XXXI Zlot XT660.PL! Kaszuby 19-21.04.2024 / Zapisy -> viewtopic.php?f=22&t=18583

Przedni wysoki błotnik XT660Z

jesteś ciekaw co na ten temat uważają pozostali użytkownicy? Pisz tutaj
kalina
Posty: 214
Rejestracja: 02 mar 2015, 17:39
Lokalizacja: Malbork

Ze względu na kanciastość tenery fajnie by pasował wizualnie błotnik kanciasty od Husqvarny te 449 - pytanie jak z mocowaniem.
Awatar użytkownika
BZ
Posty: 154
Rejestracja: 15 kwie 2015, 14:49
Lokalizacja: Tarnów

kalina pisze:Ze względu na kanciastość tenery fajnie by pasował wizualnie błotnik kanciasty od Husqvarny te 449 - pytanie jak z mocowaniem.
Mocowanie nie powinno stanowić problemu, najwyżej trzeba by nowe dziury wywiercić, a wiertarką robić to chyba każdy potrafi
Awatar użytkownika
kosmal1098
Posty: 155
Rejestracja: 03 wrz 2010, 20:40
Lokalizacja: WSCHOWA

BZ pisze:Pan Touratech ma takie w ofercie:
http://shop.touratechpols...60z-tenere.html
maciek400 pisze:Ja miałem w mojej byłej tenerce taki http://allegro.pl/blotnik...5290345160.html
Jeden jak i drugi to POLISPORT
Różnica jest tylko taka że touratech za swoją naklejkę woła dodatkowo 200zł :!:
Awatar użytkownika
Flaw
Administrator
Posty: 3614
Rejestracja: 07 wrz 2008, 20:19
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

h e d o n i z m
pawulon182
Posty: 207
Rejestracja: 29 maja 2014, 13:27
Lokalizacja: Łódź

Najnowsze spostrzeżęnia po montażu błotnika od WR/YZ do tereski - lewe kolanko kolektora niebezpiecznie rozgrzewa ww błotnik i na moim już widac ślady topienia. Okleiłem końcowy element błotnika taśmą żaroodporną do rur i zobaczymy co i jak.
Test grzania silnika po zasłonieciu ww błotnikiem centralnej części chłodnicy - niestety jest to sytuacja odczuwalna. Błotnik zasłania prawie połowę chłodnicy i daje się to odczuć częstszym włączaniem wiatraka. Dziś zrobiłem szczeliny wentylacyjne, jutro test.
you could argue "why not buy a 690 enduro?"...but the XT is bomb proof and can be treated like shit and still runs like a peach.
wittek
Posty: 205
Rejestracja: 02 lis 2011, 20:24
Lokalizacja: Warszawa

No to jestem następny. Moja tenerka też ma już wysoki błotnik, z polisportu, zamocowany na oryginalnych otworach z dystansami 2 cm z tyłu i 1 cm z przodu. Mam gmole z poprzeczką i musiałem go odsunąć od chłodnicy i owej poprzeczki. Naierciłem też otwory z tyłu by chłodzenie było lepsze. Kolor wybrałem czarny gdyż niebieskiego w odcieniu malowania tenery nie było. Zdjęć na razie nie robiłem ale kto chce zobaczy jak to wygląda na zlocie.
pawulon182
Posty: 207
Rejestracja: 29 maja 2014, 13:27
Lokalizacja: Łódź

CD spostrzeżeń - taśma termo robi robotę - błotnik bardziej się nie nadtapia. Nawiercone wloty powietrza nieco lepiej kierunkują strumień powietrza na chłodnicę ale nadal jest różnica w porównaniu z ori błotnikiem. Zauważyłem jeszcze coś - przednia część błotnika nie chroni dobrze przed syfem lecącym z koła do góry więc błoto i inne takie lądują na lampie i błotniku od góry. Cóż...za bad offroad stajla look się płaci :)
you could argue "why not buy a 690 enduro?"...but the XT is bomb proof and can be treated like shit and still runs like a peach.
Awatar użytkownika
robas
Posty: 340
Rejestracja: 20 lis 2012, 8:13
Lokalizacja: dolnośląskie

Wrzuciłem dzisiaj na szybko Polisporta na przednie kółko. Niestety trzeba porzeźbić trochę, żeby spasowało:

1. Przykręcałem pod ucho i część biała na środku jest za długa i wchodzi na ucho,tym samym nie można spasować do przykręcenia do drugiej części błotnika
2. Nie wziąłem kluczyków do stacyjki, a blokadę miałem zapiętą i na 99 % po wyprostowaniu kiery będzie ocierać o ramkę osłony chłodnicy. Lepiej może być jak będzie spuszczona z centralnego, bo wtedy trochę siądzie na lagach.

Obrazek

W obu przypadkach wydaje się rozwiązaniem jakiś dystans pod ucho + wydłużone śruby mocujące z podkładkami.
Ktoś przerabiał temat dystansu??
Ostatnio zmieniony 29 lut 2016, 20:08 przez robas, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
crazyrider12
Posty: 1459
Rejestracja: 04 mar 2010, 7:49
Lokalizacja: Krk/Siemianowice Śl

W XTR miałem podobny problem z wysokim błotnikiem-podłożyłem pod przednie śruby kawałek gumy 5mm, a pod tylne, gumę grubości 10mm-teraz błotnik ma bardziej zadarty przód do góry i mija się z osłoną chłodnicy o kilkanaście mm+dłuższe śruby.
...bo każda okazja jest dobra by zjechać z utartej ścieżki i poszukać własnej ;)
pawulon182
Posty: 207
Rejestracja: 29 maja 2014, 13:27
Lokalizacja: Łódź

Robas - przy takiej konfiguracji to ucho holownicze potrzebne jak zającowi dzwonek na ogonie. :mrgreen:
you could argue "why not buy a 690 enduro?"...but the XT is bomb proof and can be treated like shit and still runs like a peach.
Awatar użytkownika
robas
Posty: 340
Rejestracja: 20 lis 2012, 8:13
Lokalizacja: dolnośląskie

pawulon182 pisze:Robas - przy takiej konfiguracji to ucho holownicze potrzebne jak zającowi dzwonek na ogonie. :mrgreen:
Masz rację pawulon182. Ale to teraz część dystansu. W sumie można obrócić ucho do tyłu.
Awatar użytkownika
Fuczak
Posty: 445
Rejestracja: 07 wrz 2008, 21:45
Lokalizacja: Siemianowice Śl

co to za oponka na froncie??
Awatar użytkownika
robas
Posty: 340
Rejestracja: 20 lis 2012, 8:13
Lokalizacja: dolnośląskie

Fuczak pisze:co to za oponka na froncie??
u mnie zwykła e09
pawulon182
Posty: 207
Rejestracja: 29 maja 2014, 13:27
Lokalizacja: Łódź

Mam takie gumki u siebie, milusie :)
you could argue "why not buy a 690 enduro?"...but the XT is bomb proof and can be treated like shit and still runs like a peach.
Awatar użytkownika
pancio
Posty: 2383
Rejestracja: 05 lut 2009, 10:13
Lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

Spróbujcie z plastikiem od YZ 250 w R pasuje. Tylko trzeba otwory na śruby przewiercic.
A więc, z lewej nadjeżdża jakiś skuter. Z prawej też nic nie jedzie :)
ODPOWIEDZ