Strona 1 z 1

dolna granica zmiany biegow

: 21 lip 2009, 2:07
autor: koniu xt
witam napiszcie przy jakich minimalnych predkosciach zmieniacie biegi zeby nie szarpala, nie trzesla sie i nie wydawala dziwnych odglosow.?

: 21 lip 2009, 8:25
autor: pancio
Brakuje juz Tobie mocy?? A nie wiesz kiedy biegi zmieniac he he he dobre!!!


Zmieniasz biegi wedle upodobania, tak jak kzdy to robi.

: 21 lip 2009, 9:40
autor: laif
Ja raczej nie zmieniam biegu na niskich obrotach;) wiec nie opowiem na to pytanie.
Boisz się wkręcać na wysokie po zmianie sprzętu hehhe??

: 21 lip 2009, 10:45
autor: Beret
hmmm...to zalezy od warunkow jazdy, mozliwosci na drodze itp.
ja ostatnio cisne do odciecia....:)

: 21 lip 2009, 13:30
autor: Kefir
Elou!
koniu xt pisze:witam napiszcie przy jakich minimalnych predkosciach zmieniacie biegi zeby nie szarpala, nie trzesla sie i nie wydawala dziwnych odglosow.?
Zbyt niskie obroty bardziej szkodza sinikowi niz te z gornych rejestrow. Co innego tez turlac sie ze stala predkoscia na niskich obrotach a co innego np ostro przyspieszyc - wtedy czesto "jeden w dol" jest pomyslem bardziej niz dobrym. Dla wielocylindrowcow nawet 2 w dol ;)
Reasumujac: nie dopuszczaj by silnik szarpal, trzasl sie i wydawal dziwne odglosy na zbyt niskich obrotach. W przeciwnym razie dosc szybko tlok wytlucze sobe spory luz w cylinndrze.

--
Pozdrawiam, Art

: 21 lip 2009, 23:26
autor: koniu xt
Wiem kiedy zmienic bieg i Nie nieboje sie wcisnąć pełnej, przepustnica prawie caly czas otwarta na maxa, chodzi o to że niepokoją mnie odgłosy.Przy zmianie z 1 na 2 do 20km/h motor wydaje groźne dzwięki, a trzęsie sie jak by miał zaraz sie posrać ze strachu , na trzecim biegu przestaje sie trzasc od 35. Pozatym wydaje misie ze tłok juz wytłukł sobie luz w cylindrze, bo te odgłosy są dziwne. przy wysokich obrotach wydaje taki metaliczny dzwiek, ale to chyba normalne. Jeżeli chodzi o predkosci i zmiane biegów to jezdze tak :jedynka do 30, dwojka do 60-70. trojka do setki czworka od 120. powyzej tych predkosci motor juz tak nie przyspiesza. a jaki jest wasz v max?, dzisiaj jechalem pod wiatr i smutna mine zrobilem jak zobaczylem 168km/h i nic wiecej. moja ma przejechane niby 15 tys, myslicie ze jest zarżnięta??? jutro ide na ten darmowy przeglad do yamahy, zobaczymy co powiedza. pozdro

: 22 lip 2009, 9:40
autor: Bajros
koniu xt pisze:168km/h i nic wiecej. moja ma przejechane niby 15 tys, myslicie ze jest zarżnięta???
Myślę, że to bardzo dobry wynik, ja nigdy więcej nie widziałem na liczniku mojego xtx niż 162km/h. Początkowo każdy ma obawy o odgłosy i szarpanie, w dużej mierze to po prostu taka charakterystyka dużego jednocylindrowca :-)

: 22 lip 2009, 9:45
autor: raczek_
mój v-max to 173, może spodziewałeś się czegoś więcej jednak jak wyjedziesz poza miasto to zobaczysz, że nie ma sensu jechać szybciej niż 120-130

: 06 sie 2009, 20:25
autor: gkogut
Ło Boziu ! To XT-kiem da się jechać szybciej niż 130 km/h ? Myślałem, że ten sprzęt służy zupełnie do czegoś innego niż do bicia rekordów prędkości ;-)

: 02 lip 2014, 11:33
autor: piotr991
Podepnę się pod temat, ponieważ również mam pewne wątpliwości osoby zaczynającej swoją przygodę z XTX’em związane ze zmianą biegów.

Od początku mojej przygody z X’em najbardziej nurtującą mnie kwestią jest zmiana biegów podczas spokojnej jazdy (toczenia się, jazdy po bułki, do znajomych na grilla, jak odpali się rezerwa a do stacji daleko whatever ;-) ).
Wydaje mi się, że dla kogoś, kto nie miał wcześniej doświadczenia z takimi silnikami, ciężko jest wyczuć (bez obrotomierza) środkowy zakres obrotów, taki, żeby nie zmieniać biegów zbyt wcześnie (co czuć i słychać), ale też niepotrzebnie nie męczyć silnika i nie spalać benzyny. Od soboty wsłuchuję się w skrzynię, silnik itd. i wydaje mi się poniższe (choć mogę się oczywiście mylić):

1 do 20-25
2 do 45-50
3 do 75-80
4 do 100-110
Dalej 5

Będę mega wdzięczny za opinie i rady bardziej doświadczonych Riderów, a myślę, że przydadzą się one nie tylko mnie.

Ps. Jeszcze raz, chodzi mi o jazdę ze spokojnie odkręcaną manetką, lub np. długotrwałą jazdę z prędkością +-60 km/h. Przy ostrej jeździe to słychać, kiedy trzeba zmienić bieg i wszystkie prędkości się przesuwają w górę.