Hucuł jak to każdy dzielny podróżnik lubi sobie czasem chlapnąć. Nalotu ma już 60+ jednak duże spożycie oleju zaczęło być już denerwujące. Pomyślałem... sprawdzę czy to prawda że motocykle wybuchają po przekroczeniu 100 000 km a że zimowe wieczory są długie. Padła decyzja! Walczymy z pijaństwem (remont).
Tak wyglądał jesienią :
teraz wygląda trochę inaczej
Rozkręcanie nie miało końca-jak ja to potem złożę wreszcie serce na stół i pierwsze niespodzianki.
Głowica - wiadomo syf olej i inne.
Cylinder...
Głowica poszła do fachowca a ja piję browara i zastanawiam się co dalej.
Pierwszy pomysł (Tańszy) Cylindra to my już nie przeszlifujemy ale można zrobić tuleje
Drugi pomysł (Droższy) 4-5 dni i mam wszystkie potrzebne części, a Yamaha przy dużych zakupach daje rabat
Dam znać co dalej!
Odwyk Tenerki :)
coś nie wierzę w ten przebieg albo Yamaha odwala tandetę, Jednemu przy 30k pada skrzynia, a ty remont silnika przy 60k :(
lepiej niech pada jak ma być błoto
- Dobry Chłopak
- Posty: 115
- Rejestracja: 08 wrz 2015, 19:11
- Lokalizacja: Pruszków
Nie wykluczam że piebieg może być większy, wiadomo jak jest ale działać trzeba!
Ostatnio rozbierałem airbox i znalazłem tam pół szufli piasku...Motor nówka-przejechane 4 kkm, z czego 2 kkm of. Wydaje mi się, że ori filtr powietrza, a raczej jego mocowanie nieskutecznie przeciwdziała przedostawaniu się drobin do airboxa i dalej do silnika. Może to jest przyczyna uszkodzenia silnika? Ja w każdym razie wymieniłem filtr na gąbkę i mam zamiar regularnie sprawdzać airbox w poszukiwaniu drobin piasku...
pozdrawiam trolik
pozdrawiam trolik
trolik pisze:Ostatnio rozbierałem airbox i znalazłem tam pół szufli piasku...Motor nówka-przejechane 4 kkm, z czego 2 kkm of. Wydaje mi się, że ori filtr powietrza, a raczej jego mocowanie nieskutecznie przeciwdziała przedostawaniu się drobin do airboxa i dalej do silnika. Może to jest przyczyna uszkodzenia silnika? Ja w każdym razie wymieniłem filtr na gąbkę i mam zamiar regularnie sprawdzać airbox w poszukiwaniu drobin piasku...
pozdrawiam trolik
Z tego co słyszałem, Tereski mają właśnie jakąś wadę fabryczną airboxa (albo może właśnie OE filtra powietrza) ponieważ brud dostaje się do filtra i silnika.
Kolega kupił XT660Z w pięknym stanie, krajową itd.
Pojechał nią do Maroko i ledwo wrócił. W trakcie wyjazdu rozsypała się skrzynia biegów (trzeci bieg) i praktycznie zatarł się silnik. Po rozebraniu silnika nie było za bardzo sensu go reanimować. Piasek dostał się przez filtr powietrza.
Poszukajcie sobie tematów dotyczących tego problemów, żeby za jakiś czas nie obudzić się z ręką w nocniku
-
- Posty: 207
- Rejestracja: 29 maja 2014, 13:27
- Lokalizacja: Łódź
3 bieg to jakas przypadłość w Yamahach. W mojej (58kKm) juz się zaczyna zabawa jak wbiję z 2 na 3 bez sprzęgła i odwinę to czuć że zaraz wypadnie albo po prostu spada na 2. To samo w TDM miałem, TRX i kilku innych moto od Y. Pół biedy ze jest odcięcie bo bez tego przekręciłem silnik w TDM - wpadł międzybieg 3-2 na odwiniętej manecie i kolizja...
A dolot jest nieszczelny na połączeniu dołu filtra z airboxem. Ta gówniana uszczelka niewiele daje jak się bawi w pyle, piachu i innych takich
A dolot jest nieszczelny na połączeniu dołu filtra z airboxem. Ta gówniana uszczelka niewiele daje jak się bawi w pyle, piachu i innych takich
you could argue "why not buy a 690 enduro?"...but the XT is bomb proof and can be treated like shit and still runs like a peach.
- Dobry Chłopak
- Posty: 115
- Rejestracja: 08 wrz 2015, 19:11
- Lokalizacja: Pruszków
Badam temat jak rozwiązać problem z filtrem powietrza, to będzie pierwsza rzecz jaką poprawie po złożeniu wszystkiego do kupy. Nie mam zdjęcia ale tak zasyfionej przepustnicy ( nie tak standardowo olejem tylko właśnie drobnym pyłem jakby piaskiem ) dawno nie widziałem. Więc coś jest na rzeczy.
U mnie własnie na dole był cały ten żwir. Ratuje chyba tylko filtr z gąbki albo KNpawulon182 pisze: A dolot jest nieszczelny na połączeniu dołu filtra z airboxem. Ta gówniana uszczelka niewiele daje jak się bawi w pyle, piachu i innych takich
pozdrawiam trolik
trolik,
K&N to dopiero syf co Ty gadasz. Jak tylko gąbka.
K&N to dopiero syf co Ty gadasz. Jak tylko gąbka.
XTR/BMW w 3 odmianach / Mt09 Tracer / Ktm 1090 co następne nie wiem może T7
Tylko nie K&N, to się nadaje tylko na asfalt.
h e d o n i z m
- Dobry Chłopak
- Posty: 115
- Rejestracja: 08 wrz 2015, 19:11
- Lokalizacja: Pruszków
Ciężko znaleźć dedykowany filtr z gąbki, jakaś podpowiedź? Bo oprócz tego od Touratecha i OTR pozostaje chyba własna inwencja
Nom inwencja własna wyjdzie najtaniej.
Ja bym kupił używany air box gdzie była mocowana gąbka wyciął co trzeba i zaadaptował do tenerki.
Np.
http://allegro.pl/ktm-sx-exc-520-525-45 ... ml#thumb/1
Ja bym kupił używany air box gdzie była mocowana gąbka wyciął co trzeba i zaadaptował do tenerki.
Np.
http://allegro.pl/ktm-sx-exc-520-525-45 ... ml#thumb/1
XTR/BMW w 3 odmianach / Mt09 Tracer / Ktm 1090 co następne nie wiem może T7
- kosmal1098
- Posty: 155
- Rejestracja: 03 wrz 2010, 20:40
- Lokalizacja: WSCHOWA
Miałem podobnie na papierowym
Przy wymianie uszczelniłem boczne pokrywy na smar i obleciałem tak ukraine,albanie i parę krótkich wypadów
Idę sprawdzić do garażu czy zdało egzamin
- Dobry Chłopak
- Posty: 115
- Rejestracja: 08 wrz 2015, 19:11
- Lokalizacja: Pruszków
Tymczasem przyszły graty
Zastanawiam się jeszcze nad patentem z uszczelką jaki opisał Chenko na XT660.COM
Zastanawiam się jeszcze nad patentem z uszczelką jaki opisał Chenko na XT660.COM