Ocena, kupno, stan, XT660R, XT660X, XT660Z, Tenere

jesteś ciekaw co na ten temat uważają pozostali użytkownicy? Pisz tutaj
Wojtek
Posty: 4727
Rejestracja: 10 sty 2009, 23:32
Lokalizacja: XXX

Witam zakładam ten temat, ponieważ jestem ostatnio zasypywany mailami na temat mojego postu o sprawdzeniu motocykla przed kupnem, którego zresztą sam nie mogę znaleźć :-/
Posiłkuję się również postem Czarnucha na ten temat -ponoć został napisany po pijaku, ale jest jak najbardziej na rzeczy ;-)

XT660 to motocykl nie do zajechania jest dość ciężki, ale jego serwisowanie sprowadza się w praktyce do wymiany oleju a jego żywotność to nawet 100tyś bez specjalnych remontów :-D
Model XT660R jest idealnym kompromisem między crossem a ciężkim enduro. Znowu XT660X jest takim miejskim SM. ;-)
Tenerki nie mam, więc moja opinia nie jest miarodajna ;-)
Czarnuch pisze:Szukaj sprzętu np na forum, tutaj każdy z reguły dba o swój sprzęt i byłby niesamowitym ch...em gdyby wsadził kolegę na minę!!! Kupiłem tu 2 XT660X i nie zawiodłem się!!
Jednego pogrzebałem :-? a drugi służy do dziś innemu użytkownikowi tego Forum.
Ciężko "uczulić" na jakieś mankamenty fabryczne naszych sprzętów, bo ich po prostu nie ma...inną kwestią jest użytkowanie i dbanie o sprzęt przez sprzedającego :-/
Reszta pozostaje taka sama jak przy zakupie innych motocykli...

1. motocykl ma być prosty, puszczasz kierę - ma jechać prosto bez ściągania na boki!!!
Jeżeli jest inaczej to przekoszona jest rama, wahacz lub lagi - te najczęściej.

2. papiery mają grać - numer VIN w dowodzie zgodny z tym na ramie.

3. silnik najlepiej bez śladów rozpoławiania i uszczelniania. Ciężko mówić o równej pracy przy naszym singlu, ale ktoś kto lata XT660 od razu wyczuje czy coś jest nie tak...proponuję oględziny z innym użytkownikiem, lub nasłuchiwanie niepokojących stuków :-/

4. części eksploatacyjne ( opony, klocki, napęd, tarcze, olej i filtr ) to tylko sprawy którymi możesz nakłonić sprzedawcę do obniżenia ceny - uważaj na słowa: ''gotowy do sezonu" lub "nie wymaga wkładu finansowego" - bez rachunków za części lub faktury z warsztatu naprawczego uznaj to za ściemę (inną sprawą są samodzielne naprawy - tutaj przynajmniej powinien być paragon za części).

5. ogólny stan motocykla - porysowane, połamane owiewki lub ich uchwyty sygnalizują o jakiejś wypadkowości sprzętu - niekoniecznie musi to być dzwon. Parkingówka lub gleba w lesie nie zawsze dyskwalifikuje sprzęt - to się zdarza - a konkretne dzwony zazwyczaj są widoczne - np ścięte ( nie lekko zbite ) ograniczniki półki.

Więcej grzechów nie pamiętam...jak sobie przypomnę to dopiszę ;-)
Dodam od siebie, że warto sprawdzić stan łańcuszka rozrządu- jeżeli oczywiście właściciel na to pozwoli :-/
Tu mój tutorial na ten temat http://xt660.pl/viewtopic.php?t=3814&hi ... pi%E6+stan
Wystarczy spisać sobie dane podane przez forowiczów ząbek/przebieg i na tej podstawie określić orientacyjnie przebieg kupowanego moto.

Co do sprawdzenia stanu XT660R to jest to motocykl enduro i stan tych modeli jest z reguły nieco gorszy od XT660X czy Z.
Jago żywioł to bezdroża - dużo małych niegroźnych gleb w offowych warunkach a więc mała prędkość i miękkie lądowanie.
R-ki z tych ww. oczywistych powodów mają zazwyczaj częściej wybite ograniczniki skrętu na półkach oraz związane z tym rysy i pęknięcia plastików. ;-)

Następna rada dotycząca R-ki: Kup to czego szukasz a nie co się trafia ;-)
XTX jest z reguły ładniejszy wizualnie, bo to SuperMoto a nie enduro :-/

Gdzieś chyba na Czeskim forum jest takie powiedzenie kup zaraz R-kę nie będziesz musiał później przerabiać X-sa :mrgreen:
Wiem to z autopsji :-D

Najpewniejsze są sztuki od naszych forowiczów ;-)

Tu link do Modeli z podziałem na roczniki i kolory
Zawsze można porównać czy coś było wymieniane, ale radziłbym raczej odnosić się głównie do koloru goleni i wahacza oraz zmiany owiewek, czachy czy zadupka po lifcie.
Sam kolor owiewek i ich okleiny to już przesada- każdy zmienia takie rzeczy wg. własnego upodobania ;-)

Jak wspomina Czarnuch na zakup najlepiej wybrać się z gościem, który zna się na motocyklach a najlepiej na XT660- to specyficzny singiel i osłuchanie go to swojego rodzaju loteria ;-)

Częsta usterka w XT660X to pęknięcie zacisku osi na prawej goleni, co oczywiście nie dyskwalifikuje, ale daje powód do obniżki- kurna sam na siebie kręcę bat takimi radami :-P

Każde moto do oceny przez bardziej doświadczonych forowiczów zamieszczamy w temacie Ciekawe oferty z Allegro/Otomoto są oceniane chyba nawet za ostro :-/

Skoro czytasz ten temat to niechybnie trafiłeś już na nasze forum i gorąco zachęcam do przestudiowania innych tematów w których opisujemy wady i zalety naszych motocykli :idea:

Jak ktoś ma jeszcze jakieś dobre rady to proszę o ich dopisanie.

Chciałbym jednak, aby ten temat pozostał tylko taką krótką radą pomocną przy zakupie i nie rozciągnął się na kilka stron schodząc z właściwego wątku.
Zastrzegam też sobie możliwość ingerowania w treść, bo skoro firmuję ten temat to nie chcę dopuścić do wprowadzania w błąd jego czytelników :-/
Sam również będę dopisywał nowe uwagi, bo pewnie też coś pominąłem :-|
Ten się nie myli, który nic nie robi :roll:

Mam nadzieję, że pomogłem i powodzenia w udanym zakupie ;-)
Awatar użytkownika
Łasica
Posty: 783
Rejestracja: 19 lis 2009, 11:32
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

To ja dodam kilka pozycji ze swojej listy:

- warto sprawdzić kody błędów w komputerze. Instrukcja tutaj: http://xt660.pl/viewtopic.php?t=14
- główka ramy - sprawdzić czy nie popękana (widziałem jednego X-a z pękniętą główką ramy od frontu w jej dolnej części)
- stacyjka czy nie jest pęknięta
- lagi czy nie ciekną
- luzy na piastach/lagach/główce ramy - może nie dać się wyczuć, ale zawsze warto nacisnąć hamulec i pobujać motocyklem przód tył, jak coś by stukało to już zawsze sygnał, że coś jest nie tak. Uwaga w R-ce efekt stukania może być wywołany przez pływający zacisk.
- zaczepy chłodnicy - czy nie są pourywane
- korozja na silniku (w ogóle) + czy silnik był malowany
- wszystkie śrubki - czy są oryginalne czy nie i czy są bardzo wyrobione
- napięcie akumulatora
- plastikowa regulacja linki gazu przy klamce - pierdoła, ale często pęknięta
- blokada kierownicy - czy działa
- czy są wszystkie szprychy
- światła, kierunki, czy wszystko działa
- ile jest kluczyków (powinny być 3, w tym jeden czerwony)
Obrazek ::BIKEPICS:: | XT660X -> BMW F800GS
Awatar użytkownika
grzegorz
Posty: 254
Rejestracja: 19 wrz 2009, 21:37
Lokalizacja: PL

Mój przyczynek do tematu:
1) warto sprawdzić stan techniczny gumowego ślizgacza łańcucha który jest przymocowany do wahacza, mój przy przebiegu 70tyś+ prosi się o zmiennika.
2) dolna gumowa rolka pod łańcuchem, j.w. będzie zmiana.
Awatar użytkownika
med86
Posty: 74
Rejestracja: 06 mar 2017, 22:20
Lokalizacja: LU/PO

Ze swojego doświadczenia z dwoma XTX 05' i 07' dodam do punktów powyżej:

1. POMPA CIECZY. Sprawdzić śruby, wycieki, ewentualne widoczne ślady po glebach - ten typ tak ma, że pompa cieczy lekko nie ma...
"Jeśli nic nie poszło źle, jasne jest, że nie rozumiesz sytuacji" Zasady MR
ODPOWIEDZ