Strona 1 z 1

Duża zębatka zdawcza

: 30 sty 2018, 17:33
autor: Czosnek
Hej!
Czy widział ktoś może 16-zębną zębatke zdawczą do xtr? Szukam w internetach i znaleźć nie mogę :/
Aktualnie mam 14/46 ktore bardzo sobie zachwalam, ale w trasie utrzymanie prędkosci przelotowych przyprawia mnie o ciarki, kiedy slysze wyjący silnik, a taka duża zdawcza, przekładana na długie trasy załatwiłaby cały problem ;)

: 30 sty 2018, 20:01
autor: Bart76
Myslę że 15 dałaby radę, np. w Dominatorze fabrycznie jest taka w trasy jest ok. Poza tym do 16 chyba musiałbyś zmienić łańcuch na 525
tutaj masz:
http://allegro.pl/zebatka-przod-jt-15z- ... 43844.html

porównaj sobie u tego sprzedawcy

Pozdro
Bart

: 28 sty 2019, 8:41
autor: tosiek
Mam pytanie: obecnie mam założoną zębatkę 14 ale przy zakupie moto dostałem też 15 i myślałem, żeby wymienić. Jednak jak rozumiem to moto będzie szybsze ale słabsze na niższych przełożeniach?

Tak jak w rowerze, większa zębatka z przodu powoduje, że jedziesz szybciej ale terenie nie uciągnie,

: 28 sty 2019, 12:35
autor: delirium
tosiek pisze:Mam pytanie: obecnie mam założoną zębatkę 14 ale przy zakupie moto dostałem też 15 i myślałem, żeby wymienić. Jednak jak rozumiem to moto będzie szybsze ale słabsze na niższych przełożeniach?
dokładnie tak, w xt660z fabrycznie jest z przodu 15t, ale jak jeżdże po ciężkim terenie to zmieniam na 14t przód i 48t tył. Wielka różnica.
Trzeba też zauważyć ze 14-tka o wiele szybciej sie zużywa i na asfalcie wolniej się zbiera.

: 28 sty 2019, 20:22
autor: Makro99
Dokładnie ja się bawiłem z zębatkami jak miałem Sendę 125 oryginał był 15/48 wtedy zmieniłem na 13/50 kurde panie nie ten motor hehe przy szybszym ruszaniu szła na koło ale ostatecznie zostało 15/50 bo na 13 zębach biegi były strasznie krótkie i wysokie miała obroty przy prędkościach bliskich v-max :)

: 28 sty 2019, 21:08
autor: Rogulec
W xt660z 16 wchodzi na zdawczą , miałem taką modyfikacje w slr i maszyna elegancko się zbierała, przy czym braku mocy nie odczułem w większym stopniu.

Sądzę, że z R będzie podobnie.

Jedyny problem to długa jedynka, co w mieście będzie się na mocniej obciążone sprzęgło przekładać.

Edit.
Tenera na spokojnie przy 15Z leci 85-90, osiągnięcie prędkości rzędu 100km/h to już moim zdaniem piłowanie silnika.

: 29 sty 2019, 8:39
autor: tosiek
Ja głównie upalam XTka w terenie a przelotowe rzędu 100km/h mi starczają, więc na razie nie będę nic zmieniać.