Odcięło zapłon - pomocy!!!

jesteś ciekaw co na ten temat uważają pozostali użytkownicy? Pisz tutaj
sułek86
Posty: 3
Rejestracja: 30 sie 2015, 13:00
Lokalizacja: Łuków

Witam, opiszę problem w moim xt660x - Po przekręceniu stacyjki na On pompka paliwa nie podaje i ciągle świeci się kontrolka temperatury cieczy. Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki, są ok. Rozrusznik kręci ale iskry na świecy nie ma. Dodam jeszcze że mam zamontowany emulator immo już po wcześniejszym właścicielu (dzisiaj go zauważyłem), do trybu diagnostycznego też nie mogę wejść. Ta cała sytuacja zaczęła się dziać jak naładowałem akumulator prostownikiem i spróbowałem odpalić motor na przypiętym i działającym prostowniku do akumulatora. Proszę o pomoc co zrobić bo jestem zielony w tych sprawach, za wszelka pomoc z góry dziękuję!
Awatar użytkownika
bonzo
Posty: 3181
Rejestracja: 23 lut 2009, 0:34
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Wiem na pewno że nie odpala się na prostowniku. Coś mogłeś takim odpalaniem uszkodzić, choćby regulator napięcia.
"Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie."
Awatar użytkownika
pancio
Posty: 2383
Rejestracja: 05 lut 2009, 10:13
Lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

Rozbierz ile sie da i sprawdź cała wiązkę, zmierz czy wszędzie prąd dochodzi.
A więc, z lewej nadjeżdża jakiś skuter. Z prawej też nic nie jedzie :)
Awatar użytkownika
Flaw
Administrator
Posty: 3618
Rejestracja: 07 wrz 2008, 20:19
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Sprawdź na innym aku.
h e d o n i z m
Awatar użytkownika
crazyrider12
Posty: 1459
Rejestracja: 04 mar 2010, 7:49
Lokalizacja: Krk/Siemianowice Śl

W pierwszej kolejności zrób jak Flaw radzi.
Głośno myślę: oby nie okazało się że usmażyłeś ECU.
Odepnij klemy od aku i zewrzyj je ze sobą na kilka minut przy przekręconym kluczyku w stacyjce i włączonym zapłonie....powtarzam: KLEMY ODPIĘTE OD AKU.
Jak już będziesz miał klemy zdjęte sprawdź sobie napięcie na aku
...bo każda okazja jest dobra by zjechać z utartej ścieżki i poszukać własnej ;)
Awatar użytkownika
arrasq
Posty: 770
Rejestracja: 06 lut 2009, 15:04
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Bonzocisie, a to nie jest tak ze zależy jeszcze jaki to prostownik? Nie mówię tu o takim z opcją "rozruch" ale np o automatach które rozłaczaja się same albo o zwykłych prostownikach w których ustalasz prąd ładowania. Jak ładujesz np 5A to przy rozruchu nie powinno przekroczyć 8-9A. Co mogło się stać?
Awatar użytkownika
astro
Posty: 226
Rejestracja: 23 cze 2014, 14:47
Lokalizacja: Poznań

Bardzo prawdopodobne, że był podłączony prostownik "bezobsługowy". W chwil gdy wykrył spadek napięcia na akumulatorze, podczas rozruchu, to puścił impuls by podładować akumulator. W ten sposób coś mogło się przepalić. Pytanie brzmi co? Bezpieczniki powinny przed tym ochronić. Chyba bez elektryka się nie obędzie.
Awatar użytkownika
bonzo
Posty: 3181
Rejestracja: 23 lut 2009, 0:34
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

arrasq, racja, zależy od prostownika. Mój samochodowy osiąga nawet 15A a ładowarka Yamahy max. 0,8A jeśli dobrze pamiętam. Profilaktycznie nie odpalam ani na jednym ani na drugim :)
"Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie."
Awatar użytkownika
Bajros
Posty: 3302
Rejestracja: 10 lis 2008, 23:27
Lokalizacja: Warszawa

sułek86, potrzebowałeś pomocy, chłopaki podpowiedzieli - a jak sprawa się zakończyła?
Jedzie Jadzia Dziadzie ;) Braaap Braaap
"Tylne koło ucieka cały czas, przednie tylko raz"
skamil89
Posty: 30
Rejestracja: 01 mar 2017, 23:11
Lokalizacja: Wierusz�w

Witam mam podobny problem,odcielo zaplon i rez mam emulator, pompa paliwa pracuje, czujniki na stopce zwieralem i na sprzęgle, czujnik przechylu tez robiłem na krótko. Co mogę jeszcze zrobic?
ODPOWIEDZ