Zużyty wałek rozrządu??

jesteś ciekaw co na ten temat uważają pozostali użytkownicy? Pisz tutaj
Awatar użytkownika
bonzo
Posty: 3181
Rejestracja: 23 lut 2009, 0:34
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Jak byś rozbierał silnik to zrób dokumentację fotograficzną, chętnie popatrzę co twojej Jadzi dolega. Olej silnikowy jaki stosujesz?
"Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie."
Awatar użytkownika
crazyrider12
Posty: 1459
Rejestracja: 04 mar 2010, 7:49
Lokalizacja: Krk/Siemianowice Śl

Ja w moim motku mam bardzo głośną głowicę ale przyczyn może być kilka:
-ostry wałek,
-inny pin dekompresatora,
-podcięte prowadnice zaworowe na dolocie,
-korekta kanałów dolot/wydech...
Wydaje mi się mało realne by po 20kkm posypała się głowica, choć niczego nie wykluczam, bo zdarzały się już drastyczne przypadki gdzie po takim przebiegu silnik się rozpadał.
Badaj temat i dawaj znać co było przyczyną .
P.S. Intrygują mnie te tuleje cieńkościenne-w którym miejscu są one montowane bo oblukałem schemat głowicy i nie wypatrzyłem.
...bo każda okazja jest dobra by zjechać z utartej ścieżki i poszukać własnej ;)
delirium
Posty: 537
Rejestracja: 23 sty 2015, 20:50
Lokalizacja: Krakow

crazyrider12 pisze: Wydaje mi się mało realne by po 20kkm posypała się głowica, choć niczego nie wykluczam, bo zdarzały się już drastyczne przypadki gdzie po takim przebiegu silnik się rozpadał.
w XT-ku czy ogólnie?
Awatar użytkownika
crazyrider12
Posty: 1459
Rejestracja: 04 mar 2010, 7:49
Lokalizacja: Krk/Siemianowice Śl

W XT-ku. Ostatnio z tego co kojarzę to koledze z Tarnowa spotkał się tłok z zaworami....
...bo każda okazja jest dobra by zjechać z utartej ścieżki i poszukać własnej ;)
OlekBartek
Posty: 56
Rejestracja: 27 lip 2015, 11:21
Lokalizacja: Włocławek

I jak tam kolego doszedłeś do przyczyny stuków?
maramp
Posty: 22
Rejestracja: 04 maja 2015, 13:21
Lokalizacja: Koszalin

Odświeżę temat-rozebrałem wałek rozrządu tzn.zdjąłem dwa łozyska i teraz mam problem ze złożeniem.Mocowanie zębatki rozrządu dociska jedno z łożysk na wałku.Nie ma ono żadnego klina.Serwisówka pokazuje tylko jak ustawić wałek w głowicy czyli nacięciem do góry ale niewiem jak ustawić to mocowanie przed wciśnięciem na wałek.Może nie wyrażam się fachowo ale jak ktoś rozumie o co mi chodzi to proszę o pomoc.
maramp
Posty: 22
Rejestracja: 04 maja 2015, 13:21
Lokalizacja: Koszalin

Rozwikłałem zagadkę-podzielę się informacjami dla potomnych.Mocowanie zębatki wałka rozrządu należy przykręcić do zębatki i całość przyłożyć do wałka.Znak na zębatce musi się zgrywać z wycięciem na wałku wtedy zaznaczamy markrem znaki na mocowaniu zebatki i już samo mocowanie razem z łożyskami można wcisnąć na wałek posiłkując się znakami zrobionymi markerem.
Awatar użytkownika
Mateusz93
Posty: 458
Rejestracja: 02 mar 2015, 17:30
Lokalizacja: Andrychów/Kraków

Dobrze wiedzieć, fajnie że się dzielisz informacjami.
Gdybyś miał jakieś zdjęcia, to byłoby już w ogóle genialnie ;-)
maramp
Posty: 22
Rejestracja: 04 maja 2015, 13:21
Lokalizacja: Koszalin

Wałek rozrządu już bez łożysk
Obrazek
Mocowanie zębatki rozrządu
Obrazek
Zębatka rozrządu
Obrazek
maramp
Posty: 22
Rejestracja: 04 maja 2015, 13:21
Lokalizacja: Koszalin

Tak się tylko zastanawiam czy mała zębatka napędzająca rozrząd znajdująca się na wale powinna być też jakoś specyficznie ustawiona-ja ją wprasowałem na czop wału bez ustawiania bo nie widziałem znaków.Nie wiem czy nie będzie przestawiony rozrząd.
Arturros
Posty: 109
Rejestracja: 10 maja 2013, 14:26
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

W XT600 znak jest na zębatce, na wale niama nic, ale ustawia się tym znakiem równo z klinem na koło magnesowe. Jeśli zostawisz tak jak jest, to nic szczególnego się nie stanie, bo rozrząd będzie przestawiony o max 0.5 obrotu małej zębatki, a tyle to się przestawia w zależności od rozciągnięcia łańcucha,. Tyle, że będzie problem z prawidłowym ustawieniem wałka rozrządu. Najłatwiej wtedy założyć koło magnesowe, założyć dekiel alternatora i złapać GMP przez górną rewizję. Tylko jeśli ktoś kiedyś będzie wymieniał łańcuch rozrządu i zrobi to książkowo, patrząc na znak na dolnej zębatce, a ta będzie przestawiona o duży kąt, to po pierwszym obrocie rozwali głowicę lub połamie zawory :-P

ps.
masz przypadkiem zrzucone oba boczne dekle silnika? :roll: I przypadkiem nie masz jeszcze uszczelek? Potrzebuję skan ich płaszczyzny w skali 1:1 (potrzebny skaner A3), w rewanżu mogę odesłać je razem z uszczelkami.
Obrazek | Obrazek
maramp
Posty: 22
Rejestracja: 04 maja 2015, 13:21
Lokalizacja: Koszalin

W xt 660 nie ma żadnych znaków na małej zębatce-ale już wszystko złożyłem i cyka jak w szwajcarskim zegarku.Tak się składa,że kupiłem wszystkie uszczelki oryginalne ale odwzorowałem je na gambicie i chyba skserowałem na a3.
Arturros
Posty: 109
Rejestracja: 10 maja 2013, 14:26
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

A wg czego w 660-tce ustala się pozycje wałka rozrządu względem dołu silnika? Tylko znak na kole magnesowym, czy od strony sprzęgła jest jeszcze cecha ustalająca GMP? Nie mogę się doszukać w manulau nic poza kołem.

Z uszczelkami jest tak, że ich skan dodaje pewne przekłamanie rozmiaru, bo materiał jest mimo wszystko dość wiotki. Czasami uszczelka z takiego rozrysu w miarę pasuje, a czasami wychodzi zupełna kaszana. Dlatego ja zawsze skanuję powierzchnię uszczelnianą (tutaj blok silnika lub karter) + uszczelkę żeby wiedzieć ile wyjść na zewnątrz. Wtedy jest perfecto i nawet jak coś się źle ułoży na ploterze, to mieści się to w granicy tolerancji i uszczelka działa jak należy. Na odrysie z istniejącej uszczelki dwa razy się przejechałem :-? Pokrywę sprzęgła sobie zeskanowałem, ale w częściach, bo na A4 się nie mieściła. Muszę Flawa ścignąć o wymianę kosza sprzęgłowego :mrgreen:
Obrazek | Obrazek
maramp
Posty: 22
Rejestracja: 04 maja 2015, 13:21
Lokalizacja: Koszalin

Jeszcze raz obejrzę tą małą zębatkę bo stary wał rozebrałem i mam na wierzchu.Ale oglądałem ją szczegółowo i znaku nie widziałem dlatego mnie to dziwiło.Wg mnie GMP możliwe do ustalenia tylko jest na magneto. Dużo o tym myślałem i wydawało mi się,że najbardziej prawdopodobna opcja to ustawienie małej zębatki tak żeby ząb pokrywał się z klinem wału-ale pewności nie miałem. Już nie chciałem jej zdejmować-założyłem cylinder i głowicę załapałem lekko na śrubach ustawiłem magneto na GMP i wtedy klin wałka rozrządu pokrywał się ze znakiem na głowicy. Możliwe że udało mi się jak "ślepej kurze ziarno"-szczęście nowicjusza.
Awatar użytkownika
kosmal1098
Posty: 155
Rejestracja: 03 wrz 2010, 20:40
Lokalizacja: WSCHOWA

Wykręcasz świece, wkładasz śrubokręt i ustawiasz GMP
Łot cała filozofia :-D
ODPOWIEDZ