Dokładnie tak ja jestem zadowolony. Cała ekipa z Kątów praktycznie na tym śmiga, nawet Afryczki.
To są opony w średnio trudny teren i jak najbardziej na szosę.
Załóż komplet E09. Będziesz zadowolony.
Na początku trzeba uważać bo guma jest śliska ale po przejechaniu 300km będzie ładnie ułożona i dotarta.
PS: Jeżeli chodzi o hamowanie. Miałem METZELER Tourance jak wymieniłem na E09. Przy mocnym hamowaniu tyłem opona szybciej traci przyczepność(E09). Przód bez większych zmian. Jeżeli masz suchą drogę to nie zablokuje koła przy ostrym hamowaniu.Trzeba się przestawić , bo czuć różnice pomiędzy tymi oponami zwłaszcza jak E09 jest nowa.
W takim terenie cacy
(moje początki na Jadwidze)
http://www.youtube.com/watch?v=WXfN_zYSfS0
W sezonie jeżdżę do pracy, do Wrocka więc nie tylko sam teren. Polecam.
PS2: Jakieś wątpliwości to pytaj.
Opony XTX/XTR
Na świecie nie ma ludzi normalnych i nienormalnych. Tylko są ci pozamykani w zakładach i Ci którzy nie zostali przebadani.
DocoFx a jak tam z wytrzymałością E09 w jeździe po mieście?? U mnie w garażu właśnie traki komplecik czeka na założenie ale myśl wyjazdu na majówkę i na zlot na tych oponkach mnie ciut przeraża, dlatego zastanawiam się czy nie zamienić je na E07
Z plecaczkiem w świat...
już bez Yadwigi...
ale z DoctoR BIGiem
już bez Yadwigi...
ale z DoctoR BIGiem
DocoFx, to na tyl 140 e09? a na przod e09 90? na przod nic innego nie polecasz? bo jak bedzie kiepska to wisisz na galezi
a no i jak masz to podaj jakis namiar na sprzedawce...
a no i jak masz to podaj jakis namiar na sprzedawce...
jakiż to znajomy kamerzysta :DDocoFx pisze:(moje początki na Jadwidze)
http://www.youtube.com/watch?v=WXfN_zYSfS0
Czasami na drodze spotykam wielu wariatów, którzy jadą bardzo niebezpiecznie... Aż ciężko ich wyprzedzić
http://starostek.fotosik.pl/zdjecia
http://starostek.fotosik.pl/zdjecia
Na tych oponach można zrobić od 4 tyś do 12tyś. Zależy czy jeździsz na kole, czy dajesz po gazie na maxa itd.toudi pisze:DocoFx a jak tam z wytrzymałością E09 w jeździe po mieście??
Znajomy pojechał i wrócił na tych oponach do Syrii.
Chyba najlepsze rozwiązanie.arrasq pisze:DocoFx, to na tyl 140 e09? a na przod e09 90?
niewykluczonestarostek pisze:jakiż to znajomy kamerzysta :D
Na świecie nie ma ludzi normalnych i nienormalnych. Tylko są ci pozamykani w zakładach i Ci którzy nie zostali przebadani.
DoCo klamie ja na mitasach robie do 4 tys. a nie od 4 jak jezdzisz duzo asfaltem i czasem w teren to moim zdaniem najlepsze rozwiazanie to E-07 przod tyl E-09 jezeli jezdzisz tak jak ja czesto teren dojazd asfaltem C-21 przod E-09 tyl a jezeli chcesz sie dobrze bawic w terenie to c-02 tyl c-21 przod na tym zestawie tez da sie pojezdzic po czarny m
A więc, z lewej nadjeżdża jakiś skuter. Z prawej też nic nie jedzie
pancio, a miales kiedys e09 na przodzie?
Spotkal sie ktos moze z opona pirelli mt 21?
Spotkal sie ktos moze z opona pirelli mt 21?
Weź poprawkę że to pancio i on ma skrzywienie wrodzonepancio pisze:DoCo klamie ja na mitasach robie do 4 tys. a nie od 4
Na świecie nie ma ludzi normalnych i nienormalnych. Tylko są ci pozamykani w zakładach i Ci którzy nie zostali przebadani.
arrasq na forum africy i suzuki dr niestety słyszałem same niepochlebne opinie na temat przodu E09, sam kupiłem ze względu na okazję. Dużo osób lata z przodem E07 i tyłem E09
Z plecaczkiem w świat...
już bez Yadwigi...
ale z DoctoR BIGiem
już bez Yadwigi...
ale z DoctoR BIGiem
Przod e-09 mialem i nie jestem zadowolony.
A więc, z lewej nadjeżdża jakiś skuter. Z prawej też nic nie jedzie
wracam do powyższego tematugolon pisze:witam...
znalazłem w sieci taką stronkę z oponami:
http://www7.netcar.pl/opony/motocyklowe ... ,0,sz.html
w najbliższym czasie zamierzam zmienić opony w mojej R-ce.
spodobała mi się opona Metzeler Enduro 3 Sahara i tak się zastanawiam czy ktoś z Was przetestował już taką oponkę na swoim motocyklu, lub czy posiadacie jakąś informację na jej temat, i czy warto kupić za taką cenę? Zależałoby mi na lepszych parametrach w terenie od opony seryjnie montowanej, no i ważne by na asfalcie też się spisywała.
? ?
w zwiazku z tym, że zamierzam wymienić opony w mojej R-ce a nie znalazłem opini na temat Metzeler Sahara 3 - może ktoś ma jakieś doświadczenia ?
poniżej dorzucam link do Youtube , gościu testuje na trawie właśnie Sahary 3 na KTM 690 Enduro, WARTO OBEJRZEĆ ...
http://www.youtube.com/watch?v=gH5azROVEVE
czekam na jakiekolwiek informacje od uzytkowników
[ Dodano: 2010-03-06, 19:32 ]
jeszcze dla zainteresowanych link do zdjęcia opon Metzeler Sahara 3:
http://www.tiresunlimited...%20&%20rear.jpg
przy okazji proszę jeszcze o jedną informację:
- zastosowanie tylnej opony z tyłu w rozmiarze 140/80-17 - czy warto ?
- czy ktoś jeżdzi lub jeżdził na szerszej tylnej oponie ?
- jakie są róznice w prowadzeniu na szosie i w terenie ?
WojtekFir z tego co pamietam ma 150 (heidenau k60? chyba) z tyłu i mówi, że podjeżdża wszędzie tam gdzie podjedzie jego lżejsza Huska 450 przy czym on ma z tyłu felgę od iksa.. Zresztą tutaj posiadacze Erek muszą się wypowiedzieć, ja więcej nie pomogę :Ptomi-ei pisze:- czy ktoś jeżdzi lub jeżdził na szerszej tylnej oponie ?
- jakie są róznice w prowadzeniu na szosie i w terenie ?
Czasami na drodze spotykam wielu wariatów, którzy jadą bardzo niebezpiecznie... Aż ciężko ich wyprzedzić
http://starostek.fotosik.pl/zdjecia
http://starostek.fotosik.pl/zdjecia
No zgadza się, ja mam z tyłu 150/70/17 na feldze X. I dlatego trzymam się tej szerokości ze względu na felgę 4,25 (w R 2,75).
Wszędzie tam gdzie Huską, to pewnie nie wjadę, bo i ciężar inny, i prześwit, ale to taki kompromis na asfalt i off road.
Szeroką lepiej lata się po piachu.
Wszędzie tam gdzie Huską, to pewnie nie wjadę, bo i ciężar inny, i prześwit, ale to taki kompromis na asfalt i off road.
Szeroką lepiej lata się po piachu.
A w tej sprawie to nie wiem czy ten rozmiar wejdzie w wahacz?tomi-ei pisze:zastosowanie tylnej opony z tyłu w rozmiarze 140/80-17 - czy warto ?
140 wchodzi bo ja aktualnie mam w tym rozmiarze metzeller karoo. Szersza podejrzewam że już nie wejdzie bo trzeba pamietać że im szersza to też wyższa. tomi-ei pytasz czy warto trudno odpowiedzieć na to pytanie. Ja założyłem bo kupiłem okazyjnie, gdybym miał normalnie kupić to wybrał bym tak jak nakazuje producent czyli 130.
Róznice są takie jak Wojtek napisał czyli lepsze zachowanie na piasku przy szerszej oponie. Natomiast V-max na szerszej jest trochę niższy i motocykl ma jakby mniejszego kopa to moje odczucia po zmianie na 140. Może to byc nie do konca miarodajne bo zmieniłem z metzeler tourance na karoo a to dwie całkowicie różne opony
Róznice są takie jak Wojtek napisał czyli lepsze zachowanie na piasku przy szerszej oponie. Natomiast V-max na szerszej jest trochę niższy i motocykl ma jakby mniejszego kopa to moje odczucia po zmianie na 140. Może to byc nie do konca miarodajne bo zmieniłem z metzeler tourance na karoo a to dwie całkowicie różne opony
"Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie."
OK , DZIĘKI BARDZO , MAM JUŻ JASNOŚĆ , BĘDZIE ROZMIAR SERYJNY 130/80-17 , ZDECYDOWAŁEM SIĘ JUŻ NAPEWNO NA ZMIANĘ SERYJNYCH METZELER TOURANCE NA METZELER ENDURO SAHARA 3. W KOŃCU KUPIŁEM R-KĘ PO TO ŻEBY JEZDZIĆ W TERENIE. POCZYTAŁEM TROCHĘ O TYCH OPONACH NA INNYCH FORACH GŁÓWNIE NA FORUM HONDY AFRICA I OPINIE JAK NAJBARDZIEJ OK. CO PRAWDA PRZEJECHAŁEM DOPIERO 150 KM NA TOURANCE ALE PO PIERWSZYM KONTAKCIE Z MAŁYMI KOLEINAMI W LESIE PRZÓD ODRAZU UCIEKA, WEDŁUG MNIE TOURANCE NIE NADAJE SIĘ DO JAZDY W TERENIE NO CHYBA, ŻE BARDZO WOLNO I W BARDZO UMIARKOWANYCH WARUNKACH. NATOMIAST NA SZOSIE I DELIKATNYM SZUTRZE JEST JAK NAJBARDZIEJ POPRAWNIE, CZYLI DO SPOKOJNEJ TURYSTKI SĄ SUPER.
ALE JEŻELI KTOŚ MA JESZCZE JAKIEŚ DOŚWIADCZENIA Z METZELER SAHARA 3 TO CZEKAM NA DODATKOWE OPINIE, CHĘTNIE SIĘ Z NIMI ZAPOZNAM PRZED ZAKUPEM.
dla zainteresowanych offroadowców
KOSZT KOMPLETU SAHAREK DO XTR-A NA NETCAR.PL
- METZELER Enduro 3 Sahara Front 90/90-21 54S M/C TT w cenie 326.06zł
http://www.netcar.pl/x_C_I__P_115528011-115510002.html
- METZELER Enduro 3 Sahara 130/80-17 65S M/C TT w cenie 421.15zł
http://www.netcar.pl/x_C_I__P_115527977-115510002.html
- ceny po rabacie 3% - przesyłka GRATIS
i można jechać pewnie w teren...
ALE JEŻELI KTOŚ MA JESZCZE JAKIEŚ DOŚWIADCZENIA Z METZELER SAHARA 3 TO CZEKAM NA DODATKOWE OPINIE, CHĘTNIE SIĘ Z NIMI ZAPOZNAM PRZED ZAKUPEM.
dla zainteresowanych offroadowców
KOSZT KOMPLETU SAHAREK DO XTR-A NA NETCAR.PL
- METZELER Enduro 3 Sahara Front 90/90-21 54S M/C TT w cenie 326.06zł
http://www.netcar.pl/x_C_I__P_115528011-115510002.html
- METZELER Enduro 3 Sahara 130/80-17 65S M/C TT w cenie 421.15zł
http://www.netcar.pl/x_C_I__P_115527977-115510002.html
- ceny po rabacie 3% - przesyłka GRATIS
i można jechać pewnie w teren...
tomi-ei