nowa kierownica

jesteś ciekaw co na ten temat uważają pozostali użytkownicy? Pisz tutaj
Awatar użytkownika
aXon
Posty: 187
Rejestracja: 18 lut 2012, 23:14
Lokalizacja: Białystok

Taki mały off topic, a może i nie ;)

Wpadłem na chwilkę do yamahy pooglądać to i owo. Spojrzałem też jakie kierownice montowane są w motorkach i w oko wpadła mi całkiem fajna kiera. Nie wiem oczywiście czy się "nada" do jakiegokolwiek xteka ale jest dosyć wysoka (taka troszkę podobna w kształcie do kiery z xtr)

Montowana jest w XSR700 i MT-07 tracker - nie jestem na 100% pewny

Dane ;) :
-fatbar (zwęża się na manetkach)
-sporo wysoka
-bez wspornika, poprzeczki
-niestety albo i stety nie jest szeroka

Więc jak komuś nie pasuje orginalna lub się pogięła.. cokolwiek.. i chce kupić nową to może ta przypasi. Ceny nie znam ale może nie kosztuje tyle co renthal, pro taper itp.

Taka informacja :-P

PS. Jak ktoś zmieniał kierownice lub chce zmienić to zachęcam do podzielenia się informacjami - co, jaką, za ile, czemu.

Pozdrówka aX'
gajowy
Posty: 470
Rejestracja: 27 maja 2014, 23:13
Lokalizacja: Bydgoszcz

mi osobiście pasuje oryginał ale na podwyższeniu o 5 cm, sprawdza się zarówno w terenie, w koło komina jak i w trasie po 10 godzin dziennie, nic nie dolega łapy nie bolą, wiec nie próbuje zmian tylko z pobudek czysto estetycznych bo się jeszcze okaże że coś będzie o kilka mm nie w tą stronę i ręce to czują po trasie, tak bywa.
Awatar użytkownika
aXon
Posty: 187
Rejestracja: 18 lut 2012, 23:14
Lokalizacja: Białystok

Zgadza się gajowy- te parę milimetrów robi bardzo dużą różnicę :twisted: ;)
Jak komuś wygodnie z oryginalną kierą to trafił w dziesiątke i nie musi kombinować ze zmianą.
Nie można jednak dopuścić do 'przyzwyczajenia się' do niewygodnego.

Dopasowanie motocykla pod siebie to ważna sprawa. (3 punkty styku, dźwignie itp.)
Obrazek

Obrazek

Mi osobiście oryginalna kiera ma za duży "sweep" (wymiar "E") albo za dużą różnicę pomiędzy "B" i "C" -> Obrazek
Jeszcze tego do końca nie określiłem bo za krótko jeżdżę xtekiem ale tak jak mówiłem- nie chcę przyzwyczaić się do niewygodnego,
a czuję, że te "ziarnko grochu" gdzieś mi tam uwiera ;)

Pzdr. aX-on
gajowy
Posty: 470
Rejestracja: 27 maja 2014, 23:13
Lokalizacja: Bydgoszcz

Jak już mam zagłębić się w szczegóły to jest jedna wada której nie da się właściwie wyeliminować, kierownica jest po prostu za blisko kierowcy. Ale to wada całego motocykla który jest za mały dla osób powyżej 180cm wzrostu.
Można próbować nieco ją odsunać za pomocą takiego zestawu
http://sklep.olekmotocykle.pl/accel-moc ... 98835.html
jedyne co bolało mnie w trasie to dupa :) która po 2/3 dniu boli juz codziennie
Awatar użytkownika
aXon
Posty: 187
Rejestracja: 18 lut 2012, 23:14
Lokalizacja: Białystok

O spoko, że pokazałeś linka. Właśnie się nad takim czymś zastanawiałem (chociaż przy moich 182cm nie odczułem, że kierownica jest za blisko) ale ceny były spore - marki Pivot czy coś.. (500+), a tutaj cena jak za standardowe podwyższenie ale z dodatkową opcją regulacji.
pawulon182
Posty: 207
Rejestracja: 29 maja 2014, 13:27
Lokalizacja: Łódź

Ori kiere z tereski zgiąłem na poligonie więc teraz jest firmy Accel. Nie pamiętam modelu ale pewnie coś się dobierze. http://accel123.com.tw/e_products_03.htm
Mnie własnie ten sweep w ori kierownicy przeszkadzał a teraz jest o wiele lepiej bo mniejszy. Do tego "fatbar" nie oznacza że kiera się zwęża ku końcom, lecz że ma powiększona średnice mocowania, najczęściej hydroformowaniem, I zamiast 22,2 mm może mieć 30,9/31,8 ? co oznacza konieczność zmiany riserów lub stosowanie specjalnych przejściówek.
you could argue "why not buy a 690 enduro?"...but the XT is bomb proof and can be treated like shit and still runs like a peach.
Awatar użytkownika
aXon
Posty: 187
Rejestracja: 18 lut 2012, 23:14
Lokalizacja: Białystok

Czy zwęża się ku manetkom, czy poszerza od manetek - jeden grzyb. ;)

W tenerze kierownica ma o wiele mniejszy sweep niż w xtr i jest dosyć prosta więc może bardziej przeszkadzała ci ta różnica między "b","c" ?
pawulon182
Posty: 207
Rejestracja: 29 maja 2014, 13:27
Lokalizacja: Łódź

Nie pamiętam już jakie wymiary miała ori kierownica w teresce lecz obecna jest nieco szersza i ma wymiar E mniejszy przez co (czysto subiektywnie) lepiej leży i mniej wygina nadgarstki. Wysokość i pozostałe parametry w zasadzie bardzo zbliżone. Na ori drętwiały mi też stawy barkowe ale to może z racji dziwnego garba jaki robiłem podczas jazdy...kij wie.
you could argue "why not buy a 690 enduro?"...but the XT is bomb proof and can be treated like shit and still runs like a peach.
Awatar użytkownika
aXon
Posty: 187
Rejestracja: 18 lut 2012, 23:14
Lokalizacja: Białystok

Czaję Pawulon
Spore wygięcie kiery wydaje mi się dobre jedynie w ścigaczach z racji wygodniejszego 'odpychania' kiery podczas przeciwskrętu. Ale dochodzi tutaj też aerodynamika (łokcie z racji wygięcia kiery trzyma się bliżej tułowia itd..)
W offie jak i typowej turystyce nadgarstki powinny być jak najmniej obciążone i powinny być wyprostowane. tzn. ręka na manetce ma leżeć w linii prostej do przedramienia.

Pozdro
aXon
ODPOWIEDZ