Co po Yadwidze?

jesteś ciekaw co na ten temat uważają pozostali użytkownicy? Pisz tutaj
derg
Posty: 6
Rejestracja: 01 maja 2013, 19:35
Lokalizacja: Przeworsk

Podpinam się pod temat. Co po XtX ?? Tak do 23 000zł. Będę wdzięczny za sugestie
Awatar użytkownika
Rodman
Posty: 580
Rejestracja: 17 gru 2008, 10:22
Lokalizacja: Warszawa

U mnie była dr-z w wersji E (przerobiona na SM), potem Dl-1000 a obecnie jest xtr :mrgreen:
Awatar użytkownika
Łasica
Posty: 783
Rejestracja: 19 lis 2009, 11:32
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

derg, to zależy czego oczekujesz od motocykla i gdzie chcesz na nim jeździć! :-)
Obrazek ::BIKEPICS:: | XT660X -> BMW F800GS
Awatar użytkownika
Wojtkuuu
Posty: 154
Rejestracja: 22 lip 2012, 11:53
Lokalizacja: Rz-ów

derg pisze:Podpinam się pod temat. Co po XtX ?? Tak do 23 000zł. Będę wdzięczny za sugestie
Hahahaha, wiedziałem :twisted:
Awatar użytkownika
pancio
Posty: 2383
Rejestracja: 05 lut 2009, 10:13
Lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

derg!! Według mnie żle to zaczołeś!! Rometa kupisz nowego za tą kasę! Szacun dla Tuidiego :!:
A więc, z lewej nadjeżdża jakiś skuter. Z prawej też nic nie jedzie :)
Awatar użytkownika
Flaw
Administrator
Posty: 3618
Rejestracja: 07 wrz 2008, 20:19
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

derg pisze:Co po XtX ??
Ja bym wybrał XTR ;)
h e d o n i z m
Awatar użytkownika
Herflick
Posty: 1676
Rejestracja: 19 lip 2009, 20:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Oho .. Flawiku!!! toż to największy bastion zwolenników X'a pada! Gratulacje nawrócenia się na dobry tor :)
Jestem "nieumi" i o tym wiem, o tym wiem, że jestem "nieumiem"
Awatar użytkownika
Flaw
Administrator
Posty: 3618
Rejestracja: 07 wrz 2008, 20:19
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Ale ja nic nie zmieniam i obstaje (jeszcze) przy X tylko troszeczkę uterenowionym ;)
h e d o n i z m
mario79
Posty: 185
Rejestracja: 12 kwie 2011, 20:33
Lokalizacja: Grodzisk Wlkp
Kontakt:

Odkopię ..

W ostatnią sobotę byłem testować nową Africę Twin.
Do testów była podstawiona wersja ze skrzynią dct. Pierwszy raz miałem do czynienia z automatyczną skrzynią w motocyklu i trochę się obawiałem. Jednak po przejechaniu kilkudziesięciu metrów wszystkie obawy zniknęły. Działa to bardzo przyjemnie i pozwala skupić się na jeździe. Dla siebie jednak wybrałbym skrzynię manualną jedynie z obawy o trwałość i ewentualny serwis dct.

Africa jak na litra nie jest jakaś gigantyczna. Za sterami wszystko na swoim miejscu. Ochrona przed wiatrem super. Mogłem jechać z podniesioną szybą i tylko lekki wiaterek docierał do twarzy.
Manewry parkingowe przy moich 176 cm wzrostu też ok.
Zawieszenie było ustawione na kogoś cięższego, chyba bo trochę było twardo jak dla mnie ale posiada pełną regulację więc można dostosować.

Silnik ciągnie z samego dołu i nawet z seryjnego tłumika był fajny dźwięk.
Łatwo przegiąć z prędkością bo silnik i ochrona przed wiatrem daje poczucie, że jedzie się wolniej niż nam się wydaje.

Jak to w nowych sprzętach, na pokładzie oprócz abs-u znajdziemy kontrolę trakcji, która daje się wyłączyć całkowicie. Ja jednak pozostałem przy włączonej. Próba zerwania przyczepności na szutrze kończyła się wkroczeniem elektroniki i zredukowaniu mocy przekazywanej na koło.

Wygląd nowej Afry bardzo przypadł mi do gustu..

Nie mówię, że brakuje mi mocy w moim xt-R ale dłuższe przeloty i to z pasażerem nie stanowiłyby przeszkody. A taka honda to w jakiś tam teren też wjedzie..

Tak sobie myślę, że fajnie byłoby mieć taką właśnie Crf 1000l ;-)

pozdrawiam
Awatar użytkownika
Mateusz93
Posty: 458
Rejestracja: 02 mar 2015, 17:30
Lokalizacja: Andrychów/Kraków

Szkoda, że taka CRF'a, to ładny XTR, ładny XTX, i przyzwoity XTZ w jednym garażu, plus 15k na podróżowanie nimi :D
Awatar użytkownika
BZ
Posty: 154
Rejestracja: 15 kwie 2015, 14:49
Lokalizacja: Tarnów

Hej,

Nową Afrykę widziałem tylko na fotkach, ale i tak powiem, że robi wrażenie. Jak tam wygląda sprawa "pancerności" plastików? Maszyna jest mocno obudowana, mam takie wątpliwości ile rzucania o glebę by taka buda wytrzymała. Widziałeś ją na żywo, jak to wygląda?

Jak kupiłem Tenere, to chwilę później wyszła Afryka. I trochę sobie plułem w brodę, że nie poczekałem ze zmianą maszyny jeszcze chwilkę i nie zdecydowałem się na AT.
Mateusz93 pisze:Szkoda, że taka CRF'a, to ładny XTR, ładny XTX, i przyzwoity XTZ w jednym garażu, plus 15k na podróżowanie nimi :D
No nie do końca, po pierwsze, AT jest NÓWKA, w tym wypadku to moim zdaniem duży plus i jakiekolwiek porównania do sprzętów używanych i już nie oferowanych jako nowe po prostu jest pozbawione sensu. Poza tym te twoje wyliczenia też się kupy nie chcą trzymać, 3 Yamahy w dobrym stanie itp to i tak będzie ponad 40k, a AT dorwiesz za jakieś 50k, za nówkę, a przynajmniej dla mnie fakt posiadania nowego sprzęta jest warty zapłacenia tych paru groszy. Inna rzecz, że żaden z XT nie da ci tego co AT, z prostej przyczyny - silnik. Litrowy piec pozwoli ci na spokojną jazdę taką autostradą na przykład, czego nie da się powiedzieć o żadnym XT. To są zwyczajnie inne motocykle i służą też do czegoś innego.

Co do AT i jej zdolności terenowych. Wątpie, żeby choć zbliżyła się do tego co może XTR, patrz waga i ta cała buda z przodu. Ale jeśli porównamy AT z XTZ, to mi by chciało wyjść, że AT może być nawet lepsza. Oczywiście wszystko w rękach standardowego kierownika i w terenie odpowiednim dla Tenere czy AT.

I na koniec, co po Yadwidze? Ja osobiście z niecierpliwością czekam na nową Tenere, tą z silnikiem od MT07 co to ją na szpiegowskich zdjęciach złapano. Jak się tylko pokaże i będzie taka, jak gdybania na podstawie tych dwóch zdjęć, to nie czekam ani dnia i ją biorę bez gadania. Inna opcja to pójść bardziej w teren i zanabyć KTM690 Enduro + Safari fuel tank i może cały przód typu Dakar. Taki rasowy rally touring. Ja w każdym razie dla siebie widzę takie oto opcje.


Pozdrawiam,
Bartek
Awatar użytkownika
Mateusz93
Posty: 458
Rejestracja: 02 mar 2015, 17:30
Lokalizacja: Andrychów/Kraków

Bartku, dodałem to tak humorystycznie ;)

Oczywiście, to nowy sprzęt, innej klasy.
Ma ponoć nisko środek ciężkości i dobrze się manewruje, zawiasy tez podobno dobrze się spisują, także terenowe możliwości mogą być niezłe. (dla fanów ciężkich dyliżansów rzecz jasna)
Na forum Czarnuchów jest rozbudowany wątek użytkowników CRFy, Radek miał już 3 przygody na nowej AT, można poczytać i wywnioskować co nieco o jej glenoodporności.
Biorą juz udział w rajdach itp, także będziemy mieć coraz więcej danych odnośnie właściwości jezdnych i wytrzymałościowych.
Awatar użytkownika
turas
Posty: 73
Rejestracja: 27 paź 2015, 10:50
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Ja nie ukrywam, że na nową Afrykę napaliłem się dość mocno na podstawie zdjęć, filmów, danych technicznych itp.
Czar prysnął kiedy zobaczyłem ją w Warszawie na targach.
Motocykl ogólnie bardzo fajny, ale plastiki właśnie mnie przerażają. Miałem Transalpa i sprzedałem go między innymi przez te nieszczęsne owiewki. Kiepski, łamliwy plastik, połączony kruchymi spinkami. Żeby cokolwiek zrobić, najpierw przez godzinę ściągamy owiewki. Po zajęciu miejsca za sterami negatywne wrażenie zrobiły na mnie te dwa "zęby" owiewek przy szybie. Po poruszeniu ręką trzeszczą i sprawiają wrażenie jakby miały się urwać w rękach.
Druga kwestia, że ciężko dobrać jakieś sensowne gmole które faktycznie ochronią sprzęta.
To jest moja subiektywna opinia i może wręcz moje zboczenie, że taki plastik nie łączy mi się z motocyklem enduro/ ADV.
Teresa wygląda przy CRF pancernie. I bardziej podoba mi się taki system ochrony kierowcy przed wiatrem jak w XT660Z, F800GS, Tiger 800... Czyli szyba, bez owiewek.
Technicznie CRF to rewelka... Co tu dużo gadać. Jak komuś nie przeszkadzają powyższe wady, to fajna opcja.
No i ja też czekam na XT700Z ;-)
Trzymając koncepcję 660 a z twinem i lepszym zawiasem byłby ideał... :twisted:
Awatar użytkownika
MadMan
Posty: 55
Rejestracja: 02 gru 2015, 17:53
Lokalizacja: Suchedniów

turas pisze:Ja nie ukrywam, że na nową Afrykę napaliłem się dość mocno na podstawie zdjęć, filmów, danych technicznych itp.
Czar prysnął kiedy zobaczyłem ją w Warszawie na targach.Motocykl ogólnie bardzo fajny, ale plastiki właśnie mnie przerażają
I co ? żadnej jazdy ? testu nic ? i co opinia na "nie" przez to że plastiki się mogą połamać , że trzeszczy? Nie no ręce mi opadają. Nie długo będą musieli odlewać je w całości z metalu żeby "potencjalny" użytkownik był zadowolony.
turas pisze:Miałem Transalpa i sprzedałem go między innymi przez te nieszczęsne owiewki. Kiepski, łamliwy plastik, połączony kruchymi spinkami. Żeby cokolwiek zrobić, najpierw przez godzinę ściągamy owiewki.
Miałem trampka 5 lat i zaliczyłem na nim niezliczoną ilość gleb (miałem gmole) przy wiekszych i mniejszych prędkościach (po niektórych glebach gmole nie nadawały się do niczego) wszystkie na ofie i nigdy z owiewkami nic się nie stało i takie same rozwiązanie mozna zastosować w nowej AT. Znam przynajmniej dwóch gości którzy robią gmole (pancerne) do tego modelu (nie firmy które cenią się w ...uj za nie wiadomo co).
Jeździłem trochę nowa Afrą i naprawdę ten motek daje radę. Jest dokładnie tak jak napisał kolega mario79 na czarnym nie czuć prędkości na niej za grosz. Odkręcasz manete myślisz że lecisz120 a na budziku 180... i zdziwienie ... myślisz jak to ?.
W ofie natomiast idzie pięknie nie czuć w ogóle jego wagi No i nie trzeszczy :P. Też trochę żałuję że nie poczekałem z kupnem. Ale teraz jak to mówią po ptakach.
Awatar użytkownika
MadMan
Posty: 55
Rejestracja: 02 gru 2015, 17:53
Lokalizacja: Suchedniów

turas pisze: Żeby cokolwiek zrobić, najpierw przez godzinę ściągamy owiewki.
:shock: :shock: :shock: :shock: chyba po 7 piwach :shock: :shock: :shock: :shock:
:mrgreen: :mrgreen:
ODPOWIEDZ