Witam mam pewien denerwujący problem. Amortyzator tylni cały czas skrzypi w dwie strony jak dociska i odbija. Amortyzator poza tym okej i nie mam zastrzeżeń że coś nie obija albo się zawiesza. Czego to może być przyczyna i czy jestem w stanie to zrobić sam w garażu ?
Motocykl w moim posiadaniu od tygodnia więc nie powiem jaka była przyczyna, sprzedający twierdził że po myciu myjką ciśnieniową.
XXXI Zlot XT660.PL! Kaszuby 19-21.04.2024 / Zapisy -> viewtopic.php?f=22&t=18583
Skrzypiący amortyzator tylni XT660Z Tenere
Jak skrzypi zawias, to chyba logicznym jest, ze trzeba go nasmarować. Rozebrać, ocenić stan części i w razie konieczności wymienić na nowe. Nasmarować wszystko odpowiednim smarowidłem i złożyć do kupy.
Jak nie masz dwóch lewych rąk i posiadasz narzędzia oraz podstawową wiedzę, to możesz sobie poradzić. Co do porad itp, to temat był już omawiany na forum. Szukaj.
Usterka od częstego i nie umiejętnego mycia myjką.
Jak nie masz dwóch lewych rąk i posiadasz narzędzia oraz podstawową wiedzę, to możesz sobie poradzić. Co do porad itp, to temat był już omawiany na forum. Szukaj.
Usterka od częstego i nie umiejętnego mycia myjką.
- gmole silnika wg SW-Motech / HOLAN - nieaktualne
- gmole owiewek wg. TOURATECHa - nieaktualne
- stelaże pod kufry na zamówienie - nieaktualne
- gmole owiewek wg. TOURATECHa - nieaktualne
- stelaże pod kufry na zamówienie - nieaktualne
- crazyrider12
- Posty: 1459
- Rejestracja: 04 mar 2010, 7:49
- Lokalizacja: Krk/Siemianowice Śl
Rozwiązanie tymczasowe-lepiej rozebrać i nasmarować, bo jak się łożyska na sworzniach zapieką to będzie "bul" w serwisie przy kasieluk2asz pisze:A ja psikam wd40 na górę i dół sprężyny tam gdzie się opiera i przestaje.
...bo każda okazja jest dobra by zjechać z utartej ścieżki i poszukać własnej
No ale jeżeli psykam po styku sprężyny z podkładkami i przestaje , to chyba znak że reszta jest ok. A skrzypieć zaczyna zawsze po jeździe w kurzu. Po psykaniu pisk cichnie, to jaki sens smarować coś co jest nasmarowane. No chyba że błądze.crazyrider12 pisze:Rozwiązanie tymczasowe-lepiej rozebrać i nasmarować, bo jak się łożyska na sworzniach zapieką to będzie "bul" w serwisie przy kasieluk2asz pisze:A ja psikam wd40 na górę i dół sprężyny tam gdzie się opiera i przestaje.
- crazyrider12
- Posty: 1459
- Rejestracja: 04 mar 2010, 7:49
- Lokalizacja: Krk/Siemianowice Śl
-a masz tą pewność ? Teraz niestety wszyscy tną koszty więc nawet na smarze oszczędzają-patrz,przykład łożyska główki ramy....luk2asz pisze:to jaki sens smarować coś co jest nasmarowane. No chyba że błądze.
Cieszy się serwis bo sprzedaje części i kasuje za naprawę.
...bo każda okazja jest dobra by zjechać z utartej ścieżki i poszukać własnej
Cześć
piciay - napisz jak sobie poradziłeś z tematem skrzypienia.
U mnie właśnie się zaczęło i mnie wyjątkowo drażni a nie mogę dojść skąd dokładnie pochodzi - pod blokiem nie bardzo mogę rozkręcać wszystkie połączenia żeby przesmarować / więc od czego zacząć ?
piciay - napisz jak sobie poradziłeś z tematem skrzypienia.
U mnie właśnie się zaczęło i mnie wyjątkowo drażni a nie mogę dojść skąd dokładnie pochodzi - pod blokiem nie bardzo mogę rozkręcać wszystkie połączenia żeby przesmarować / więc od czego zacząć ?
Hej,
Będę próbował rozwiązać problem w 660R, teoretycznie wydaje się to proste.
Podnieść moto, Ściągam koło, odkrecam 3 śruby kiwaczki plus jedna od amortyzatora- smaruje co się da i składam. Czy to może być tak proste?
Zastanawia mnie jedynie czy np nie będzie problemu aby skompresowac i skręcić to do kupy, jakieś doświadczenia w tym temacie?
Dzięki!
Będę próbował rozwiązać problem w 660R, teoretycznie wydaje się to proste.
Podnieść moto, Ściągam koło, odkrecam 3 śruby kiwaczki plus jedna od amortyzatora- smaruje co się da i składam. Czy to może być tak proste?
Zastanawia mnie jedynie czy np nie będzie problemu aby skompresowac i skręcić to do kupy, jakieś doświadczenia w tym temacie?
Dzięki!
Dlatego taki serwis z wymianą smaru powinno się robić często.fizolof pisze:Proste to to jest w teorii, jeśli skrzypi to prawdopodobnie łożyska igiełkowe już nie istnieją a reszta tulejek jest zaspawana. To nie tak prosto będzie wybić.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
Niekoniecznie łożyska padnięte. U mnie po przebiegu 3000km od nowości skrzypiała kiwaczka. Smarowanie pomogło do dziś a dziś mam ponad 50000km.
"Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie."
Razen z KrisWrp podjeslimy się tematu zweryfikowania skrzypiącego tylnego zawieszenia w mojej eRce ( a raczej podjął się Kris a ja w roli pomagiera/obserwatora )
Przy przebiegu 50k mogl to być pierwszy serwis kiwaczki od daaaawien dawna, było sucho, bardzo. 2 łożyska w stanie OK trzecie po japońsku- jako tako - ale z nadzieją ze jeszcze zimę przetrwa. Niestety części od ręki brak, a już 2 następne XT stoją w kolejce na serwis, decyzja robimy co się da. Po godzinie zabawy wszystkie tulejki wyczysczone, łożyska nasmarowane - skręcamy.
I histori ta nie skończy się happy endem bo jak skrzypiało to skrzypi.
Wnioski
1. potrzebne kolejne popołudnie aby wyciągnąć amortyzator, który pojdzie do regeneracji
2. Dbajcie o swoje kiwaczki bo jak nie posmarujesz to nie pojedziesz
KrisWrp dzięki za to, regulacje zaworów i ogólne wsparcie!
P.S.
po 10 minutach na Krisa moto wiem już że jest kilka rzeczy które są obowiązkiem posiadacza, ale o tym może już w innym poście
Dzięki!
Przy przebiegu 50k mogl to być pierwszy serwis kiwaczki od daaaawien dawna, było sucho, bardzo. 2 łożyska w stanie OK trzecie po japońsku- jako tako - ale z nadzieją ze jeszcze zimę przetrwa. Niestety części od ręki brak, a już 2 następne XT stoją w kolejce na serwis, decyzja robimy co się da. Po godzinie zabawy wszystkie tulejki wyczysczone, łożyska nasmarowane - skręcamy.
I histori ta nie skończy się happy endem bo jak skrzypiało to skrzypi.
Wnioski
1. potrzebne kolejne popołudnie aby wyciągnąć amortyzator, który pojdzie do regeneracji
2. Dbajcie o swoje kiwaczki bo jak nie posmarujesz to nie pojedziesz
KrisWrp dzięki za to, regulacje zaworów i ogólne wsparcie!
P.S.
po 10 minutach na Krisa moto wiem już że jest kilka rzeczy które są obowiązkiem posiadacza, ale o tym może już w innym poście
Dzięki!