Kupno HANDBARÓW
- czlowiekwidmo
- Posty: 71
- Rejestracja: 14 lis 2011, 23:06
- Lokalizacja: tomaszów maz
- Kontakt:
planuje kupi hand bary , za bardzo nie wiem jakie wybrać i na co zwracać UWAGE
- crazyrider12
- Posty: 1459
- Rejestracja: 04 mar 2010, 7:49
- Lokalizacja: Krk/Siemianowice Śl
Średnica kierownicy, aluminiowy rdzeń,cena.
[ Dodano: 2012-01-14, 18:38 ]
Ja mam takie, kopia ACERBISA,całkiem solidne.
http://motoallegro.pl/handbary-z-alumin ... 11159.html
a tu oryginały http://motoallegro.pl/handbary-acerbis- ... 74465.html
[ Dodano: 2012-01-14, 18:38 ]
Ja mam takie, kopia ACERBISA,całkiem solidne.
http://motoallegro.pl/handbary-z-alumin ... 11159.html
a tu oryginały http://motoallegro.pl/handbary-acerbis- ... 74465.html
...bo każda okazja jest dobra by zjechać z utartej ścieżki i poszukać własnej
Touratech ma bardzo fajne, opcjonalnym dodatkowym podwyższeniem, mocowanie do każdego moto inne.
Nie mają rdzenia alu. Na ten temat słyszałem różne opinie:
- aluminiowe są niebezpieczne przy wywrotkach (gniotą, tną łapy)
- aluminiowe są bardziej wytrzymałe
- plastikowe są bardziej elastyczne, równie wytrzymałe
Nie wiem, czy ktoś ma na tyle doświadczenia, by powiedzieć jak jest na serio. Pewno bardzo dużo zależy od rodzaju użytego plastiku.
O ile dobrze pamiętam, stare wersje tych z Touratecha też miały alu w środku.
Do XT pasują też handbary od KTMów. I te, i Touratechy mogę polecić jako sprawdzone przy wywrotkach. Te KTMowskie też chyba są w całości z plastiku.
Nie mają rdzenia alu. Na ten temat słyszałem różne opinie:
- aluminiowe są niebezpieczne przy wywrotkach (gniotą, tną łapy)
- aluminiowe są bardziej wytrzymałe
- plastikowe są bardziej elastyczne, równie wytrzymałe
Nie wiem, czy ktoś ma na tyle doświadczenia, by powiedzieć jak jest na serio. Pewno bardzo dużo zależy od rodzaju użytego plastiku.
O ile dobrze pamiętam, stare wersje tych z Touratecha też miały alu w środku.
Do XT pasują też handbary od KTMów. I te, i Touratechy mogę polecić jako sprawdzone przy wywrotkach. Te KTMowskie też chyba są w całości z plastiku.
W XT zdecydowanie wolę sam plastik, zaliczyłem wiele gleb i nigdy nawet klamki nie złamałem. Natomiast w KTM założę z alu tylko ze względu na pompę sprzęgła. Jak by dostała przy glebie to pewnie kosztuje z tysiąca
"Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie."
Handbary Yamahy (np. te sprzedawane w zestawie razem z płytą) mają solidną szynę aluminiową i obustronne mocowanie. Słyszałem że ten model jest robiony dla Yamahy przez Acerbisa.
Edit: sprawdziłem, od wewnątrz jest oznaczenie Acerbis. Oczywiście minusem będzie cena.
Ale wracając do tematu, to zapomniałeś napisać, po co Ci te handbary?
Jeśli mają chronić przed wiatrem, to wystarczą plastikowe, nawet mocowane z jednej strony. Na turystyku miałem plastikowe, sporej wielkości. Praktycznie cały czas jeździłem w letnich rękawicach. Podgrzewanie w manetkach włączałem od święta, przy +5, czy w czasie deszczu. A jeśli chcesz chronić ręce, szczególnie w lesie, przed gałęziami, to te z rdzeniem metalowym mogą być lepszym rozwiązaniem.
Edit: sprawdziłem, od wewnątrz jest oznaczenie Acerbis. Oczywiście minusem będzie cena.
Ale wracając do tematu, to zapomniałeś napisać, po co Ci te handbary?
Jeśli mają chronić przed wiatrem, to wystarczą plastikowe, nawet mocowane z jednej strony. Na turystyku miałem plastikowe, sporej wielkości. Praktycznie cały czas jeździłem w letnich rękawicach. Podgrzewanie w manetkach włączałem od święta, przy +5, czy w czasie deszczu. A jeśli chcesz chronić ręce, szczególnie w lesie, przed gałęziami, to te z rdzeniem metalowym mogą być lepszym rozwiązaniem.
Tego akurat nie potrafię sobie wyobrazić. Jeśli trafiasz którąś stroną kierownicy w twardą przeszkodę, wolę aby na drodze znalazł się jeszcze ten kawał metalu. Bo jeśli go nie będzie, to i tak dłoń będzie trafiona i zapewne poważnie uszkodzona.admirau pisze: Nie mają rdzenia alu. Na ten temat słyszałem różne opinie:
- aluminiowe są niebezpieczne przy wywrotkach (gniotą, tną łapy)
Tylko motocyklista wie, dlaczego pies wystawia łeb przez okno z samochodu...
To teraz ja coś wtrącę. Więc tak: z moich obserwacji i doświadczenia mogę powiedzeieć, że bez wzmacnianych handbarów np alu do lasu raczej nie wybierałbym się chyba, że na jazdę spacerkiem. Właśnie przy plastikowych bez wzmocnienia można połamać lub stracić palce jak przy dużej prędkości zetniesz gruby konar. Jak ktoś kiedykowiek jechał przez las z prędkością np ok 100km/h, a często można i szybciej to wie o czym mówię. Handbary mają chronić właśnie ręce, a w szczególności palce przed uderzeniami gałęzi. Drugie zastosowanie handbarów to jazda turystyczna jako ochrona przed wiatrem, deszczem i tutaj można zastosować plastiki. Handbary jako ochrona manetek to dla mnie osobiście jest sprawą trzeciorzędna bo te zawsze można kupić i wymienić, gorzej jak poleci pompa ( o ile jest ), ale faktycznie dobrym handbarem jak się nie podwinie podczas upadku można uratować manetki. Ale niestety nawet przy alu i dobrej glebie po odwinięciu się handbara standartowe/seryjne manetki potrafią się wyłamać. Czyli lepiej zainwestować w niełamiące się akcesoryjne manetki niż polegać na handbarach.admirau pisze:
Nie mają rdzenia alu. Na ten temat słyszałem różne opinie:
- aluminiowe są niebezpieczne przy wywrotkach (gniotą, tną łapy)
- aluminiowe są bardziej wytrzymałe
- plastikowe są bardziej elastyczne, równie wytrzymałe
pozdr.
najnowsze handbary stosowane przez zawodników Supermoto mają aluminiowy rdzeń, jednak nie są już mocowane do kierownicy tylko z jednej strony do półki a z drugiej do końcówek kierownicy. Zapobiega to odwijaniu się handbara i jest mniejsze ryzyko, że ten podczas upadku uwięzi nam rękę zamiast ją ochronić
[center]WEJDŹ XT660 Tryb diagnostyczny CO Settings Ankieta Mój XT'ek [/center]
Ja posiadam akcesoryjne handbary Yamahy i muszę dopowiedzieć jeszcze o jednej sprawie, o której chyba nie było mowy (jeżeli przeoczyłem to mnie poprawcie).
Handbary Yamahy pasują do stockowej kierownicy XT-ka, a polega to na tym, że w środku jest jakaś zalana gumą tuleja i nie wszystkie mocowania pasują.
Z mojego doświadczenia zauważyłem, że mocowanie do końców kierownicy jest w akcesoryjnych osłonach Yamahy inne niż w handbarach innych firm.
Oczywiście można tą tuleje wbić do środka kierownicy lub wygrzebać.
Handbary Yamahy pasują do stockowej kierownicy XT-ka, a polega to na tym, że w środku jest jakaś zalana gumą tuleja i nie wszystkie mocowania pasują.
Z mojego doświadczenia zauważyłem, że mocowanie do końców kierownicy jest w akcesoryjnych osłonach Yamahy inne niż w handbarach innych firm.
Oczywiście można tą tuleje wbić do środka kierownicy lub wygrzebać.
- czlowiekwidmo
- Posty: 71
- Rejestracja: 14 lis 2011, 23:06
- Lokalizacja: tomaszów maz
- Kontakt:
planuje zakup hendbarów do jazdy w lesie przy prędkościach koło 100 km/h chyba zdecyduje się na te z alu rdzeniem średnica 22mm.
http://motoallegro.pl/handbary-z-alumin ... 11159.html
myślę ze te będą oki . wkurzyło mnie złamanie klamki hamulca może tez mnie te hendbary od tego ochronią. dzieki wszystkim za pomoc w wyborze , szerokości Pany !!!
[ Dodano: 2012-01-15, 11:45 ]
[quote][/quote] kopia acebrisa mi się podoba ogarniam
[ Dodano: 2012-01-15, 12:01 ]
ale które z tych mocowań w kierownicy będzie lepsze >>??
http://motoallegro.pl/handbary-z-alumin ... 11159.html
http://motoallegro.pl/handbary-z-alumin ... 94352.html
jak myślicie??
http://motoallegro.pl/handbary-z-alumin ... 11159.html
myślę ze te będą oki . wkurzyło mnie złamanie klamki hamulca może tez mnie te hendbary od tego ochronią. dzieki wszystkim za pomoc w wyborze , szerokości Pany !!!
[ Dodano: 2012-01-15, 11:45 ]
[quote][/quote] kopia acebrisa mi się podoba ogarniam
[ Dodano: 2012-01-15, 12:01 ]
ale które z tych mocowań w kierownicy będzie lepsze >>??
http://motoallegro.pl/handbary-z-alumin ... 11159.html
http://motoallegro.pl/handbary-z-alumin ... 94352.html
jak myślicie??
Tak jak napisał MarqSz, ważne do czego mają służyć. Jeśli tylko do ochrony przed wiatrem, plastiki będą ok. Wytrzymałość pewno lepsza tych z alu. Z kolei ich minusem może być to, że aluminium po ugięciu nie sprężynuje tak jak plastik, więc może przytrzymać łapę.
Aluminium ze wzgledu na strukturę materiału po przyjęciu zbyt dużej siły uderzenia powinno pęknać, więc raczej nie ma tutaj niebezpieczeństwa uwięzienia czy przygniecenia ręki / palców.admirau pisze:Tak jak napisał MarqSz, ważne do czego mają służyć. Jeśli tylko do ochrony przed wiatrem, plastiki będą ok. Wytrzymałość pewno lepsza tych z alu. Z kolei ich minusem może być to, że aluminium po ugięciu nie sprężynuje tak jak plastik, więc może przytrzymać łapę.
W wielu motocyklach cross czy hard enduro zawodnicy montują handbary alu, czyli muszą być bezpieczne, czasami można zauważyć w tych moto przykręcony sam pręt alu, ale to jest raczej wynikiem połamania się plastiku, który wcześniej go oblewał ( chyba )...
pozdr.
Tu nie tyle chodzi o przygniecenie palców/dłoni, co o to, że przy przelocie ridera przez kierownicę, jeżeli nie puści wcześniej manetek to wyłamie sobie nadgarstki
Ja profilaktycznie i w XT-ku i w Husce handbary mam opuszczone bardzo do dołu- wtedy nawet jak przelecisz to handbar nie zablokuje dłoni----przetestowane osobiście na Husce Lot był daleki z pełnym saltem- lądowanie ponownie na dupie
W crossie stosuje się tylko „listki” lub plastikowe- tam nie ma, o co uderzyć- mają chronić tylko przed błotem i klamkę przy glebie
Ja profilaktycznie i w XT-ku i w Husce handbary mam opuszczone bardzo do dołu- wtedy nawet jak przelecisz to handbar nie zablokuje dłoni----przetestowane osobiście na Husce Lot był daleki z pełnym saltem- lądowanie ponownie na dupie
W crossie stosuje się tylko „listki” lub plastikowe- tam nie ma, o co uderzyć- mają chronić tylko przed błotem i klamkę przy glebie
Wojtek poruszył kolejny aspekt związany z tym, jak handbary i moto są używane - czyli sposób montażu.
Do jazdy na stojąco fajnie by było mieć je skierowane w dół, a to wyklucza ochronę przed wiatrem i mniej chroni klamkę. Tu z pomocą przychodzą te handbary, które mają dodatkowe pióra podwyższające.
Oryginalne handbary Yamahy do Teresy są złożone z dwóch części - ochrony przed upadkiem (plastik) i opcjonalnych deflektorów służących do ochrony przed wiatrem.
Wygląda na to, że nie ma idealnych handbarów do wszystkiego, trzeba wybrać rozsądny kompromis dla siebie. A jest w czym wybierać.
Do jazdy na stojąco fajnie by było mieć je skierowane w dół, a to wyklucza ochronę przed wiatrem i mniej chroni klamkę. Tu z pomocą przychodzą te handbary, które mają dodatkowe pióra podwyższające.
Oryginalne handbary Yamahy do Teresy są złożone z dwóch części - ochrony przed upadkiem (plastik) i opcjonalnych deflektorów służących do ochrony przed wiatrem.
Wygląda na to, że nie ma idealnych handbarów do wszystkiego, trzeba wybrać rozsądny kompromis dla siebie. A jest w czym wybierać.
Wojtek, ale to jest nowa sytuacja , której jeszcze nie poruszliśmy. Biorąc pod uwagę salto do przodu przez kierownicę to jeżeli handbary są przykręcone na ścisk to faktycznie można sobie uszkodzić nadgarstki. Dlatego mało kto, przynajmniej osoby z jakimś tam doswiadczeniem wiedzą, że handbarów nie przykręcamy na maksa, muszą mieć trochę luzu ze względu na nadgarstki i na to, że przy glebie w niektórch sytuacjach nie gną wówczas zbyt mocno kierownicy.
Co do samych listków to nie jestem zwolennikiem.
pozdr.
Co do samych listków to nie jestem zwolennikiem.
pozdr.
Ja bym tutaj pozwolił sobie pokazać handbary, które ja posiadam (ostro przeszlifowane po asfalcie i służą dalej). Handbary mocowane do kierownicy lub bezpośrednio do półki za pomocą odpowiedniego kita http://allegro.pl/zeta-kit-montazowy-do ... 17069.html . Same handbary to rdzenie aluminiowe http://allegro.pl/zeta-oslony-dloni-han ... 16987.html bardzo solidne, do których można dokupić szalki ochronnnee przed wiatrem i lżejszymi przeszkodami http://allegro.pl/zeta-xc-szalki-do-osl ... 16981.html . Cały zestaw może tani nie jest ale solidny na pewno więc chętnie poczytałbym opinii kogoś kto wyczynowo by je sprawdził