czy ktoś mógł by mi pomóc ?? zdjęcie góry silnika xt 660
witam szanowne grono ;;; potrzebował bym zdjęcia góry silnika xt 660 obojętne X/R wstawiam właśnie taki silnik i mam problem z przewodem który wychodzi z głowicy między kolankami (przewód metalowy od smarowania ) w starszych modelach 660 jeszce na gaznikach są dwa wejście i wyjście a tu dostawili trzeci nie wiem czy jest to odpowietrzenie czy dodatkowy odpływ ??? może któryś z kolegów będzie robić sam przegląd motocykla i zdejmie zbiornik paliwa ;;;;fotka może być zrobiona z telefonu
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 1:00 przez kamil661, łącznie zmieniany 1 raz.
Chodzi Ci o rurkę między kolektorami wydechowymi
Jeżeli tak to zakorkuj ją i tyle
To jest rurka doprowadzająca powietrze do spalin, aby się dokładniej spaliły w katalizatorze.
Dopływ sterowany jest specjalnym elektrozaworem a sygnał pochodzi z komputera pokładowego
Powiedz jak rozwiążesz sprawę elektryki w tym moto
Jeżeli tak to zakorkuj ją i tyle
To jest rurka doprowadzająca powietrze do spalin, aby się dokładniej spaliły w katalizatorze.
Dopływ sterowany jest specjalnym elektrozaworem a sygnał pochodzi z komputera pokładowego
Powiedz jak rozwiążesz sprawę elektryki w tym moto
sprawa elektryki jest prosta kupiłem komplet ze wszystkim czujniki wiązka itp mam nawet kolanka których oczywiście nie zaamontuje bo bym wyszedł na bukieta ;;przynajmniej tak myśle chce zrobić to tak żeby było widac jak naj mniej przeróbek wiązke można dowolnie przedłużyć jeśli chodzi o czujniki do modułu nie bede lazł i tam gdzie wyjdzie tam bede musiał wygospodarowac miejsce
[ Dodano: 2010-12-19, 16:28 ]
sprawa ma się gorzej co do mocowań silnika i położenia wałka zdawczego jesze nie mierzyłem dokładnie więc moge jak narazie powiedziec że z wałkiem , a raczej ustawieniem sie jakoś wyjdzie mocowania silnika nie pasują w ogóle wszystkie musze zrobić od podstaw plusem jest to że silnik xtx 660 jest mniej wysunięty w strone osi wahacza czyli bedzie więcej miejsca na prawidłowe ustawienie go w sumie i tak oś wahacza jest wyznacznikiem umiejscowienia silnika i oby w tym położeniu zgadzał mi sie wałek zdawczy jak tak nie bedzie to wpadłem w kaanał , ale mimo to wiem że to zrobie
[ Dodano: 2010-12-19, 16:31 ]
a co do rurki to bardzo dziękuje za informacje zaślepie ją i po sprawie
[ Dodano: 2010-12-19, 16:34 ]
najtrudniejsze moim zdaniem bedą dwie rzeczy
1 zrobienie króćca od wtrysku do airboxu
2 wstawienie pompy paliwa do plastikowego zbiornika acerbisa
[ Dodano: 2010-12-19, 16:28 ]
sprawa ma się gorzej co do mocowań silnika i położenia wałka zdawczego jesze nie mierzyłem dokładnie więc moge jak narazie powiedziec że z wałkiem , a raczej ustawieniem sie jakoś wyjdzie mocowania silnika nie pasują w ogóle wszystkie musze zrobić od podstaw plusem jest to że silnik xtx 660 jest mniej wysunięty w strone osi wahacza czyli bedzie więcej miejsca na prawidłowe ustawienie go w sumie i tak oś wahacza jest wyznacznikiem umiejscowienia silnika i oby w tym położeniu zgadzał mi sie wałek zdawczy jak tak nie bedzie to wpadłem w kaanał , ale mimo to wiem że to zrobie
[ Dodano: 2010-12-19, 16:31 ]
a co do rurki to bardzo dziękuje za informacje zaślepie ją i po sprawie
[ Dodano: 2010-12-19, 16:34 ]
najtrudniejsze moim zdaniem bedą dwie rzeczy
1 zrobienie króćca od wtrysku do airboxu
2 wstawienie pompy paliwa do plastikowego zbiornika acerbisa
Ważny jest czujnik temp. zasysanego powietrza- od jego wskazań zależy skład mieszanki
Zakładasz oryginalny airbox? Tam są te najważniejsze dla silnika- ww. i ciśnienia atm.
A co z pompą paliwa? Założysz cały zbiornik
Licznik też masz
Czujnik podstawki bocznej w razie, czego wystarczy zmostkować na krótko.
Czujnik gleby- przechyłu moto- można założyć gdziekolwiek.
Powodzenia
Zakładasz oryginalny airbox? Tam są te najważniejsze dla silnika- ww. i ciśnienia atm.
A co z pompą paliwa? Założysz cały zbiornik
Licznik też masz
Czujnik podstawki bocznej w razie, czego wystarczy zmostkować na krótko.
Czujnik gleby- przechyłu moto- można założyć gdziekolwiek.
Powodzenia
licznik przełączniki wszysko mam
czujnik w airboxie jest chyba jeden patrze na fiszkach to widze jeden jego umiejscowienie może sprawic nieco kłopotu
[ Dodano: 2010-12-19, 16:44 ]
nie chce wstawiać zbiornika od xtx -a bede kombinować z moim plastikowym acerbisem
czujnik w airboxie jest chyba jeden patrze na fiszkach to widze jeden jego umiejscowienie może sprawic nieco kłopotu
[ Dodano: 2010-12-19, 16:44 ]
nie chce wstawiać zbiornika od xtx -a bede kombinować z moim plastikowym acerbisem
Jeżeli mam być szczery to szkoda, że nie wstawiasz do TTR600 to jest dopiero fajne moto
Zawieszenie w pełni regulowane, niska waga i do tego silnik od XT660 to by była rewelacja
Do pompy użyj grubszej uszczelki- oringa. Może będzie trzymać, ja miałem problem z wyciekiem między pompą a zbiornikiem.
Jak coś to pytaj, chętnie pomogę- „kto pyta nie błądzi”
PS Te durnie z Yamahy powinni brać wzór do budowy XT660 z TTR600 a nie z XT600
No, ale co zrobić jak teraz księgowi konstruują motocykle
Zawieszenie w pełni regulowane, niska waga i do tego silnik od XT660 to by była rewelacja
Do pompy użyj grubszej uszczelki- oringa. Może będzie trzymać, ja miałem problem z wyciekiem między pompą a zbiornikiem.
Jak coś to pytaj, chętnie pomogę- „kto pyta nie błądzi”
PS Te durnie z Yamahy powinni brać wzór do budowy XT660 z TTR600 a nie z XT600
No, ale co zrobić jak teraz księgowi konstruują motocykle
TTR jest na prwade oki , może w przyszłości zrobie coś takiego jak narazie buda pochodzi od xt-ka ;;;w tylnym zawieszeniu u mnie siedzi nowiutki OHLINS działa idealnie przód myślalem żby cos wstawić ale to powoli robi sie nie opłacalne i tak sumując wszystko to bym miał wersje xt-R ;;;ale ja lubię to co robie i z tego czerpie satysfakcje że zrobiłem coś lepi niż konstruktor ;;bo wychodzi na to że 20 kilogramów spadnie w odniesieniu co do xt-R
Ja już się nagrzebałem w motocyklach za PRL-u.
Teraz mam do obsługi oprócz moich dwóch moto jeszcze dwa moich chłopaków
Sami trochę grzebią, ale beze mnie się na razie przynajmniej nie obędą.
Na razie przerobiłem mojego XT660X na R-kę , dorobiłem płytę pod silnik i parę innych drobiazgów. Tak jak piszesz trzeba z tego czerpać przyjemność i kochać swoje motocykle. Coś w tym jest, bo jak mój starszy Łukasz jeździł na Derbi Sendzie DRD już 70-ce to nic do niej nie „czuł”- bez przerwy mu było za mało i też bez przerwy się psuła
Teraz na niej jeździ młodszy Tomek - dba o nią i jest Ok
Teraz mam do obsługi oprócz moich dwóch moto jeszcze dwa moich chłopaków
Sami trochę grzebią, ale beze mnie się na razie przynajmniej nie obędą.
Na razie przerobiłem mojego XT660X na R-kę , dorobiłem płytę pod silnik i parę innych drobiazgów. Tak jak piszesz trzeba z tego czerpać przyjemność i kochać swoje motocykle. Coś w tym jest, bo jak mój starszy Łukasz jeździł na Derbi Sendzie DRD już 70-ce to nic do niej nie „czuł”- bez przerwy mu było za mało i też bez przerwy się psuła
Teraz na niej jeździ młodszy Tomek - dba o nią i jest Ok
Wojtek czy to chodzi o czujnik z którego jest odczyt w ECU pod nr 05: Temperatura powietrza wlotowego (w stopniach Celsjusza) ??? Jeśli tak to czy to się może objawić błędem nr 14 ?? -> : Błąd kanału wlotowego powietrza - tryb diagnostyczny (03)Wojtek pisze:Ważny jest czujnik temp. zasysanego powietrza- od jego wskazań zależy skład mieszanki
Kamil661 - Po co Ci zdjęcie skoro wszystko jest na fiszkach w dokładnym service manualu?
Jedzie Jadzia Dziadzie Braaap Braaap
"Tylne koło ucieka cały czas, przednie tylko raz"
"Tylne koło ucieka cały czas, przednie tylko raz"
Tak to ten pomiar. Z odczytu tej temp. ECU ustawia "ssanie" przy odpalaniu zimnego silnika - im niższa temp. wskazania tym bogatsza mieszanka. Są takie oszukiwacze- potencjometr zmieniający odczyt- tyle że to oszukuje na całym zakresie obrotów silnika.Bajros pisze:ECU pod nr 05: Temperatura powietrza wlotowego (w stopniach Celsjusza) ???
Tu raczej chodzi o ciśnienie a właściwie podciśnienie- np brudny filtr powietrzaBajros pisze:nr 14 ?? -> : Błąd kanału wlotowego powietrza - tryb diagnostyczny (03)
ściagałem manuala i za bardzo nie zobaczyłem na nim gdzie wychodzi ta rurka , kolega napisał że ta rurka ma doprowadzic powietrze do spalin żeby sie dokładniej spaliły i jest sterowane elektro zaworem czy jak zaslepie rurke i odłącze sterowanie zaworu nie wyskoczy mi błąd ?? w sumie to nie przypominam sobie żadnego zaworu ani wtyczki do niego kupując silnik skompletowałem całą instalacje i podłączyłem baterie wszystko działało
[ Dodano: 2011-01-02, 20:57 ]
jest zawur ale nie jest sterowany elektrycznie fakt nie przejżałem dokładnie fiszek
[ Dodano: 2011-01-02, 20:57 ]
jest zawur ale nie jest sterowany elektrycznie fakt nie przejżałem dokładnie fiszek
Na bank jest sterowany z ECU dwoma kablami (red/white i brown/red).
Nawet jak robisz test ECU -trzecia część-nr 48 to cewka tego zaworu chyba jest testowana- aktywowana 5 razy
Na schemacie elektrycznym występuje pod poz.26-air iduction system solenoid (elektromagnetyczny system ind. powietrza)
Ale braku podłączenia komputer nie powinien widzieć
Powodzenia
PS Jak z pasowaniem silnika w ramę, jak możesz to rób dokładne zdjęcia, co i jak przerobiłeś.
Jak Ci wszystko wyjdzie OK to się zastanowię nad taką przekładką, ale do TTR.
Nawet jak robisz test ECU -trzecia część-nr 48 to cewka tego zaworu chyba jest testowana- aktywowana 5 razy
Na schemacie elektrycznym występuje pod poz.26-air iduction system solenoid (elektromagnetyczny system ind. powietrza)
Ale braku podłączenia komputer nie powinien widzieć
Powodzenia
PS Jak z pasowaniem silnika w ramę, jak możesz to rób dokładne zdjęcia, co i jak przerobiłeś.
Jak Ci wszystko wyjdzie OK to się zastanowię nad taką przekładką, ale do TTR.
oki , jak już sie zabiore to po wrzucam zdjecia jak narazie mam kilka zabytków do zrobienia
[ Dodano: 2011-01-03, 21:47 ]
właśnie do ttr to myśle że bedzie najlepsza opcja bo wstawiałem starszą 660 do xt i na prawde było czuc różnicę teraz ta opcja też nie bedzie zła allle alle
[ Dodano: 2011-01-03, 21:47 ]
właśnie do ttr to myśle że bedzie najlepsza opcja bo wstawiałem starszą 660 do xt i na prawde było czuc różnicę teraz ta opcja też nie bedzie zła allle alle