Na każdym zebraniu ktoś musi pierwszy zabrać głos:)
A poważnie to wrzucajcie tutaj swoje typy modów T7, które warto+ i nie warto - robić w T7
Moja lista:
+ regulacja wysokości szyby (dostępna wersja od T7 Rally, ale jest też rodzimy producent na grupie FB T7 i ja mam od niego) - szybka akcja podniesienia szyby na przelot po czarnym, potem obniżenie przy zjeździe w teren. Przy moich 179cm wzrostu wystarcza do stabilnej jazdy nawet 160-170 kmh (licznikowe czyli -10-15kmh wg GPS)
+płyta pod silnik (ja kupiłem akcesoryjną ori, ale są inne, ta standardowa to jakaś tektura jest)
+kierunki LED ori - drogie w hooy, ale po kilkunastu glebach nadal nic im nie jest
+gmole (ori) - wiem, że podnoszą wagę, ale przydają się przy glebie
+naklejki gumowe/osłony na bak i przy podnóżkach - raz, że chronią, dwa, że poprawiają trzymanie motocykla w stójce
Mam jeszcze kilka, ale to już kwestia gustu i potrzeb, powyższe dla mnie MUST HAVE
Co zbędnego wg mnie z tego co widzę na forach:
- deflektor na szybę - przy zamontowanej regulacji wysokości szyby zupełnie zbędny gadżet (BTW mam nówkę Darkojaka na zbyciu, raz się z nim przejechałem)
- modyfikacja oryginalnej kanapy - ja mam tą standardową i przeloty po 500-600km nie robią na mnie wrażenia, a podobno wersja Rally (dla wyższych ode mnie) jeszcze wygodniejsza;
- sprężyna tylnego zawieszenia - przy mojej wadze 72kg (czyli pewnie 75-76 w kompletnym stroju moto) wystarczającrą a nawet z zapakowanym kufrem centralnym i dużą torbą na siedzeniu. Fakt, że w takim zestawie nie jeździłem po terenie tylko po czarnym. Pewnie dla kierowników PRO w terenie zrobi różnicę, przy moich "umiejętnoścach" na razie zbędny wydatek.
Dajcie swoje typy:)
Co warto dodać/zmienić z ori w T7
Moderator: Moderatorzy T7
- Kanapa do przerobki w mwmoto.pl (max opcja żel+podgrzewanie)
- stalowe przewody (jak nie ma)
- toolbox
- bagaznik/plyta pod kufer
- boczne stelaze pod sakwy/torby (sztywne kufry to lipa)
- plyta pod silnik
- jakis tankbag enduro
- grzane manety
- podnozki PivotPegz lub jakies szersze
- lepsze opony w teren
- oslona przedniej lampy
- risery kiery do jazdy off
- jakas aluminiowa czy wzmocniona oslona chlodnic/y
- wiekszy zbiornik paliwa (lub cos co zwiekszy zasieg)
- mocowanie nawigacji + zasilanie (przynajmniej 2 punkty)
- aftermarket tlumik lub caly uklad wydechowy, lepszy filtr powietrza, wywalenie AIS + power commander/bazzaz
Tyle na poczatek, rzeklbym standardowe graty. I jeszcze kilka rzeczy do poprawki czy dodatki ktore znalazlyby sie na pewno... Jak w kazdym moto. Aha, tuning uzaleznia i kosztuje niemalo :P
- stalowe przewody (jak nie ma)
- toolbox
- bagaznik/plyta pod kufer
- boczne stelaze pod sakwy/torby (sztywne kufry to lipa)
- plyta pod silnik
- jakis tankbag enduro
- grzane manety
- podnozki PivotPegz lub jakies szersze
- lepsze opony w teren
- oslona przedniej lampy
- risery kiery do jazdy off
- jakas aluminiowa czy wzmocniona oslona chlodnic/y
- wiekszy zbiornik paliwa (lub cos co zwiekszy zasieg)
- mocowanie nawigacji + zasilanie (przynajmniej 2 punkty)
- aftermarket tlumik lub caly uklad wydechowy, lepszy filtr powietrza, wywalenie AIS + power commander/bazzaz
Tyle na poczatek, rzeklbym standardowe graty. I jeszcze kilka rzeczy do poprawki czy dodatki ktore znalazlyby sie na pewno... Jak w kazdym moto. Aha, tuning uzaleznia i kosztuje niemalo :P
Jak chcesz żeby Ci Gienia służyła jeszcze rok to nie wsiadaj i nie jeździj nową T7 bo powrót na Xt660z jest bolesny. Sam jestem przykładem bo wcale nie chciałem kupować T7... wziąłem na weekend bo Asia miała jeździć GS800 i wyszło jak wyszło
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
ja testowałem dość długo T7 i powrót do xt660z był bardzo miły, zupełnie inne silniki więc ten i ten ma swój urok.
Jak wsiadłem na T7 to stwierdziłem, że nie ma czym się podniecać i nie wiem czemu się tak zachwycają ale im dłużej jezdziłem tym bardziej zaczynałem doceniać prace silnika, skrzyni biegów i zawieszenia. xt660z nie chciałem sprzedawać i po prawdzie dalej nie chcę ponieważ mam do Niej ogromny sentyment, nigdy mnie nie zawiodła, nawet kiedy ja już myśałem, ze nie dam rady to Ona dzielnie wiozła mnie dalej. Wygląda i brzmi dużo lepiej niż T7. T7 jest prostsza, przyjemniejsza w jeździe, tam gdzie jezdziłem na xt660z tam bez problemu wjeżdża i T7. więc trochę bez sensu trzymać 2 takie same motocykle (no i żona mi marudzi <- to główny powód sprzedaży). Podsumowując xt660z jest bardziej szorsta, twarda taka bardziej "mechaniczna", tam "czuć" tą pracę tłoka, T7 określiłbym jako metroseksualną na mleku sojowym, wraźenia prawie jak podczas grania na komputerze.
Z moich modów to:
Jeszcze w salonie
- Centralka
- Gmole Heed Bunker
- Grzane manetki Daytona które spierdolili, bo włącznik mam pod kłykciem kciuka
Własne
- Stelaże kufrów
- Podwójne gniazdo usb
- Deflektor- może zamienię na regulację szyby skoro wystarcza
- Scottoiler
- różne uchwyty RAM pod kamerki, telefony itp.
- uchwyt z kanisterkiem 2l od Darkojaka - uchwyt spoko, kanister porażka bo do wlania paliwa potrzebny jest bardzo mały lejek
Z Chin leci do mnie:
- gumowe osłony/ tankpad bo nie widzę uzasadnienia płacenia kilka razy więcej w salonie za kawałek gumy
- uchwyt nawigacji
- uchwyt telefonu
W planach raczej też Ali
- dodatkowe halogeny mocowane do gmoli dużo poniżej reflektora
- może regulacja szyby
- siatka na kanapę
Jak się w dobrej cenie trafi się płyta to wymienię i domontuję do niej narzędziówkę
Ledowych kierunków nie chcę bo jak w środku niczego uwalę to nic z tym nie zrobię a w zwykły wstawię żarówkę, zakleję taśmą i po sprawie.
Jeszcze w salonie
- Centralka
- Gmole Heed Bunker
- Grzane manetki Daytona które spierdolili, bo włącznik mam pod kłykciem kciuka
Własne
- Stelaże kufrów
- Podwójne gniazdo usb
- Deflektor- może zamienię na regulację szyby skoro wystarcza
- Scottoiler
- różne uchwyty RAM pod kamerki, telefony itp.
- uchwyt z kanisterkiem 2l od Darkojaka - uchwyt spoko, kanister porażka bo do wlania paliwa potrzebny jest bardzo mały lejek
Z Chin leci do mnie:
- gumowe osłony/ tankpad bo nie widzę uzasadnienia płacenia kilka razy więcej w salonie za kawałek gumy
- uchwyt nawigacji
- uchwyt telefonu
W planach raczej też Ali
- dodatkowe halogeny mocowane do gmoli dużo poniżej reflektora
- może regulacja szyby
- siatka na kanapę
Jak się w dobrej cenie trafi się płyta to wymienię i domontuję do niej narzędziówkę
Ledowych kierunków nie chcę bo jak w środku niczego uwalę to nic z tym nie zrobię a w zwykły wstawię żarówkę, zakleję taśmą i po sprawie.
a co tu rozwijać, chcsz żeby moto lepiej zapalało i pracowało na niskich obrotach usuń O2, (delete kit na ebayu)
nie chcesz żeby sie syf przypadkiem dostał do baku usuń EVAP (przy okazji będzie mniej niepotrzebnego osprzetu koło silnika)
Dzięki. Ten kawałek plastiku kosztuje kilka razy mniej na ali. Ale skoro nie ma to specjalnie sensu, bo ani to nie jest motocykl do hard enduro, ani ja nie jestem już młody, by na tyle fantazja mnie poniosła, to nie potrzebuję tych kilku punktow do lansu
https://a.aliexpress.com/_vclIqA
Z ciekawostek to fajnie mi się sprawdził w podróży oryginalny tankbag od mojego Triumpha Tigera 800
https://a.aliexpress.com/_vclIqA
Z ciekawostek to fajnie mi się sprawdził w podróży oryginalny tankbag od mojego Triumpha Tigera 800