To już kolejny motocykl którego gwarancje zamierzam olać przez nie wykonywanie przeglądów okresowych w autoryzowanym serwisie.
Jak widac z poniższych warunków i wykluczeń orz biorąc pod uwage sporą liczbę nieautoryzowanych akcesoriów które zakładamy
na nasz motocykl, innych niż rekomendowane olejach które stosujemy mamy dużą szanse że nasze poważniejsze roszczenie gwarancyjne nie będzie uznane.
Warunki:
1)Produktposiadaoryginalne fabryczne oznaczenia identyfikacyjne.
2)Produktjest serwisowanypoprawnie według zaleceń Instrukcji Obsługi, oraz jeśli jest użytkowanyw zgodzie ze wskazaniami w niej zawartymi.
3)Element sklasyfikowany do wymiany jest częścią oryginalnego wyposażenialub oryginalną częścią zamienną, a naprawy lub montaże zostały wykonane w autoryzowanym przedstawicielstwie Yamaha w Europie.
4)Dołożono należytych starań, aby utrzymać produktw czystości i zapobiec uszkodzeniom chemicznym,stosownie do zaleceń dotyczących czyszczenia zawartych w Instrukcji Obsługi Użytkownika.
5)Produktnie został poddanyprzeróbkom niezatwierdzonym przez Autoryzowany Serwis, nie został użytyniewłaściwie, nie został zaniedbanyi nie uległ wypadkowi lub nie był wykorzystywanyniezgodnie z celami,dla których został zaprojektowanylub też nie był użytkowanyz paliwem i smarami innymi niż te zalecane przez producenta.
6)Jakiekolwiek niedopełnienie warunków od 1 do 5 może, według uznania Firmy, spowodować częściowelub całkowiteanulowanieGwarancji.
7)Gwarancja będzie rozumiana w zgodzie z prawem danego kraju i jakiekolwiek wątpliwości wynikające z tej Gwarancji będą rozstrzygane przez właściwe sądy.
8)Gwarancja nie obejmuje pokrycia kosztów pojazdów zastępczych wydawanych na okres naprawy w przypadku wystąpienia wady mieszczącej się w okresiegwarancji.
9)Produktpodlega kontrolijakości i sprawdzeniu, aby zapewnić,że jest w stanie umożliwiającym bezpieczne jegoużytkowanie. Prosimy o odniesienie się do Instrukcji Obsługi, aby dowiedzieć się więcej o szczegółowych wymaganiach poszczególnych modeli.
Gwarancja Fabryczna Yamaha nie będzie ważna w następujących przypadkach:
1)Wymiana i/lub regulacja wynikająca ze zwykłego procesu zużycia oraz konieczności usunięcia osadów węglowych.
2)Korozja, utlenianie i przebarwienia lakieru spowodowane warunkami pogodowymi, solą, mocnymi produktami chemicznymi lub środkami czyszczącymi.
3)Uszkodzenia spowodowane niewłaściwym użytkowaniem do celu innego niż ten, do którego był fabrycznie przeznaczony lub zamierzony.
4)Uszkodzenia spowodowane wykorzystywaniem w wyścigach, rajdach lub innych podobnych sportach opartych o współzawodnictwo.
5)Uszkodzenia spowodowane poprzez działanie siły wyższej, ogień, kolizję lub wypadek.
6)Uszkodzenie spowodowane montowaniem części lub akcesoriów,które nie są oryginalne lub nie stanowią oprzyrządowania autoryzowanego przez PrzedstawicielstwoYamaha.
7)Uszkodzenia spowodowane niewłaściwą jakością obsługi lub ustawieniami wykonanymi przez Dealera lub właściciela.
8)Uszkodzenia spowodowane w trakcie transportu lub przechowywania w nieodpowiedni sposób.
9)Pokrycie kosztów transportu do lub od Dealera zajmującego się naprawą.
10)Wymiana elementów będących częściami eksploatacyjnymi, których żywotność związana jest ze stopniem zużycia, i których wymianajest konieczna w trakcie normalnego użytkowania. Przykłady takich części to śruby napędowe, wirniki pompy wody, akumulatory, filtry, świece zapłonowe, elementy przekładni, paski i łańcuchy rozrządu, anody, uszczelki i uszczelniacze.
Odpowiedzialność Klienta
1)Klient wykaże należytą dbałość o to,aby produktbył właściwie obsługiwanyi serwisowany, w zgodzie z instrukcjami i wskazówkami z Instrukcji Obsługi.
2)Klient będzie ponosić koszty regularnego serwisowania i obsługi,jak i koszty wymiany elementów podlegających normalnemu zużyciu.
3)Klient jest również odpowiedzialny za awarie i uszkodzenia powstałe w wyniku zaniedbania, niewłaściwego użytkowania oraz wypadków włączając koszty dodatkowe i wtórne.
4)W przypadku kiedy zaistnieje podejrzenie wystąpienia wady, klient odstawi produkt do autoryzowanego Dealera Yamahy w Europie w ciągu 10 dni od daty zauważenia wystąpienia wady.
5)Klient jest również odpowiedzialny za koszty demontażu i/lub sprawdzenia pod kątem zaistnienia potencjalnych wad, które okażąsię nie być objętymi przez gwarancję.
6)Klient jest odpowiedzialny za wszystkie kolejne naprawy,którenie podlegają gwarancji.
co jest warta gwarancja yamahay?
Moderator: Moderatorzy T7
Co to znaczy olej inny niż rekomendowany? W serwisówce masz podaną specyfikacje jaka ma mieć olej a czy to Yamalube, motorex, czy np. motul to bez znaczenia. Co Ty tam lejesz do silnika, że nie jest rekomendowane?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
tu gościowi Harley odmówił naprawy gwarancyjnej z powodu flag na moocyklu,
https://motormania.com.pl/newsy/swiat/m ... -gwaracje/
przy takiej liście warunków do spełnienia zawsze moga nie uznac gwarancji
a płacić ponad 600 zł za zmianę oleju mi sie nie uśmiecha.
https://motormania.com.pl/newsy/swiat/m ... -gwaracje/
przy takiej liście warunków do spełnienia zawsze moga nie uznac gwarancji
a płacić ponad 600 zł za zmianę oleju mi sie nie uśmiecha.
Jest jeszcze dyrektywa GVO, która pozwala serwisować pojazd na gwarancji poza ASO.
h e d o n i z m
pytanie tylko czy ją honorują. Osobiście jestem chory jak ktoś ma grzebać przy moich
motocyklach więc wolę wiekszość rzeczy sam sobie robić.
Poza tym jest zawsze rękojmia niezależna od gwarancji.
Zawsze są dwie strony medalu... (a nawet trzy licząc rant:)
U mnie ASO przy przeglądzie po 10 000 km wysłało zgłoszenie do Yamahu na gwarancyjną wymianę napinacza łańcuszka rozrządu ze względu na jego głośną pracę. Dealer nie robił żadnych podchodów typu "a bo Pan w terenie jeździ, a handbary są nieoryginalne". Dodam, że sami z siebie zaproponowali zgłoszenie to do Yamahy, ja nic niepokojącego nie słyszałem. Podobno stosunkowo częsta wymiana gwarancyjna w MT07 i Tracerze700.
Dam znać jak będzie odpowiedź z Yamaha.
Zapisy gwarancyjne mają w założeniu chronić też producenta przed fraudami, jakich próbują dokonywać Użytkownicy, bo po tej "naszej" stronie też nie wszyscy są uczciwi....
Mi został jeszcze rok gwarancji i 10 000 km do kolejnego planowego przeglądu, więc jest szansa, że będzie jeszcze w ASO, ale równie dobrze może już nie być:)
U mnie ASO przy przeglądzie po 10 000 km wysłało zgłoszenie do Yamahu na gwarancyjną wymianę napinacza łańcuszka rozrządu ze względu na jego głośną pracę. Dealer nie robił żadnych podchodów typu "a bo Pan w terenie jeździ, a handbary są nieoryginalne". Dodam, że sami z siebie zaproponowali zgłoszenie to do Yamahy, ja nic niepokojącego nie słyszałem. Podobno stosunkowo częsta wymiana gwarancyjna w MT07 i Tracerze700.
Dam znać jak będzie odpowiedź z Yamaha.
Zapisy gwarancyjne mają w założeniu chronić też producenta przed fraudami, jakich próbują dokonywać Użytkownicy, bo po tej "naszej" stronie też nie wszyscy są uczciwi....
Mi został jeszcze rok gwarancji i 10 000 km do kolejnego planowego przeglądu, więc jest szansa, że będzie jeszcze w ASO, ale równie dobrze może już nie być:)
wherever I may roam...
no ten napinacz jest bardzo wadliwy w MT09 jak słyszałem i czytałem na necie, ale nie w MT07, widziałem tylko jeden przypadek który spowodował awarie silnika w T7MaG pisze: ↑04 paź 2021, 13:54 Zawsze są dwie strony medalu... (a nawet trzy licząc rant:)
U mnie ASO przy przeglądzie po 10 000 km wysłało zgłoszenie do Yamahu na gwarancyjną wymianę napinacza łańcuszka rozrządu ze względu na jego głośną pracę. Dealer nie robił żadnych podchodów typu "a bo Pan w terenie jeździ, a handbary są nieoryginalne". Dodam, że sami z siebie zaproponowali zgłoszenie to do Yamahy, ja nic niepokojącego nie słyszałem. Podobno stosunkowo częsta wymiana gwarancyjna w MT07 i Tracerze700.
Dam znać jak będzie odpowiedź z Yamaha.
Zapisy gwarancyjne mają w założeniu chronić też producenta przed fraudami, jakich próbują dokonywać Użytkownicy, bo po tej "naszej" stronie też nie wszyscy są uczciwi....
Mi został jeszcze rok gwarancji i 10 000 km do kolejnego planowego przeglądu, więc jest szansa, że będzie jeszcze w ASO, ale równie dobrze może już nie być:)