XXXI Zlot XT660.PL! Kaszuby 19-21.04.2024 / Zapisy -> viewtopic.php?f=22&t=18583

Przedni wysoki błotnik XT660Z

jesteś ciekaw co na ten temat uważają pozostali użytkownicy? Pisz tutaj
Awatar użytkownika
rafalp300
Posty: 101
Rejestracja: 19 sty 2014, 9:56
Lokalizacja: Skrwilno

Witam. Noszę się z zamiarem przerobienia wyglądu Tenerki. W związku z tym chciałbym założyć przedni błotnik wysoko pod dolną półką. No i mam pytanie. Od czego można coś takiego dopasować ... bo dedykowanych do tego motocykla raczej nie ma. Patrzyłem na aukcjach i jest dużo uniwersalnych ... tylko ciekawe jak to pasuje. Może ktoś ma jakieś doświadczenia?
Awatar użytkownika
BZ
Posty: 154
Rejestracja: 15 kwie 2015, 14:49
Lokalizacja: Tarnów

Hej!

Pan Touratech ma takie w ofercie:
http://shop.touratechpolska.pl/high-mud ... enere.html

Jest wersja czarna i biała. Trochę kosztuje, jak to u pana Touratech-a. Jeśli chcesz coś pokombinować, to generalnie każdy wysoki błotnik by podpasował. Masz na dolnej półce przykręcone ucho do holowania, pod te same śruby można założyć niemal cokolwiek, wystarczy trochę zabawy garażowej na ewentualne spasowanie.


Pozdrawiam,
Bartek
Awatar użytkownika
maciek400
Posty: 76
Rejestracja: 29 maja 2010, 22:08
Lokalizacja: Piękny wschód

Ja miałem w mojej byłej tenerce taki http://allegro.pl/blotnik-przedni-polis ... 45160.html
dodatkowo ma regulację mocowania, pasował idealnie. Jest na pewno dostępny w kolorze czarnym, bo taki miałem.
Awatar użytkownika
rafalp300
Posty: 101
Rejestracja: 19 sty 2014, 9:56
Lokalizacja: Skrwilno

Dzięki za info. Ten Polisport nawet ciekawie wygląda no i jeszcze jak pasuje to chyba warto będzie się skusić. Ale Touratech też ciekawy ... tylko faktycznie ta cena ;-)
pawulon182
Posty: 207
Rejestracja: 29 maja 2014, 13:27
Lokalizacja: Łódź

To mocowanie pod dolną półka to oryginalnie jest pod błotnik gdyż wielkie Y nie kwapiło się z wymyślaniem nowych elementów do naszych teresek tylko zaimplementowało co miało. Tu spasuje Ci błotnik od WR/YZ i podobnych starszego rocznika przed widelcami USD a i te powinny mieć podobny rozstaw mocowań.
Awatar użytkownika
BZ
Posty: 154
Rejestracja: 15 kwie 2015, 14:49
Lokalizacja: Tarnów

Hej!

Do swojej Tenery zamówiłem sobie taki:

http://shop.mieloch.pl/blotnik-przedni- ... 8938.bhtml

Przyjdzie, będę przymierzał/montował to dam znać jak podpasował.

Pozdrawiam,
Bartek
Awatar użytkownika
Fuczak
Posty: 445
Rejestracja: 07 wrz 2008, 21:45
Lokalizacja: Siemianowice Śl

Będziesz mocował dodatkową osłonę na chłodnicę? Myślę, że usunięcie oryginalnego błotnika naraża w większym stopniu chłodnicę na wylatujące z pod koła kamienie.

Czekam na więcej info po zamontowaniu ;)
Awatar użytkownika
BZ
Posty: 154
Rejestracja: 15 kwie 2015, 14:49
Lokalizacja: Tarnów

Dodatkowej osłony nie będzie. Problem z kamieniami z pod koła walącymi w chłodnicę rozważałem. Dlatego odpuściłem "skromniejsze" błotniki typu supermoto czy takie, z dodatkowymi wycięciami w tylnej części (np. Polisport free-flow czy jakos tak). Z drugiej strony wr450 też chłodnice ma w podobnym miejscu, więc uznałem, że problem nie będzie palący. Martwi mnie tylko, czy taki błotnik się zmieści pomiędzy kołem a chłodnicą. Za te 70zł uznałem, że zaryzykuję.

Pozdrawiam,
Bartek
Awatar użytkownika
Lotek
Posty: 474
Rejestracja: 19 lut 2014, 12:29
Lokalizacja: łódzkie
Kontakt:

ja kupiłem polisport ufx supermoto. Pasuje bez przeszkód, nawet z hakiem obróconym na odwrót. Jedyna mała przeszkoda to końcówka błotnika. Lekko koliduje z osłoną chłodnicy ale podczas jazdy w niczym to nie przeszkadza i jest nieodczuwalne. Polecam koszt 92zł.
Awatar użytkownika
BZ
Posty: 154
Rejestracja: 15 kwie 2015, 14:49
Lokalizacja: Tarnów

Hej!

Wspomniany wyżej błotnik od WR450 doszedł, już zamontowany. Okazuje się, że pasuje, ale nie bez drobnej modyfikacji. Rozstaw dziur pod śruby w błotniku jest taki sam jak śruby od haka pod dolną półką. Tyle, że tak przykręcony dotyka chłodnicy, a właściwie tych dwóch śrub co to osłonę chłodnicy mocują na dole. Jest proste rozwiązanie, bierzemy wiertarkę i robimy nowe, maksymalnie przesunięte do tyłu. Czyli 2,5cm w TYŁ od oryginalnych dziur w błotniku wiercimy nowe, oczywiście przednie i tylne przesuwamy o tyle samo. Trzeba też odwrócić hak, tak aby był wygiety w górę. Warto też pomiędzy błotnik a hak na tylnych śrubach wrzucić jakieś dystanse (w moim wypadku 5mm kawałki uciete z węża paliwowego co to mi się po garażu walał). Tak zmodyfikowany pasuje idealnie, nie ociera o chłodnice, między kołem a błotnikiem w najbliższym miejscu zostaje 25cm. Poniżej kilka zdjęć jak to się prezentuje, aha biały kolor polisportu jest identyczny jak biały Yamahy.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Mam nadzieję, że komuś się taka wiedza przyda :-)

Pozdrawiam,
Bartek
Awatar użytkownika
Bajros
Posty: 3301
Rejestracja: 10 lis 2008, 23:27
Lokalizacja: Warszawa

Na bank ktoś skorzysta! Dzięki za instrukcje na forum.
Teresa wygląda jeszcze bardziej bojowo.
Jedzie Jadzia Dziadzie ;) Braaap Braaap
"Tylne koło ucieka cały czas, przednie tylko raz"
Awatar użytkownika
rafalp300
Posty: 101
Rejestracja: 19 sty 2014, 9:56
Lokalizacja: Skrwilno

Dla mnie bomba! Wygląda kozacko!
Awatar użytkownika
BZ
Posty: 154
Rejestracja: 15 kwie 2015, 14:49
Lokalizacja: Tarnów

Hej

Jeszcze jedno przemyslenie/obserwacja w kwestii błotnika.

Zauważyłem, że wentylator włącza się dużo wcześniej, a potem znacznie dłużej miesza powietrze. Nie wiem do końca, takie coś zauważyłem w grubym terenie, ale może to być spowodowane tym, że wysoki błotnik przykrywa gdzieś tak połowę chłodnicy, jest do tego całkiem blisko. Może być, że chłodzenie niedomaga. Porobię w tyle błotnika jakieś dodatkowe otwory wentylacyjne i zobaczymy czy się coś zmienia.


Pozdrawiam,
Bartek
pawulon182
Posty: 207
Rejestracja: 29 maja 2014, 13:27
Lokalizacja: Łódź

BZ pisze:Hej

Jeszcze jedno przemyslenie/obserwacja w kwestii błotnika.

Zauważyłem, że wentylator włącza się dużo wcześniej, a potem znacznie dłużej miesza powietrze. Nie wiem do końca, takie coś zauważyłem w grubym terenie, ale może to być spowodowane tym, że wysoki błotnik przykrywa gdzieś tak połowę chłodnicy, jest do tego całkiem blisko. Może być, że chłodzenie niedomaga. Porobię w tyle błotnika jakieś dodatkowe otwory wentylacyjne i zobaczymy czy się coś zmienia.


Pozdrawiam,
Bartek
Elo - u mnie po zmianie na wysoki błotnik od WRki mam podobne wrażenie. Pytanie czy to tylko takie widzimisię czy faktycznie chłodnica mniej ciepła oddaje przez ten błotnik. Jest dość upalnie ostatnio i chyba zrobię test na mieście w korkach z ori i wysokim błotnikiem; chyba tylko tak da się jednoznacznie to określić. Z drugiej mańki to wiercenie otworów w błotniku dla cyrkulacji powietrza może być równie efektywne jak wietrzenie pokoju przez firankę :/

P.S. Do montażu błotnika bez upierdliwości i kombinatoryki można zapodać na tylnych śrubach podkładki kuliste takie jakie są w klockach hamulcowych rowerowych v-breaków, te wyższe. Same plusy - idealnie odsadzają tył błotnika od chłodnicy i pozwalają na przykręcenie go pod kątem w stosunku do płaszczyzny dolnej półki.
Awatar użytkownika
Lotek
Posty: 474
Rejestracja: 19 lut 2014, 12:29
Lokalizacja: łódzkie
Kontakt:

Zobacz na budowę mojego błotnika polisport ufx ma wloty powietrza i jeszcze spojler na górze;) to chyba pomaga bo problemu nie zauważyłem.
lepiej niech pada jak ma być błoto
ODPOWIEDZ