Czołem Panowie!
Temat dziwny, ale natrafiam na różnorakie rozwiązania.
Czy zębatka zdawcza (mała, na silniku) powinna być kołnierzem do silnika (co wydaje mi się logiczne) czy na zewnątrz-jak spotkałem u niektórych i sam tak miałem w poprzednim napędzie?
W manualu nie znalazłem.
Na wagę zlota informacja od osoby mającej oryginalny napęd! Znajdzie się ktoś taki?
Jak jest u Was?
I dwa: smar na nowym łańcuchu- zostawić czy zmyć i posmarować czymś?pytam bo cholernie się klei.
Zębatka zdawcza- kołnierzem do silnika czy na zewnątrz?
Ratuje Cię zdjęcie założonej oryginalnej zębatki zdawczej?
Z tego, co wiem pierwotny "smar" na łańcuchu pełni rolę ochronną w czasie magazynowania,
Jeden dobry wypad i smar zniknie z łańcucha, brudząc przy okazji pobliskie elementy,
Moja rada zmyć i nasmarować specyfikiem do tego przeznaczonym.
Z tego, co wiem pierwotny "smar" na łańcuchu pełni rolę ochronną w czasie magazynowania,
Jeden dobry wypad i smar zniknie z łańcucha, brudząc przy okazji pobliskie elementy,
Moja rada zmyć i nasmarować specyfikiem do tego przeznaczonym.
Ja już też.
Obserwacja: zrobiłem na napędzie DID + AFAM chyba 18kkm, łańcuch był jeszcze w normie, zębatka tył ładna, tylko przednia zjechana, ale nie chciało mi się bawić w półśrodki i zmieniłem cały zestaw, w każdym razie kołnierz był na zewnątrz (w stronę nakrętki) i napęd wytrzymał długo.
Wniosek: chyba to nie ma wielkiego znaczenia.
Dzięki za odpowezi, pozdrawiam i zostawiam temat do dalszej dyskusji.
Obserwacja: zrobiłem na napędzie DID + AFAM chyba 18kkm, łańcuch był jeszcze w normie, zębatka tył ładna, tylko przednia zjechana, ale nie chciało mi się bawić w półśrodki i zmieniłem cały zestaw, w każdym razie kołnierz był na zewnątrz (w stronę nakrętki) i napęd wytrzymał długo.
Wniosek: chyba to nie ma wielkiego znaczenia.
Dzięki za odpowezi, pozdrawiam i zostawiam temat do dalszej dyskusji.
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 30 sty 2011, 17:33
- Lokalizacja: Gdynia
Sie ma.
Ja tez zajrzałem do zębatki bo za uważyłem ślady zpiłowania na łancucha od strony wewnętrznej tj. od silnika.
I faktycznie przy małej zębatce łancuch ociera się o srube na skrzyni.Zębatka kołnierzem do zewnątrz.
Wniosek taki ze kołnież pełni funkcję dystansującą od skrzyni, zresztą osłona pionowa przy tym ustawieniu jest ze 2mm po zewnętrznej.
Zastanawiam się czy można obrócić zebatke , czy lepiej ja wymienić czy zmienić cały naped.A przelatalem tak conajmiej 7000 km.
Ja tez zajrzałem do zębatki bo za uważyłem ślady zpiłowania na łancucha od strony wewnętrznej tj. od silnika.
I faktycznie przy małej zębatce łancuch ociera się o srube na skrzyni.Zębatka kołnierzem do zewnątrz.
Wniosek taki ze kołnież pełni funkcję dystansującą od skrzyni, zresztą osłona pionowa przy tym ustawieniu jest ze 2mm po zewnętrznej.
Zastanawiam się czy można obrócić zebatke , czy lepiej ja wymienić czy zmienić cały naped.A przelatalem tak conajmiej 7000 km.