Problem z ... akumulatorem? regulatorem? alternatorem?

jesteś ciekaw co na ten temat uważają pozostali użytkownicy? Pisz tutaj
Awatar użytkownika
MonsterX
Posty: 33
Rejestracja: 04 wrz 2017, 14:32
Lokalizacja: Poznań

Witam Panowie,

na wstępie chce przeprosić za nieodpowiedni dział, ale mimo 10 postów w samym dziale technicznym, nie mam do niego dostępu.
Chyba, że przegapiłem jakieś dodatkowe kryteria nie zawarte w regulaminie to proszę mnie uświadomić :)

Zacznę od opisu całej sytuacji a skończę na pomiarach, ponieważ moja wiedza na ten temat jest znikoma.

31 marca wróciłem rano do domu bez żadnych problemów, motocykl stal pod domem 3 dni, a gdy 3 kwietnia rano miałem jechać do pracy, nie miał ochoty odpalić.
Złapałem sąsiada i bez problemu odpaliłem podpinając się do jego akumulatora w aucie.
Tego samego dnia dokonałem pomiaru natężenia prądu w akumulatorze które wynosiło 11,86 w spoczynku i 14,00 na odpalonym.
Następnego dnia rano z garażu wyjechałem bez problemu, a po powrocie do domu postanowiłem sprawdzić ładowanie i prąd na regulatorze napięcia.

Na pierwszej kostce wychodzącej z alternatora sprawdziłem najpierw czy cewki nie mają przebicia i z moich pomiarów wynika, że nie.
Na tej samej kostce sprawdziłem rezystancje cewek, która wynosiła 0.05 - 0.06 ohma. Obrazek
Napięcie cewek przy rozruchu 11-12 przy dodaniu gazu spada. FILM 1 FILM 2 FILM 3
Po odpięciu kostki od regulatora napięcia okazało się, że jeden pin dostał ostro w kość, aż się przytopiła kostka Obrazek Obrazek
Napięcie na wejściu do regulatora napięcia 11.3 i po dodaniu gazu rośnie FILM 4
Napięcie na wyjściu z regulatora 11,91 na wyłączonym, koło 13 po zapłonie i w momencie dodawania gazu rośnie FILM 5
Po tych pomiarach napięcie akumulatora w spoczynku 11.59, na rozruchu 13.05, po dodaniu gazu rośnie FILM 6
o 12:30 skończyłem pomiary, motocykl stał 19 godzin na dworze i rano już nawet nie zakręcił raz, tylko wydawał dźwięk stukotu, który wydawało mi się, że dochodzi z akumulatora. FILM 7
Sprawdziłem napięcie na akumulatorze i wynosiło 11.4
Po podpięciu się do akumulatora przypadkowego przejezdnego, motocykl co prawda z lekkim bólem ale odpalił za 3-4 kręceniem i dojechałem do pracy.
Aktualne pomiary napięcia akumulatora to 11.80 w spoczynku i 13,86 po rozruchu. Dodawanie gazu nic nie zmienia, utrzymuje się przy 13.8.

Akumulator kupiłem w połowie stycznia, montowałem jakoś w lutym więc ma max 2 miesiące. TUBORG YT9B-B5
W czasie pomiarów nie były włączone inne urządzenia, w czasie jazdy mam włączone grzane manetki OXFORD, jeżdżę z nimi już drugi rok.
Wcześniej miałem taki sam akumulator, przetrwał równo dwa lata.

Starałem się zebrać jak najwięcej informacji, żeby przybliżyć wam aktualny stan i pomóc w ocenie sytuacji.
Nie wiem za co się zabrać by wyeliminować problem, bo tak jak jeszcze rozumiałem możliwość braku prądu po 3 dniach tak nie rozumiem jak mógł wczoraj palić a dziś rano już nic.

Za wszelkie informacje będę wdzięczny !
Awatar użytkownika
Lotek
Posty: 436
Rejestracja: 19 lut 2014, 12:29
Lokalizacja: łódzkie
Kontakt:

Podjedz do warsztatu niech sprawdzą akumulator czy ma moc, na pewno do wymiany. Jak dobry to regulator napięcia padł.
lepiej niech pada jak ma być błoto
tosiek
Posty: 283
Rejestracja: 11 kwie 2016, 16:29
Lokalizacja: Sucha Beskidzka

Stawiam na uszkodzony regler, który załatwił Ci nowy akumulator. Kiedyś dużo czasu nad tym spędziłem i na 99% będzie to regler. Na którymś forum jest ładny opis jak zmierzyć regler w warunkach domowych

http://www.yamaha-dragstar.pl/viewtopic ... 838c42aaf2
Łukasz zawny Tośkiem
https://gruuf.com/
Awatar użytkownika
uziel2
Posty: 534
Rejestracja: 22 lut 2010, 13:01
Lokalizacja: Iwonicz
Kontakt:

kwas czy gel. może ci zwiera w celach. ja miałem podobnie , nówka i po kilku miechach nap. ok ale z zapalaniem lipa.
...nie umiem jeździć... ale lubię !!!
Awatar użytkownika
Neno
Posty: 747
Rejestracja: 06 lis 2011, 7:05
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Naładuj akumulator małym prądem, zmierz Volty po 3-5h, zanotuj. Zmierz to samo po 24h. Jeśli nie będzie wielkiej różnicy - to wiesz, że aku masz sprawny i szukasz dalej. Też obstawiam regulator.
Awatar użytkownika
MonsterX
Posty: 33
Rejestracja: 04 wrz 2017, 14:32
Lokalizacja: Poznań

W poniedziałek z rana pojechałem do centrum akumulatorów, żeby sprawdzili aku. Podłączyli jakieś urządzenie i stwierdzili, że wszystko powinno być z nim ok,
ale na dokładną diagnozę musiałbym zostawić go u nich na 2-3 dni. Tego samego dnia kupiłem konektorki do tej kostki reglera, pozaciskałem, polutowałem dla pewności i zabezpieczyłem
termo izolacją. Na noc odłączyłem aku, żeby sprawdzić czy prąd zniknie i oczywiście rano było 12.00 napięcia i odpalił bez problemu.

Codziennie rano przed wyjazdem mierze i nagle napięcie jest cały czas 12, dziś rano było nawet 12.20
tosiek
Posty: 283
Rejestracja: 11 kwie 2016, 16:29
Lokalizacja: Sucha Beskidzka

A jakie masz napięcie na akumulatorze (na zaciskach) jak pracuje silnik? Najlepiej sprawdzić na rozgrzanym silniku, np. wróciłeś z pracy.
Łukasz zawny Tośkiem
https://gruuf.com/
Awatar użytkownika
MonsterX
Posty: 33
Rejestracja: 04 wrz 2017, 14:32
Lokalizacja: Poznań

tosiek pisze:
09 kwie 2020, 15:48
A jakie masz napięcie na akumulatorze (na zaciskach) jak pracuje silnik? Najlepiej sprawdzić na rozgrzanym silniku, np. wróciłeś z pracy.
Jutro rano zmierzę i dam znać.
Awatar użytkownika
Flaw
Administrator
Posty: 3467
Rejestracja: 07 wrz 2008, 20:19
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

MonsterX pisze:
05 kwie 2020, 11:56

na wstępie chce przeprosić za nieodpowiedni dział, ale mimo 10 postów w samym dziale technicznym, nie mam do niego dostępu.
Chyba, że przegapiłem jakieś dodatkowe kryteria nie zawarte w regulaminie to proszę mnie uświadomić :)
MonsterX, proszę sprawdź dokładnie, ponieważ przetestowałem Twoje uprawnienia i widzę dział techniczny.
h e d o n i z m
Awatar użytkownika
MonsterX
Posty: 33
Rejestracja: 04 wrz 2017, 14:32
Lokalizacja: Poznań

Flaw pisze:
09 kwie 2020, 22:05
MonsterX, proszę sprawdź dokładnie, ponieważ przetestowałem Twoje uprawnienia i widzę dział techniczny.
Ja też widzę sam dział, ale nie mam możliwości utworzenia nowego tematu :)
Obrazek

Sprawdziłem napięcie na ciepłym odpalonym silniku - 14 ale jak odpaliłem na maxa manetki oxforda to ląduje 12.7. Czyżby to była przyczyna, że jak jeżdżę z włączonymi manetkami to za mało laduje? Z tym że jeździłem od początku marca codziennie z manetkami i było wszystko ok, w zeszłym roku też do późna jeździłem jak był mróz jeszcze na starym aku i padł w listopadzie jakoś dopiero.
ODPOWIEDZ