Witam mam pewien denerwujący problem. Amortyzator tylni cały czas skrzypi w dwie strony jak dociska i odbija. Amortyzator poza tym okej i nie mam zastrzeżeń że coś nie obija albo się zawiesza. Czego to może być przyczyna i czy jestem w stanie to zrobić sam w garażu ?
Motocykl w moim posiadaniu od tygodnia więc nie powiem jaka była przyczyna, sprzedający twierdził że po myciu myjką ciśnieniową.
Skrzypiący amortyzator tylni XT660Z Tenere
Jak skrzypi zawias, to chyba logicznym jest, ze trzeba go nasmarować. Rozebrać, ocenić stan części i w razie konieczności wymienić na nowe. Nasmarować wszystko odpowiednim smarowidłem i złożyć do kupy.
Jak nie masz dwóch lewych rąk i posiadasz narzędzia oraz podstawową wiedzę, to możesz sobie poradzić. Co do porad itp, to temat był już omawiany na forum. Szukaj.
Usterka od częstego i nie umiejętnego mycia myjką.
Jak nie masz dwóch lewych rąk i posiadasz narzędzia oraz podstawową wiedzę, to możesz sobie poradzić. Co do porad itp, to temat był już omawiany na forum. Szukaj.
Usterka od częstego i nie umiejętnego mycia myjką.
- gmole silnika wg SW-Motech / HOLAN - nieaktualne
- gmole owiewek wg. TOURATECHa - nieaktualne
- stelaże pod kufry na zamówienie - nieaktualne
- gmole owiewek wg. TOURATECHa - nieaktualne
- stelaże pod kufry na zamówienie - nieaktualne
- crazyrider12
- Posty: 1459
- Rejestracja: 04 mar 2010, 7:49
- Lokalizacja: Krk/Siemianowice Śl
Rozwiązanie tymczasowe-lepiej rozebrać i nasmarować, bo jak się łożyska na sworzniach zapieką to będzie "bul" w serwisie przy kasieluk2asz pisze:A ja psikam wd40 na górę i dół sprężyny tam gdzie się opiera i przestaje.
...bo każda okazja jest dobra by zjechać z utartej ścieżki i poszukać własnej
No ale jeżeli psykam po styku sprężyny z podkładkami i przestaje , to chyba znak że reszta jest ok. A skrzypieć zaczyna zawsze po jeździe w kurzu. Po psykaniu pisk cichnie, to jaki sens smarować coś co jest nasmarowane. No chyba że błądze.crazyrider12 pisze:Rozwiązanie tymczasowe-lepiej rozebrać i nasmarować, bo jak się łożyska na sworzniach zapieką to będzie "bul" w serwisie przy kasieluk2asz pisze:A ja psikam wd40 na górę i dół sprężyny tam gdzie się opiera i przestaje.
- crazyrider12
- Posty: 1459
- Rejestracja: 04 mar 2010, 7:49
- Lokalizacja: Krk/Siemianowice Śl
-a masz tą pewność ? Teraz niestety wszyscy tną koszty więc nawet na smarze oszczędzają-patrz,przykład łożyska główki ramy....luk2asz pisze:to jaki sens smarować coś co jest nasmarowane. No chyba że błądze.
Cieszy się serwis bo sprzedaje części i kasuje za naprawę.
...bo każda okazja jest dobra by zjechać z utartej ścieżki i poszukać własnej
Cześć
piciay - napisz jak sobie poradziłeś z tematem skrzypienia.
U mnie właśnie się zaczęło i mnie wyjątkowo drażni a nie mogę dojść skąd dokładnie pochodzi - pod blokiem nie bardzo mogę rozkręcać wszystkie połączenia żeby przesmarować / więc od czego zacząć ?
piciay - napisz jak sobie poradziłeś z tematem skrzypienia.
U mnie właśnie się zaczęło i mnie wyjątkowo drażni a nie mogę dojść skąd dokładnie pochodzi - pod blokiem nie bardzo mogę rozkręcać wszystkie połączenia żeby przesmarować / więc od czego zacząć ?
Hej,
Będę próbował rozwiązać problem w 660R, teoretycznie wydaje się to proste.
Podnieść moto, Ściągam koło, odkrecam 3 śruby kiwaczki plus jedna od amortyzatora- smaruje co się da i składam. Czy to może być tak proste?
Zastanawia mnie jedynie czy np nie będzie problemu aby skompresowac i skręcić to do kupy, jakieś doświadczenia w tym temacie?
Dzięki!
Będę próbował rozwiązać problem w 660R, teoretycznie wydaje się to proste.
Podnieść moto, Ściągam koło, odkrecam 3 śruby kiwaczki plus jedna od amortyzatora- smaruje co się da i składam. Czy to może być tak proste?
Zastanawia mnie jedynie czy np nie będzie problemu aby skompresowac i skręcić to do kupy, jakieś doświadczenia w tym temacie?
Dzięki!
Dlatego taki serwis z wymianą smaru powinno się robić często.fizolof pisze:Proste to to jest w teorii, jeśli skrzypi to prawdopodobnie łożyska igiełkowe już nie istnieją a reszta tulejek jest zaspawana. To nie tak prosto będzie wybić.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
Niekoniecznie łożyska padnięte. U mnie po przebiegu 3000km od nowości skrzypiała kiwaczka. Smarowanie pomogło do dziś a dziś mam ponad 50000km.
"Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie."
Razen z KrisWrp podjeslimy się tematu zweryfikowania skrzypiącego tylnego zawieszenia w mojej eRce ( a raczej podjął się Kris a ja w roli pomagiera/obserwatora )
Przy przebiegu 50k mogl to być pierwszy serwis kiwaczki od daaaawien dawna, było sucho, bardzo. 2 łożyska w stanie OK trzecie po japońsku- jako tako - ale z nadzieją ze jeszcze zimę przetrwa. Niestety części od ręki brak, a już 2 następne XT stoją w kolejce na serwis, decyzja robimy co się da. Po godzinie zabawy wszystkie tulejki wyczysczone, łożyska nasmarowane - skręcamy.
I histori ta nie skończy się happy endem bo jak skrzypiało to skrzypi.
Wnioski
1. potrzebne kolejne popołudnie aby wyciągnąć amortyzator, który pojdzie do regeneracji
2. Dbajcie o swoje kiwaczki bo jak nie posmarujesz to nie pojedziesz
KrisWrp dzięki za to, regulacje zaworów i ogólne wsparcie!
P.S.
po 10 minutach na Krisa moto wiem już że jest kilka rzeczy które są obowiązkiem posiadacza, ale o tym może już w innym poście
Dzięki!
Przy przebiegu 50k mogl to być pierwszy serwis kiwaczki od daaaawien dawna, było sucho, bardzo. 2 łożyska w stanie OK trzecie po japońsku- jako tako - ale z nadzieją ze jeszcze zimę przetrwa. Niestety części od ręki brak, a już 2 następne XT stoją w kolejce na serwis, decyzja robimy co się da. Po godzinie zabawy wszystkie tulejki wyczysczone, łożyska nasmarowane - skręcamy.
I histori ta nie skończy się happy endem bo jak skrzypiało to skrzypi.
Wnioski
1. potrzebne kolejne popołudnie aby wyciągnąć amortyzator, który pojdzie do regeneracji
2. Dbajcie o swoje kiwaczki bo jak nie posmarujesz to nie pojedziesz
KrisWrp dzięki za to, regulacje zaworów i ogólne wsparcie!
P.S.
po 10 minutach na Krisa moto wiem już że jest kilka rzeczy które są obowiązkiem posiadacza, ale o tym może już w innym poście
Dzięki!