Opony XTX/XTR

pytania, ciekawe materiały o rodzinie XT - zdjęcia, filmy, artykuły itp.
Awatar użytkownika
DocoFx
Posty: 317
Rejestracja: 01 maja 2009, 11:20
Lokalizacja: Kąty Wrocławskie
Kontakt:

Dokładnie tak ja jestem zadowolony. Cała ekipa z Kątów praktycznie na tym śmiga, nawet Afryczki.
To są opony w średnio trudny teren i jak najbardziej na szosę.
Załóż komplet E09. Będziesz zadowolony.
Na początku trzeba uważać bo guma jest śliska ale po przejechaniu 300km będzie ładnie ułożona i dotarta.
PS: Jeżeli chodzi o hamowanie. Miałem METZELER Tourance jak wymieniłem na E09. Przy mocnym hamowaniu tyłem opona szybciej traci przyczepność(E09). Przód bez większych zmian. Jeżeli masz suchą drogę to nie zablokuje koła przy ostrym hamowaniu.Trzeba się przestawić , bo czuć różnice pomiędzy tymi oponami zwłaszcza jak E09 jest nowa.

W takim terenie cacy :mrgreen:
(moje początki na Jadwidze)
http://www.youtube.com/watch?v=WXfN_zYSfS0
W sezonie jeżdżę do pracy, do Wrocka więc nie tylko sam teren. Polecam.
PS2: Jakieś wątpliwości to pytaj.
Na świecie nie ma ludzi normalnych i nienormalnych. Tylko są ci pozamykani w zakładach i Ci którzy nie zostali przebadani.
Awatar użytkownika
toudi
Posty: 697
Rejestracja: 10 gru 2008, 8:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

DocoFx a jak tam z wytrzymałością E09 w jeździe po mieście?? U mnie w garażu właśnie traki komplecik czeka na założenie ale myśl wyjazdu na majówkę i na zlot na tych oponkach mnie ciut przeraża, dlatego zastanawiam się czy nie zamienić je na E07
Z plecaczkiem w świat...
już bez Yadwigi...
ale z DoctoR BIGiem
Awatar użytkownika
arrasq
Posty: 770
Rejestracja: 06 lut 2009, 15:04
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

DocoFx, to na tyl 140 e09? a na przod e09 90? na przod nic innego nie polecasz? bo jak bedzie kiepska to wisisz na galezi :-P
a no i jak masz to podaj jakis namiar na sprzedawce...
Awatar użytkownika
starostek
Posty: 477
Rejestracja: 02 gru 2008, 20:47
Lokalizacja: Konin/Poznań
Kontakt:

DocoFx pisze:(moje początki na Jadwidze)
http://www.youtube.com/watch?v=WXfN_zYSfS0
jakiż to znajomy kamerzysta :D
Czasami na drodze spotykam wielu wariatów, którzy jadą bardzo niebezpiecznie... Aż ciężko ich wyprzedzić
http://starostek.fotosik.pl/zdjecia
Awatar użytkownika
DocoFx
Posty: 317
Rejestracja: 01 maja 2009, 11:20
Lokalizacja: Kąty Wrocławskie
Kontakt:

toudi pisze:DocoFx a jak tam z wytrzymałością E09 w jeździe po mieście??
Na tych oponach można zrobić od 4 tyś do 12tyś. Zależy czy jeździsz na kole, czy dajesz po gazie na maxa itd.
Znajomy pojechał i wrócił na tych oponach do Syrii.
arrasq pisze:DocoFx, to na tyl 140 e09? a na przod e09 90?
Chyba najlepsze rozwiązanie.
starostek pisze:jakiż to znajomy kamerzysta :D
niewykluczone :-P
Na świecie nie ma ludzi normalnych i nienormalnych. Tylko są ci pozamykani w zakładach i Ci którzy nie zostali przebadani.
Awatar użytkownika
pancio
Posty: 2383
Rejestracja: 05 lut 2009, 10:13
Lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

DoCo klamie ja na mitasach robie do 4 tys. a nie od 4 :mrgreen: jak jezdzisz duzo asfaltem i czasem w teren to moim zdaniem najlepsze rozwiazanie to E-07 przod tyl E-09 jezeli jezdzisz tak jak ja czesto teren dojazd asfaltem C-21 przod E-09 tyl a jezeli chcesz sie dobrze bawic w terenie to c-02 tyl c-21 przod na tym zestawie tez da sie pojezdzic po czarny :mrgreen: m
A więc, z lewej nadjeżdża jakiś skuter. Z prawej też nic nie jedzie :)
Awatar użytkownika
arrasq
Posty: 770
Rejestracja: 06 lut 2009, 15:04
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

pancio, a miales kiedys e09 na przodzie?

Spotkal sie ktos moze z opona pirelli mt 21?
Awatar użytkownika
DocoFx
Posty: 317
Rejestracja: 01 maja 2009, 11:20
Lokalizacja: Kąty Wrocławskie
Kontakt:

pancio pisze:DoCo klamie ja na mitasach robie do 4 tys. a nie od 4 :mrgreen:
Weź poprawkę że to pancio i on ma skrzywienie wrodzone :twisted:
Na świecie nie ma ludzi normalnych i nienormalnych. Tylko są ci pozamykani w zakładach i Ci którzy nie zostali przebadani.
Awatar użytkownika
toudi
Posty: 697
Rejestracja: 10 gru 2008, 8:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

arrasq na forum africy i suzuki dr niestety słyszałem same niepochlebne opinie na temat przodu E09, sam kupiłem ze względu na okazję. Dużo osób lata z przodem E07 i tyłem E09
Z plecaczkiem w świat...
już bez Yadwigi...
ale z DoctoR BIGiem
Awatar użytkownika
pancio
Posty: 2383
Rejestracja: 05 lut 2009, 10:13
Lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

Przod e-09 mialem i nie jestem zadowolony.
A więc, z lewej nadjeżdża jakiś skuter. Z prawej też nic nie jedzie :)
tomi-ei
Posty: 498
Rejestracja: 15 lut 2010, 21:02
Lokalizacja: ok W-wy

golon pisze:witam...
znalazłem w sieci taką stronkę z oponami:

http://www7.netcar.pl/opony/motocyklowe ... ,0,sz.html

w najbliższym czasie zamierzam zmienić opony w mojej R-ce.
spodobała mi się opona Metzeler Enduro 3 Sahara i tak się zastanawiam czy ktoś z Was przetestował już taką oponkę na swoim motocyklu, lub czy posiadacie jakąś informację na jej temat, i czy warto kupić za taką cenę? Zależałoby mi na lepszych parametrach w terenie od opony seryjnie montowanej, no i ważne by na asfalcie też się spisywała.



? ?
wracam do powyższego tematu

w zwiazku z tym, że zamierzam wymienić opony w mojej R-ce a nie znalazłem opini na temat Metzeler Sahara 3 - może ktoś ma jakieś doświadczenia ?

poniżej dorzucam link do Youtube , gościu testuje na trawie właśnie Sahary 3 na KTM 690 Enduro, WARTO OBEJRZEĆ ...

http://www.youtube.com/watch?v=gH5azROVEVE

czekam na jakiekolwiek informacje od uzytkowników

[ Dodano: 2010-03-06, 19:32 ]
jeszcze dla zainteresowanych link do zdjęcia opon Metzeler Sahara 3:
http://www.tiresunlimited...%20&%20rear.jpg

przy okazji proszę jeszcze o jedną informację:
- zastosowanie tylnej opony z tyłu w rozmiarze 140/80-17 - czy warto ?
- czy ktoś jeżdzi lub jeżdził na szerszej tylnej oponie ?
- jakie są róznice w prowadzeniu na szosie i w terenie ?
Awatar użytkownika
starostek
Posty: 477
Rejestracja: 02 gru 2008, 20:47
Lokalizacja: Konin/Poznań
Kontakt:

tomi-ei pisze:- czy ktoś jeżdzi lub jeżdził na szerszej tylnej oponie ?
- jakie są róznice w prowadzeniu na szosie i w terenie ?
WojtekFir z tego co pamietam ma 150 (heidenau k60? chyba) z tyłu i mówi, że podjeżdża wszędzie tam gdzie podjedzie jego lżejsza Huska 450 przy czym on ma z tyłu felgę od iksa.. Zresztą tutaj posiadacze Erek muszą się wypowiedzieć, ja więcej nie pomogę :P
Czasami na drodze spotykam wielu wariatów, którzy jadą bardzo niebezpiecznie... Aż ciężko ich wyprzedzić
http://starostek.fotosik.pl/zdjecia
Wojtek
Posty: 4727
Rejestracja: 10 sty 2009, 23:32
Lokalizacja: XXX

No zgadza się, ja mam z tyłu 150/70/17 na feldze X. I dlatego trzymam się tej szerokości ze względu na felgę 4,25 (w R 2,75).
Wszędzie tam gdzie Huską, to pewnie nie wjadę, bo i ciężar inny, i prześwit, ale to taki kompromis na asfalt i off road.
Szeroką lepiej lata się po piachu.
tomi-ei pisze:zastosowanie tylnej opony z tyłu w rozmiarze 140/80-17 - czy warto ?
A w tej sprawie to nie wiem czy ten rozmiar wejdzie w wahacz?
Awatar użytkownika
bonzo
Posty: 3181
Rejestracja: 23 lut 2009, 0:34
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

140 wchodzi bo ja aktualnie mam w tym rozmiarze metzeller karoo. Szersza podejrzewam że już nie wejdzie bo trzeba pamietać że im szersza to też wyższa. tomi-ei pytasz czy warto trudno odpowiedzieć na to pytanie. Ja założyłem bo kupiłem okazyjnie, gdybym miał normalnie kupić to wybrał bym tak jak nakazuje producent czyli 130.
Róznice są takie jak Wojtek napisał czyli lepsze zachowanie na piasku przy szerszej oponie. Natomiast V-max na szerszej jest trochę niższy i motocykl ma jakby mniejszego kopa to moje odczucia po zmianie na 140. Może to byc nie do konca miarodajne bo zmieniłem z metzeler tourance na karoo a to dwie całkowicie różne opony ;-)
"Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie."
tomi-ei
Posty: 498
Rejestracja: 15 lut 2010, 21:02
Lokalizacja: ok W-wy

OK , DZIĘKI BARDZO , MAM JUŻ JASNOŚĆ , BĘDZIE ROZMIAR SERYJNY 130/80-17 , ZDECYDOWAŁEM SIĘ JUŻ NAPEWNO NA ZMIANĘ SERYJNYCH METZELER TOURANCE NA METZELER ENDURO SAHARA 3. W KOŃCU KUPIŁEM R-KĘ PO TO ŻEBY JEZDZIĆ W TERENIE. POCZYTAŁEM TROCHĘ O TYCH OPONACH NA INNYCH FORACH GŁÓWNIE NA FORUM HONDY AFRICA I OPINIE JAK NAJBARDZIEJ OK. CO PRAWDA PRZEJECHAŁEM DOPIERO 150 KM NA TOURANCE ALE PO PIERWSZYM KONTAKCIE Z MAŁYMI KOLEINAMI W LESIE PRZÓD ODRAZU UCIEKA, WEDŁUG MNIE TOURANCE NIE NADAJE SIĘ DO JAZDY W TERENIE NO CHYBA, ŻE BARDZO WOLNO I W BARDZO UMIARKOWANYCH WARUNKACH. NATOMIAST NA SZOSIE I DELIKATNYM SZUTRZE JEST JAK NAJBARDZIEJ POPRAWNIE, CZYLI DO SPOKOJNEJ TURYSTKI SĄ SUPER.

ALE JEŻELI KTOŚ MA JESZCZE JAKIEŚ DOŚWIADCZENIA Z METZELER SAHARA 3 TO CZEKAM NA DODATKOWE OPINIE, CHĘTNIE SIĘ Z NIMI ZAPOZNAM PRZED ZAKUPEM.

dla zainteresowanych offroadowców ;-)
KOSZT KOMPLETU SAHAREK DO XTR-A NA NETCAR.PL
- METZELER Enduro 3 Sahara Front 90/90-21 54S M/C TT w cenie 326.06zł
http://www.netcar.pl/x_C_I__P_115528011-115510002.html
- METZELER Enduro 3 Sahara 130/80-17 65S M/C TT w cenie 421.15zł
http://www.netcar.pl/x_C_I__P_115527977-115510002.html
- ceny po rabacie 3% - przesyłka GRATIS

i można jechać pewnie w teren... :-D
tomi-ei
ODPOWIEDZ