w nocy , to na krótkich przeważnie, też tak myslałem żeby podłączyć dwa krótkie i długie. Ale będę montował touratecha dodatkowe :-)
Naprawdę wolnym można być będąć bardzo bogatym, bardzo biednym, lub jadąc na motorze przed siebie.
Awatar użytkownika
Matti100
Posty: 6
Rejestracja: 07 sty 2013, 18:11
Lokalizacja: Wrocław

Dokładnie tak jak piszecie. Stąd były moje wątpliwości i pytanie czy aby wszystko mam wporządku z tymi światłami.
Awatar użytkownika
ceem
Posty: 216
Rejestracja: 02 kwie 2010, 13:45
Lokalizacja: Poznań

ja tam nic nie mówię, bo to ciut niezgodne z przepisami, ale we wszystkich 660'kach aż prosi się o palniki xenonowe... poza tym moc pobierana dla jednego palnika to 35W, więc w Tenere można przerobić sposób przełączania na długie, tak żeby mijania nie gasło ;) pobór wyniesie 70W czyli niewiele więcej niż pojedyncza żarówka 55W - alternator spokojnie da radę :)
Awatar użytkownika
Neno
Posty: 756
Rejestracja: 06 lis 2011, 7:05
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Ciekawe tylko jak takie palniki znoszą jazdę OFF lub powiedzmy po niezbyt równych nawierzchniach ?
Awatar użytkownika
SayTen
Posty: 347
Rejestracja: 02 mar 2011, 22:16
Lokalizacja: Warszawa

Ja w trudnych chwilach posiłkuję się światłem ostrzegawczym czy jak tam się ono nazywa - zapala i mijania i długie.
Awatar użytkownika
thembol
Posty: 155
Rejestracja: 13 lis 2012, 11:27
Lokalizacja: Piła

Neno pisze:Ciekawe tylko jak takie palniki znoszą jazdę OFF lub powiedzmy po niezbyt równych nawierzchniach ?
Na pewno lepiej niż zwykłe żarowki które mamy w moto.
Palnik ksenonowy nie ma żarnika - drucika który wlasnie nie za bardzo lubi wstrząsy.
Awatar użytkownika
ceem
Posty: 216
Rejestracja: 02 kwie 2010, 13:45
Lokalizacja: Poznań

Neno palniki dają sobie świetnie radę na wertepach :) sprawdzałem :D
tak jak napisał thembol, powinny wytrzymać znacznie więcej niż klasyczna żarówka, bo nie mają włókna żarowego.

jedyne w czym są gorsze od żarówek to odporność na częste włączanie/wyłączanie. z tego powodu gorzej nadają się na światła długie... w R'ce jest H4 więc można zastosować palnik ruchomy, który przesuwa się przy przełączaniu. W Z'ce będzie ciężej. Warto by było przerobić instalację tak by mijania paliło się cały czas i tu dać palnik. Długie to już w zależności od wykorzystania - jak często się przełącza to pozostawić żarówkę a do dłuższych przelotów po lesie dać drugi palnik.
Awatar użytkownika
Neno
Posty: 756
Rejestracja: 06 lis 2011, 7:05
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

U mnie sytuacja z pewnością będzie wyglądała tak, że będę miał coś do doświetlenia pobocza na OFF. Zmiana jest podyktowana próba oszczędności prądu, tak by w chłodne wieczory starczyło go dla manetek i elektrochiuchów. Jako, że raczej niewiele tym motocyklem będę się poruszał w cywilizowanych miejscach rozważam xenon, choć nie ukrywam, że i tak mam wyrzuty sumienia, że "kilka" osób będzie jednak na mnie psioczyło :(. Po mieście nie latam, więc częste zapalanie/gaszenie świateł będzie mi obce. Jak to zrobię 15x (głównie z myślą o zdjęciach) dziennie to chyba wielkiej straty nie będzie, jak myślicie?
Jako, że Rki nie mam pod ręką - tam jest H4 odpowiedzialna za światła mijania i drogowe ?
Co to jest palnik ruchomy sobie zaraz doczytam :)
Awatar użytkownika
ceem
Posty: 216
Rejestracja: 02 kwie 2010, 13:45
Lokalizacja: Poznań

tak w Rce jest pojedyncza żarówka H4 "do wszystkiego".
w palniku ruchomym bańka z gazem przesuwana jest elektromagnesem w odpowiednią pozycję (mijania/drogowe). wygląda tak >LINK<.

z przełączaniem palnika jest jeszcze jeden problem - potrzebuje kilkanaście/kilkadziesiąt sekund na rozgrzanie, zanim zacznie świecić z pełną mocą i odpowiednią barwą.

jak będziesz kupował palnik i przetwornicę, to zwróć uwagę na to, żeby przetwornica była AC a nie DC. te drugie są niestety powszechniejsze, ale nie są dostosowane do ogólnie dostępnych palników. efekt jest taki, że palnik świeci "tęczowo" i widać migotanie światła, jakby palnik drgał w lampie. dodatkowo znacząco spada żywotność palnika. ja kupiłem na allegro przetwornicę opisaną jako "cyfrowa", taką jak ta >LINK<. wcześniej miałem taką >LINK< i powodowała te efekty, o których pisałem przy DC.
Awatar użytkownika
Matti100
Posty: 6
Rejestracja: 07 sty 2013, 18:11
Lokalizacja: Wrocław

Najlepszym rozwiązaniem na dodatkowe oświetlenie byłoby zastosowanie power led-ów z soczewką. Ledy są odporne na załączanie i wyłączanie oraz nie pobieraja tyle mocy co halogeny. Touratech nie ma w swojej ofercie takich świateł mają tyklo halogeny i xenony a cena xenonów powala. Może ktos z Was spotkał sie z takimi światłami do moto?
Awatar użytkownika
ceem
Posty: 216
Rejestracja: 02 kwie 2010, 13:45
Lokalizacja: Poznań

nie wiem czy led'y z firmy typu Touartech wyjdą taniej niż xenony... nie sądzę :)

chyba, że coś własnej roboty. najtrudniejsze w tym jest właściwie wykonanie dobrej obudowy, bo same ledy, optyka i regulatory są teraz łatwe do zdobycia i złożenia.

mozna też kupić jakieś tanie lampy zewnętrzne np w wesemie i zamontować w nich palniki xenonowe. to chyba wyjdzie najtaniej.

właśnie zerknąłem na stronę wesemu i proszę... >LINK< wygląda toto całkiem ciekawie :)
ODPOWIEDZ