Strona 1 z 1

Jak wyregulować ślizgające się sprzęgło?

: 22 mar 2015, 16:48
autor: kiper
Mam problem. Zalałem ostatnio Motula 5100 10w40 i od tego czasu zaczęło mi się ślizgać sprzęgło. Gdy podczas jazdy dodaje gazu, motor wchodzi na obroty a nie wyrywa do przodu.
Miał któryś z was podobne doświadczenie? Jak sobie z tym poradzić? :-/

BTW. Nie wiem czy to dobry dział.

: 22 mar 2015, 17:21
autor: crazyrider12
Miałem podobne doświadczenia po Motulu. Skończyło się wymianą okładzin ciernych sprzęgła i wymianą sprężyn na mocniejsze.
W Twoim przypadku zacząłbym od sprawdzenia luzu na lince sprzęgła. Jałowy skok klamki mam ustawiony na około 1~1,5cm. Jak luz jest ok to trzeba by zajrzeć do sprzęgła.
http://xt660.pl/viewtopic.php?t=2068&hi ... rz%EAg%B3o
http://xt660.pl/viewtopic.php?t=2068&po ... o&start=15
Zmiana samych sprężyn również pomaga na czas jakiś.

: 22 mar 2015, 19:11
autor: Gilu
crazyrider12, sugerujesz, że ten Motul źle działa na sprzęgło? Ja też już kilkukrotnie zaobserwowałem ślizganie, a jeżdżę na nim. :roll:

: 22 mar 2015, 21:04
autor: Rut
Pytanie czy to faktycznie Motul - na rynku ponoć pełno podróbek. Kiedyś kupiłem Motula 5100 z Allegro i po zalaniu sprzęgło zaczęło gorzej pracować, biegi wchodziły dużo ciężej. Po wymianie na taki sam olej tyle, że kupiony w moto-akcesoriach problemy zniknęły.

: 22 mar 2015, 22:40
autor: crazyrider12
Rut pisze:Pytanie czy to faktycznie Motul - na rynku ponoć pełno podróbek. Kiedyś kupiłem Motula 5100 z Allegro i po zalaniu sprzęgło zaczęło gorzej pracować, biegi wchodziły dużo ciężej. Po wymianie na taki sam olej tyle, że kupiony w moto-akcesoriach problemy zniknęły.
...no właśnie....
Ja po perturbacjach z Motulem 5100 (kiepsko działająca skrzynia biegów, podwyższone zużycie oleju, ślizgające sprzęgło)w końcu, przy przebiegu 28kkm zmieniłem olej na Ipona-razem z silnikiem :/
Moto kupiłem z przebiegiem ~10kkm i od wymiany oleju zaczęły się takie jazdy. Przy jeździe autostradowej 1litr na 1000km. :shock:

: 23 mar 2015, 8:24
autor: kiper
Motula kupiłem bezpośrednio od dystrybutora. Z tego co czytałem na forum to każdy go zachwalał. :-/

: 23 mar 2015, 8:39
autor: Flaw
Było już kilka przypadków ślizgającego się sprzęgła na motulu 5100.
Zalej motulem 7100 albo innym olejem.

: 23 mar 2015, 17:45
autor: kiper
Pełnym syntetykiem mam go zalać? :shock:

: 23 mar 2015, 19:08
autor: SayTen
Ja jeździłem na 5100 i nie miałem z nim problemów.
Może trafiła Ci się odmiana, która nie może być stosowana do smarowania sprzęgła. Jeżeli jest taka opcja oczywiście :-)

: 24 mar 2015, 22:25
autor: kiper
Powiem jeszcze, że problemu nie ma na zimnym silniku. Jest możliwe, że mogłem nalać za dużo oleju? Weszło w niego prawie 3l. Na bagnecie mam 5mm poniżej maxa.
crazyrider12, klamka jest dobrze wyregulowana. Dzisiaj się jeszcze upewniłem.
Chyba trzeba będzie zobaczyć co siedzi w środku...

: 25 mar 2015, 6:35
autor: crazyrider12
Nie chcę być złym prorokiem ale chyba czeka Cię robota sprzęgła.
Tak czy owak ja bym tam zajrzał aby zapobiec innym uszkodzeniom.
Za duży poziom oleju nie jest problemem w przypadku sprzęgła-może ci wywalić uszczelnienia,ale sprzęgłu nie powinno zaszkodzić.

: 25 mar 2015, 8:06
autor: Arturros
Z podróbkami motula nie ma co przesadzać - zwyczajnie ich niema w przypadku zwykłego 5100. Różnice cenowe biorą się z tzw. importu prywatnego. Oficjalny dystrybutor musi swoje zarobić, bo przecież płaci za rzeszę ludzi, reklamy itd. Ale ostatnio i tak grubo zszedł z ceną. Kiedyś ten sam olej w oficjalnej dystrybucji kosztował o ponad 50zł więcej niż z importu, a to dawało cenę zakupu netto wyższą od brutto w detalu na alledrogo.
Lejcie panowie full syntetyka, a nie jakiś półśrodek, przecież to nowoczesny silnik. Ja nawet do starej babci rocznik '90 leję full :roll: Różnice cenowe nie są jakieś ogromne, nie musi to być drogi motul. Jest przecież Valvoline 10W50 o świetnych parametrach, cenowo wychodzący jak połówka motula.
Sprzęgło - rozbierać i mierzyć. Jeśli przekładki jeszcze nie zwichrowane, trzymają wymiar i nie są odbarwione, to luzik. To samo z tarczami - jak się zgadzają wymiary, to zostawić. Sprężyny natomiast to inna bajka. Oryginały yamahy (i nie tylko, bo hondy również) lubią szybko wytracać swoją moc. Wymiana na lekko wzmocnione EBC (czyli standardowe, bo innych nie robią) zazwyczaj załatwia sprawę raz na prawie zawsze ;) Testowane wielokrotnie, byle tylko przekładki i tarcze się trzymały.
Jeździć na tym nie polecam, bo jak się tarcze wykruszą, to... lepiej nie myśleć co mogą zapchać te paprochy :-?

: 04 kwie 2015, 18:26
autor: kiper
Chłopaki chyba nie muszę rozkręcać silnika. Problem sam ustał. Prawdopodobnie tarcze nasiąknęły tym nowym olejem i już łapie normalnie. Przynajmniej mam taką nadzieję :D Dzięki za pomoc. Na szczęście się nie przydała ;-)