Ukręciłem śrubę - Gdzie kupić śrubę ?

jesteś ciekaw co na ten temat uważają pozostali użytkownicy? Pisz tutaj
Awatar użytkownika
astro
Posty: 226
Rejestracja: 23 cze 2014, 14:47
Lokalizacja: Poznań

Dałem dupy. Ukręciłem śrubę. Jak ostatnia sierota.
No nic. Nauka na przyszłość.

Gdzie kupię śrubę mocującą pokrywę wałka rozrządu.
nr śruby: 90105–06X06

Obrazek

Muszę z tym iść do serwisu?
Ostatnio zmieniony 13 lip 2016, 13:01 przez astro, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
crazyrider12
Posty: 1459
Rejestracja: 04 mar 2010, 7:49
Lokalizacja: Krk/Siemianowice Śl

1.W serwisie-najprościej,najdrożej.

2.W sklepie "metalowym"-bierzesz śrubę w łapkę i pokazujesz sprzedawcy-coś dobierze. Metryczna fi6 z tego co pamiętam...a może fi5.... ;). Jak będą dłuższe-bierzesz i obcinasz brzeszczotem/bosch'em , obrabiasz koniec pilnikiem,przelatujesz gwint gwintownikiem.

3. Albo szukaj na allegro w "silnik w całości lub na części/części silnika xt660/mt03/raptor660.

Wydaje mi się mało prawdopodobne by ucierpiały śruby-podejrzewam że zerwałeś gwint w głowicy-bo to "amelinium" i jest miększe od stali -w takim wypadku ratuje cię helicoil,albo rozwiercenie i montaż fi8.
...bo każda okazja jest dobra by zjechać z utartej ścieżki i poszukać własnej ;)
Awatar użytkownika
astro
Posty: 226
Rejestracja: 23 cze 2014, 14:47
Lokalizacja: Poznań

W ręku ostało mi się to.

Obrazek

Było już późno. Byłem zmęczony. Dokręciłem ostatnią śrubę i jebs :(
Już nie miałem siły by ponownie odkręcić dekielek i sprawdzić jak to wygląda.

Jak wrócę dziś z pracy to ocenię szkody.
Po cichutku liczę, że wystaje na tyle duży fragment, że złapię go kombinerkami i jakoś wykręcę. A jak nie, to oddam to w ręce mechanika, który ma wprawę i narzędzia do rozwiązania mojego problemu.
Awatar użytkownika
arkadius0
Posty: 771
Rejestracja: 27 kwie 2010, 23:43
Lokalizacja: Białystok

Jak nie dałeś kleju, to wykretak w dłoń i wykręcisz to co zostało w otworze.

Takimi poradzisz sobie bez wiertła. Wkrętarka z " lewymi" obrotami i 2min roboty.
http://olx.pl/i2/oferta/wykretak-wykret ... 9d2c50a586
- gmole silnika wg SW-Motech / HOLAN - nieaktualne
- gmole owiewek wg. TOURATECHa - nieaktualne
- stelaże pod kufry na zamówienie - nieaktualne
Awatar użytkownika
crazyrider12
Posty: 1459
Rejestracja: 04 mar 2010, 7:49
Lokalizacja: Krk/Siemianowice Śl

Jednak się myliłem-jednak dałeś radę śrubce ;) Słuchaj arkadiusa0, albo zdaj się na mechanika.
...bo każda okazja jest dobra by zjechać z utartej ścieżki i poszukać własnej ;)
Awatar użytkownika
astro
Posty: 226
Rejestracja: 23 cze 2014, 14:47
Lokalizacja: Poznań

Wszystko dobrze się skończyło. Wystawało jakieś 2 mm, więc dało się złapać kombinerkami.
Minuta kręcenia i strat nie ma (poza śrubą).
Gwint standardowy fi6, więc w metalowym powinienem znaleźć ładną alternatywę.

(w serwisie cena za śrubę 6.50zł i w ostateczności można tam kupić, ale minimum tydzień czekania)
tosiek
Posty: 351
Rejestracja: 11 kwie 2016, 16:29
Lokalizacja: Sucha Beskidzka

Polecam zaopatrzyś się w klucz dynamometryczny i raz na jakiś czas wyrzucać śruby, które są często wykręcane i wkręcane - następuje zwykłe zmęczenie materiału :)
Łukasz zawny Tośkiem
https://gruuf.com/
Awatar użytkownika
astro
Posty: 226
Rejestracja: 23 cze 2014, 14:47
Lokalizacja: Poznań

tosiek pisze:Polecam zaopatrzyś się w klucz dynamometryczny i raz na jakiś czas wyrzucać śruby, które są często wykręcane i wkręcane - następuje zwykłe zmęczenie materiału :)
I tu niespodzianka. Dokręcałem kluczem dynamometrycznym, ale śpieszyłem się. Przypadkowo nie zablokowałem poprawnie ustawienia i dokręcając wcześniejszą śrubę przekręciłem też uchwyt klucza... A dalej już wiadomo. Trach
tosiek
Posty: 351
Rejestracja: 11 kwie 2016, 16:29
Lokalizacja: Sucha Beskidzka

Czyli lepiej się przespać i skończyć jutro ;)
Łukasz zawny Tośkiem
https://gruuf.com/
ODPOWIEDZ