XXXI Zlot XT660.PL! Kaszuby 19-21.04.2024 / Zapisy -> viewtopic.php?f=22&t=18583

Zębatka zdawcza- kołnierzem do silnika czy na zewnątrz?

jesteś ciekaw co na ten temat uważają pozostali użytkownicy? Pisz tutaj
Awatar użytkownika
Mateusz93
Posty: 458
Rejestracja: 02 mar 2015, 17:30
Lokalizacja: Andrychów/Kraków

Czołem Panowie!

Temat dziwny, ale natrafiam na różnorakie rozwiązania.
Czy zębatka zdawcza (mała, na silniku) powinna być kołnierzem do silnika (co wydaje mi się logiczne) czy na zewnątrz-jak spotkałem u niektórych i sam tak miałem w poprzednim napędzie?

W manualu nie znalazłem.

Na wagę zlota informacja od osoby mającej oryginalny napęd! Znajdzie się ktoś taki?
Jak jest u Was?

I dwa: smar na nowym łańcuchu- zostawić czy zmyć i posmarować czymś?pytam bo cholernie się klei.
Awatar użytkownika
TexaS
Posty: 214
Rejestracja: 11 sie 2014, 23:49
Lokalizacja: Lubelskie

Ratuje Cię zdjęcie założonej oryginalnej zębatki zdawczej?

Z tego, co wiem pierwotny "smar" na łańcuchu pełni rolę ochronną w czasie magazynowania,

Jeden dobry wypad i smar zniknie z łańcucha, brudząc przy okazji pobliskie elementy,

Moja rada zmyć i nasmarować specyfikiem do tego przeznaczonym.
Awatar użytkownika
Mateusz93
Posty: 458
Rejestracja: 02 mar 2015, 17:30
Lokalizacja: Andrychów/Kraków

TexaS pisze: 06 lip 2020, 23:12 Ratuje Cię zdjęcie założonej oryginalnej zębatki zdawczej?
Tak!
Zębatka JT wygląda tak:
Obrazek
I kwestia która stronę ten kołnierz.

Pozdrawiam
Mateusz
Awatar użytkownika
KrisWrp
Posty: 600
Rejestracja: 01 lis 2017, 11:38
Lokalizacja: Będzin

Ja mam tak
Obrazek


Kołnierz ma pewnie z 10mm wydaje mi się że jak założysz nie ta strona może kosic łańcuch co powinny być widać lub do sprawdzenia.
Awatar użytkownika
grego
Posty: 367
Rejestracja: 30 kwie 2019, 12:47
Lokalizacja: Bydgoszcz

Też mam tak, jak u Krisa, czyli płaską stroną na zewnątrz.
Standard disclaimer: I may be totally wrong ;)
Awatar użytkownika
Mateusz93
Posty: 458
Rejestracja: 02 mar 2015, 17:30
Lokalizacja: Andrychów/Kraków

Ja już też.

Obserwacja: zrobiłem na napędzie DID + AFAM chyba 18kkm, łańcuch był jeszcze w normie, zębatka tył ładna, tylko przednia zjechana, ale nie chciało mi się bawić w półśrodki i zmieniłem cały zestaw, w każdym razie kołnierz był na zewnątrz (w stronę nakrętki) i napęd wytrzymał długo.

Wniosek: chyba to nie ma wielkiego znaczenia.

Dzięki za odpowezi, pozdrawiam i zostawiam temat do dalszej dyskusji.
Awatar użytkownika
KrisWrp
Posty: 600
Rejestracja: 01 lis 2017, 11:38
Lokalizacja: Będzin

Ja na swoim napędzie złoty DiD plus pbr i jt zrobiłem 18k zebatki w fajnym stanie łańcucha nie mierzylem ale jest dopiero na trzeciej kresce. Myślę że polata jeszcze.
arkadius666
Posty: 1
Rejestracja: 30 sty 2011, 17:33
Lokalizacja: Gdynia

Sie ma.
Ja tez zajrzałem do zębatki bo za uważyłem ślady zpiłowania na łancucha od strony wewnętrznej tj. od silnika.
I faktycznie przy małej zębatce łancuch ociera się o srube na skrzyni.Zębatka kołnierzem do zewnątrz.
Wniosek taki ze kołnież pełni funkcję dystansującą od skrzyni, zresztą osłona pionowa przy tym ustawieniu jest ze 2mm po zewnętrznej.
Zastanawiam się czy można obrócić zebatke , czy lepiej ja wymienić czy zmienić cały naped.A przelatalem tak conajmiej 7000 km.
Załączniki
20221003_191013.jpg
ODPOWIEDZ