Cześć,
jak w temacie. W czasie hamowania tylnym hamulcem, zwłaszcza, gdy zablokuję koło, słychać dość głośny i metaliczny stuk. Odpuszczenie hamulca powoduje drugie, analogiczne stuknięcie.W tym czasie klamka sprzęgła jest wciśnięta do końca. Mieliście coś podobnego lub macie pomysł co to może być? Żadnych luzów nie udało mi się ustalić statycznym "naciąganiem" zawieszenia. Nie wiem czy to kwestia zawieszenia, czy zacisku hamulcowego, czy jeszcze czegoś innego, bo trudno jest to zidentyfikować.
Pacjent to XT660R z przebiegiem 15kkm i nasmarowanym tylnym zawieszeniem.
## Aktualizacja
To nie zawieszenie stuka, a coś w silniku (sprzęgło?). Wystarczy, że wrzucę na luz i mogę dowolnie hamować i ten dźwięk się nie pojawia. Jakieś pomysły?
Stuki w tylnym zawieszeniu (?) (przy zablokowaniu koła hamulcem)
Moderator: Moderatorzy T7
Cześć,
znalazłem wątek o luźnej nakrętce na wale i stwierdziłem, że i tak muszę dobrać się do sprzęgła, to sprawdzę co i jak, licząc po cichu, że to ten problem i szybko go rozwiążę. Niestety, nakrętka siedzi jak przyspawana. Na wałku przeciwwibracyjnym również. Po zdjęciu tarcz sprzęgła, znalazłem jedną rzecz, która mocno mnie zastanawia. Nagrałem video, na którym widać jak zachowuje się coś co jest w manualu nazwane "clutch boss" (jaka jest polska nazwa tego elementu?). Motocykl ma w czasie nagrania włączony II-gi bieg. Dopiero po przekręceniu w lewo i prawo do skrajnych pozycji, zaczynam napinać łańcuch koła.
I teraz co mi się wydaje... Ten element, wraz z koszem sprzęgła, w czasie jazdy kręci się w jakimś kierunku (jeśli dobrze teraz pamiętam to odwrotnie do wskazówek zegara), a gdy zablokuję koło hamulcem na wciśniętym sprzęgle, kosz dalej się kręci, "clutch boss" jeszcze również, żeby po chwili napotkać na olbrzymi opór po osiągnięciu skrajnej pozycji. To by tłumaczyło pierwszy stuk związany z zablokowaniem koła. Puszczenie hamulca, czyli odblokowanie koła (sprzęgło dalej wciśnięte), powoduje odwrotną sytuację, tj. znowu "clutch boss" ma spory zakres luzu do pokonania, po czym napotyka skrajny opór i jest drugi stuk.
Przy okazji tej operacji zwróciłem uwagę, że serki (fakt, że JMP), ale są już znacznie zużyte po przebiegu ok. 5 000 km. To by mocno tłumaczyło ich zużycie.
Czy ktoś z Was wie czy takie zachowanie tego elementu jest normalne, ew. może sprawdzić czy przy jeździe na I/II-biegu i zablokowaniu/ odblokowaniu koła na wciśniętym sprzęgle, dochodzą jakieś stuki z silnika?
Jeśli takie zachowanie nie powinno wystąpić, to co może być nie tak, że tak się dzieje?
https://www.youtube.com/shorts/wJ_XauSqQzk
znalazłem wątek o luźnej nakrętce na wale i stwierdziłem, że i tak muszę dobrać się do sprzęgła, to sprawdzę co i jak, licząc po cichu, że to ten problem i szybko go rozwiążę. Niestety, nakrętka siedzi jak przyspawana. Na wałku przeciwwibracyjnym również. Po zdjęciu tarcz sprzęgła, znalazłem jedną rzecz, która mocno mnie zastanawia. Nagrałem video, na którym widać jak zachowuje się coś co jest w manualu nazwane "clutch boss" (jaka jest polska nazwa tego elementu?). Motocykl ma w czasie nagrania włączony II-gi bieg. Dopiero po przekręceniu w lewo i prawo do skrajnych pozycji, zaczynam napinać łańcuch koła.
I teraz co mi się wydaje... Ten element, wraz z koszem sprzęgła, w czasie jazdy kręci się w jakimś kierunku (jeśli dobrze teraz pamiętam to odwrotnie do wskazówek zegara), a gdy zablokuję koło hamulcem na wciśniętym sprzęgle, kosz dalej się kręci, "clutch boss" jeszcze również, żeby po chwili napotkać na olbrzymi opór po osiągnięciu skrajnej pozycji. To by tłumaczyło pierwszy stuk związany z zablokowaniem koła. Puszczenie hamulca, czyli odblokowanie koła (sprzęgło dalej wciśnięte), powoduje odwrotną sytuację, tj. znowu "clutch boss" ma spory zakres luzu do pokonania, po czym napotyka skrajny opór i jest drugi stuk.
Przy okazji tej operacji zwróciłem uwagę, że serki (fakt, że JMP), ale są już znacznie zużyte po przebiegu ok. 5 000 km. To by mocno tłumaczyło ich zużycie.
Czy ktoś z Was wie czy takie zachowanie tego elementu jest normalne, ew. może sprawdzić czy przy jeździe na I/II-biegu i zablokowaniu/ odblokowaniu koła na wciśniętym sprzęgle, dochodzą jakieś stuki z silnika?
Jeśli takie zachowanie nie powinno wystąpić, to co może być nie tak, że tak się dzieje?
https://www.youtube.com/shorts/wJ_XauSqQzk