Witajcie
wcześniej o tym w ogóle nie myślałem, bo montaż grzanych manetek do supermoto kojarzy mi się tylko i wyłącznie z podświetlaniem motocykla kolorowymi diodami. Druga sprawa, że nie widziałem na rynku innego rozwiązania poza kupnem topornie i tandetnie wyglądających manetek a'la Oxford. Ostatnio jednak natrafiłem na patent podgrzewanych za pomocą folii grzejnej.
Domyślam się, że taka jak stosuję się w podgrzewanych lusterkach.\ Praktycznie nie widoczne na pierwszy rzut oka i skuteczne kiedy jest taka potrzeba.
Czy ktoś z Was posiada taki patent? może chciałby się podzielić swoim doświadczeniem
Chętnie przeczytał bym opis jakiejś osoby, która się z tym uporała zanim zacznę testować na własnej skórze ( w przenośni i dosłownie)
Grzane manetki - NIE OXFORD!
[center]WEJDŹ XT660 Tryb diagnostyczny CO Settings Ankieta Mój XT'ek [/center]
polecam zdecydowanie manetki grzane Daytona. Mają moc, mini kontroler do sterowania o diody mega dyskretne nie przeszkadzają nocą a w dzień widoczne. Zawodowo. Grzeją z mocą 50W
http://www.larsson.pl/ogrzewane-manetki ... ,news.html
Nakiel
http://www.larsson.pl/ogrzewane-manetki ... ,news.html
Nakiel
kontakt 506 cztery dwa osiem 222
Daytona ! U mnie 3 lata śmigały bezawaryjnie. Polecam.
Dzięki chłopaki, szukam jednak patentu na grzanie w standardowych manetkach Także TexaS, jak by Ci się udało coś ustalić to daj znać
[center]WEJDŹ XT660 Tryb diagnostyczny CO Settings Ankieta Mój XT'ek [/center]
- Wsad w kierownicę http://www.coolride.de/en/Shop/Grip-Hea ... ndard.html
- Maty grzewcze przyklejane na kierownicę
• http://adventuresklep.pl/product_info.p ... cts_id=312
• samoróbka http://www.motorniczy.fora.pl/suzuki-vx ... ,2315.html
- Są jeszcze nakładki http://www.moto-tour.com.pl/product-pol ... NETKI.html
Obawiam się, że mogą się ślizgać....
linki do sklepów są całkowicie przypadkowe
- Maty grzewcze przyklejane na kierownicę
• http://adventuresklep.pl/product_info.p ... cts_id=312
• samoróbka http://www.motorniczy.fora.pl/suzuki-vx ... ,2315.html
- Są jeszcze nakładki http://www.moto-tour.com.pl/product-pol ... NETKI.html
Obawiam się, że mogą się ślizgać....
linki do sklepów są całkowicie przypadkowe
h e d o n i z m
Wsad w kierownice przerabial jeden koles na innym forum i nie byl zadowolony...
Do tego na logike kierownica ze stali (relatywnie dobry przewodnik cieplny), potem jest plastik rolgazu(izolator), potem jest material samej manetki (izolator), potem rekawica (tez izolator)....
Jak dla mnie to kiepskie rozwiazanie jezeli chodzi o zasade dzialania.
Do tego na logike kierownica ze stali (relatywnie dobry przewodnik cieplny), potem jest plastik rolgazu(izolator), potem jest material samej manetki (izolator), potem rekawica (tez izolator)....
Jak dla mnie to kiepskie rozwiazanie jezeli chodzi o zasade dzialania.
Ooo, wielki Adminie! Dzięki! tego właśnie szukałem
[center]WEJDŹ XT660 Tryb diagnostyczny CO Settings Ankieta Mój XT'ek [/center]
Raq, jeszcze możesz kupić grzane rękawice
h e d o n i z m
Dzięki wszystkim za pomoc. Podzielę się tym co udało mi się zdziałać z Waszą pomocą.
Zamówiłem maty podgrzewające do lusterek samochodowych z tej aukcji:
"MATA GRZEWCZA PODGRZEWACZ DO LUSTEREK GB-8s 12V"
http://allegro.pl/mata-grzewcza-podgrze ... 45714.html
Oraz nowe manetki ze sklepu MotoOSW.pl:
"Manetki PROTAPER SUPER JAKOŚĆ Cross ENDURO GRIPY"
http://allegro.pl/manetki-protaper-supe ... 81223.html
Bardzo fajny, budżetowy model, w zestawie z miękkimi gumami.
Charakterystyka maty grzejnej:
Wymiary 105x80 mm
Nap .znamionowe +12V
Max.temp pracy +60 °C
Moc wydzielana 8 W
Mata jest pokryta mocnym klejem od wewnętrznej strony. Bardzo dobrze trzyma się rollgazu jak i powierzchni kierownicy
Dla ułatwienia nałożenia mnetek, na naklejoną folię polecam wykorzystać spray do włosów. Bardzo skuteczny i odparowuje po kilku minutach od montażu. Dzięki czemu nie ma potrzeby stosowania kleju. Do ściągnięcia manetek przed całą operacją polecam natomiast wtłoczenie powietrza kompresorem zakończonym odpowiednią końcówką. Guma się rozszerza i schodzi bez najmniejszych problemów.
Efekt końcowy:
Maty są podpięte pod 12V, działają dopiero po przekręceniu kluczyka w stacyjce oraz włączeniu ich dedykowanym przełącznikiem. Jak na razie nie planuję robić regulacji temp. grzania, gdyż nie chcę komplikować zbytnio układu dokładanymi rezystorami, a poza tym wydaje mi się, że nie będzie to konieczne.
Zamówiłem maty podgrzewające do lusterek samochodowych z tej aukcji:
"MATA GRZEWCZA PODGRZEWACZ DO LUSTEREK GB-8s 12V"
http://allegro.pl/mata-grzewcza-podgrze ... 45714.html
Oraz nowe manetki ze sklepu MotoOSW.pl:
"Manetki PROTAPER SUPER JAKOŚĆ Cross ENDURO GRIPY"
http://allegro.pl/manetki-protaper-supe ... 81223.html
Bardzo fajny, budżetowy model, w zestawie z miękkimi gumami.
Charakterystyka maty grzejnej:
Wymiary 105x80 mm
Nap .znamionowe +12V
Max.temp pracy +60 °C
Moc wydzielana 8 W
Mata jest pokryta mocnym klejem od wewnętrznej strony. Bardzo dobrze trzyma się rollgazu jak i powierzchni kierownicy
Dla ułatwienia nałożenia mnetek, na naklejoną folię polecam wykorzystać spray do włosów. Bardzo skuteczny i odparowuje po kilku minutach od montażu. Dzięki czemu nie ma potrzeby stosowania kleju. Do ściągnięcia manetek przed całą operacją polecam natomiast wtłoczenie powietrza kompresorem zakończonym odpowiednią końcówką. Guma się rozszerza i schodzi bez najmniejszych problemów.
Efekt końcowy:
Maty są podpięte pod 12V, działają dopiero po przekręceniu kluczyka w stacyjce oraz włączeniu ich dedykowanym przełącznikiem. Jak na razie nie planuję robić regulacji temp. grzania, gdyż nie chcę komplikować zbytnio układu dokładanymi rezystorami, a poza tym wydaje mi się, że nie będzie to konieczne.
[center]WEJDŹ XT660 Tryb diagnostyczny CO Settings Ankieta Mój XT'ek [/center]
8W to za mało, będziesz miał ledwo ciepłe gumy ale w mrozie lepsze to niż nic.. Kumpel zastosował takie rozwiązanie z matami do lusterek w gsxr750L1, efekt mizerny. Lepszy to zastosować drut oporowy tylko po uprzednim przeliczeniu wszystkiego, inaczej może stopić gumy Z podobnych patentów widziałem też zrobione grzane siedzenie.
Dokładnie, dlatego nie ma potrzeby regulacji bo po nałożeniu manetek ogrzewacz nie parzy. Przetestuję w drodze na zlot jak na razie jestem zadowolony. Z tego co widziałem do te do kupienia z adventure... mają 36W na high, pewnie połowę na zwykłym czyli prawie tyle samo co moje mają na stałe Jak mi przyjdzie do głowy kolcowanie opon i jazda po lodzie zimą to może będą potrzebne bardziej wydajne manetki :P
[center]WEJDŹ XT660 Tryb diagnostyczny CO Settings Ankieta Mój XT'ek [/center]
Bardzo dobry patent!
sam myślałem nad czymś takim, będąc w Krakowie nawet kupiłem maty, jednak Pavloman wbił mi klina z Oxfordami...
No i w XTeku zdejmując gumę z lewego uchwytu jest od razu kierownica, więc to ona pochłonie większość ciepła (metal- lepszy przewodnik).
sam myślałem nad czymś takim, będąc w Krakowie nawet kupiłem maty, jednak Pavloman wbił mi klina z Oxfordami...
No i w XTeku zdejmując gumę z lewego uchwytu jest od razu kierownica, więc to ona pochłonie większość ciepła (metal- lepszy przewodnik).