Strona 1 z 2

Wybijcie mi z głowy, a może wcale nie? xt660z na f800gs

: 19 sie 2017, 11:26
autor: wittek
Co jakiś czas chodzi mi taki temat po głowie... Lubię moją tenerke, jeżdżę nią już 6 lat i chyba chciałbym coś zmienić ale nie za bardzo mam na co. BMW to chyba jedyna opcja jeśli chcę i cięższego off i po czarnym czasami szybko. Nie jest to jakaś przepaść między tenerą ale jednak te 90km przy 48 i dwa cylindry przy jednym robią różnicę przynajmniej na papierze... Miałem kiedyś na testach przez tydzień takiego Gs i generalnie mam pozytywne wrażenia, ale...d..y nie urywał, jakiś taki bez charakteru, bez jaj ten motocykl choć ładny, szybki , w terenie trochę nieprzewidywalny, mam wrażenie że nauczyłem się Tenery i w terenie sobie nieźle radzimy, z Gs było tak sobie no ale to był tylko tydzień. Lubię dół w tenerke, w zasadzie jedyne czego mi brakuje to komfortowej dla mnie jak i dla silnika jazdy między 140 a 170 kmh po czarnym.
Temat stary jak świat raczej na zimowe wieczory ale mnie naszło jakoś teraz...

: 20 sie 2017, 7:56
autor: bonzo
wittek rozpadało się i głupoty przychodzą do głowy? :mrgreen: Jeszcze trochę cierpliwości, pojawiają się bez przerwy przecieki o nowej małej Tenerce. Może to będzie to czego szukasz? Będąc na twoim miejscu nie wykonywał bym aktualnie gwałtownych ruchów.

: 20 sie 2017, 12:19
autor: wittek
Tak, tak nowa tenera mi się podoba, przynajmniej ten koncept który pojawia się tu i tam...ciekawe ile z tego zostanie przy seryjnej produkcji. No ale zakładając nawet że wypuszczą nową tenerę na wiosnę to ja i tak najwcześniej kupiłbym ją za rok a realnie za dwa a nawet trzy. Nowej nie kupię po pierwsze przez kasę a po drugie wiadomo jakieś choroby wieku dziecięcego będą się ujawniać wszak to zupełnie nowy model będzie. Oszczędnie licząc zatem jeszcze z 15 kkm przede mną na moim XT, co da już ok 75 tyś na liczniku czyli nie mało.

Ale masz rację Bonzo...to musi być przez ten deszcz. :). Druga faza jaka mnie naszła to kupno jakiegoś cafe racera do latania po mieście. Może na tym się skupię, kasy tyle nie wydam, będę miał dwa Moto, trochę lansu a i tenerę pod ręką cały czas. Na różnicę do Gs wydałbym pewnie tyle co na jakiegoś leciwego scrambleropodobnego kawasaki czy hondę a różnicy wielkiej bym nie miał.

: 21 sie 2017, 12:57
autor: Herflick
Wiciu uderzaj w drugą opcję. Kup sobie jakaś drugą zabawkę na pocieszenie i już.
Póki co według mnie nie ma zamiennika dla XT jeśli ma się lekko większy pazur na off.
Też od dawna chodzi mi po głowie 800gs - szczególnie taki jak poprzedni Łasicy, ładny biały itd.
Niestety widząc jak Łasica (który potrafi jeździć) męczy się na tym klocu to niestety ale na jakiś czas mi przechodzi.

: 03 wrz 2017, 14:50
autor: delirium
f800gs bym nie kupił z jednego powodu - wadliwego mocowannia tylniego zawieszenia,
śruba się gnie a za nią rama. Cieższy teren odpada.

: 05 wrz 2017, 15:19
autor: qcyk
Problem gięcia się śrubki już dawno rozwiązany można zestawik sobie nabyć.
Jeśli chodzi o ciężki teren to mi po prostu było żal giesa. No i fakt kloc okropny z niego.
Xtz też do filigranowych nie należy.
Jeździłem xtx to był świetny pełen zabawy sprzęt nawet do turystyki. Jednak do szybkiej turystyki f800 bił go o głowę. w teren to ja tylko polne drogi zwiedzałem. z bagna bym go nie wyciągnął za chiny ludowe.
Teraz mam dl650, który łagodnie mówiąc zawieszeniowo odstaje. ;) Taka motocyklowa skoda fabia :P
Porównując xtx f800 d650:
spalanie : xtx palił najwiecej jakies 5,5 na trasie. f800 dl650 schodzą na trasie grubo poniżej 5. Z pasażerem i bagażami tempo max100 4,2l. Ale szybkie przeloty 150-170 solo z małym bagażem spalanie na f800 i dl650 rzędu 6,5l

ochrona przed wiatrem i deszczem: xtx- no cóż brak, ale za to szybko się schnie. Dl650 tu bezkompromisowo "wygrywa" dl650. Nawet powiedziałbym że w upalne dni to stanowi pewnien problem... Ochrona zapewniana przez gs'a była dla mnie wystarczająca, troszkę wiało przy wyższych prędkościach, ale przynajmniej czuć było, że się jedzie.

światła:xtx całkiem dobre, gs-nie idzie ustawić świateł. albo mijania za krótkie albo długie świecą po kosmosie. Dl650 bajka. Nadmienię że dopiero montaż akcesoryjnego oświetlenia w gsie typu flood poprawił problem z lampkami.

Fun z jazdy: zdecydowanie xtx potem gs i na koncu dl

Nie wiem co u Ciebie jest priorytetem, ale chyba xtz bym nie zamienił na f800.
Mimo, że uważam iż ten ostatni to był mój najfajniejszy motocykl i bardzo miło go wspominam.
Miał też jedną dużą wadę. Dla mnie był odrobinę za wysoki to pikuś, ale był w dodatku ciężki. Może gigantem nie jestem 174, ale gs nauczył mnie planowania gdzie i jak mogę zaparkować, tak żebym nie miał problemu z ruszeniem ;)
Przy Dlu nie ma tego problemu.

: 05 wrz 2017, 19:31
autor: delirium
Niestety nie, problem "śrubki" nie jest rozwiązany do dziś, piszesz o jakims domowej roboty
"fixie" a zły projekt tylnniego zawieszenia jest jak był.

214 kg to nie taki znowu cieżki kloc, tenerka niewiele mniej waży. Bez abs to ~208kg.
Do 220kg +/- w terenie, nawet ciężkim mozna śmigać jak się ma wprawę bez problemu.

: 06 wrz 2017, 8:51
autor: Flaw
qcyk pisze:spalanie : xtx palił najwiecej jakies 5,5
To musiałeś go nieźle gonić albo miałeś PC? ;)

: 07 wrz 2017, 9:47
autor: wittek
Wyleczyłem się :)
W garażu stoi coś takiego. Mały miejski dzik:)
Oczywiście tenerka została, a ten jest do lansu i dojazdów do pracy.

Obrazek

: 07 wrz 2017, 10:44
autor: Fuczak
piękny sprzęt :shock:

: 07 wrz 2017, 11:28
autor: robas
Extra, podoba mi się :)

: 07 wrz 2017, 12:47
autor: qcyk
Hehe ale cudak ! :)
Pozytywnie oczywiście

@delirium jak mnie poznasz osobiście to zrozumiesz dlaczego masa stanowi problem... ;)

: 07 wrz 2017, 14:16
autor: bonzo
Co to za XLka? :mrgreen:

: 07 wrz 2017, 14:47
autor: wittek
Punktem wyjścia była Honda VIGOR, wygląda trochę inaczej :)

Motocykl na takiego scramblera przerobił poprzedni właściciel, ja kupiłem go takim jak na zdjęciu

: 07 wrz 2017, 20:28
autor: Herflick
No i bajka. Dobra decyzja.