Dlaczego xt660x nie ma kontrolki ciśnienia oleju?
Jak będzie coś się działo ze smarowaniem to nic nie będzie wiadomo? Silnik może się zatrzeć ?
Ma ktoś doświadczenia w tym temacie ? Proszę o radę . Adik .
Układ smarowania, kontrolka oleju.
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 02 cze 2011, 18:01
- Lokalizacja: Chełmno
- Kontakt:
Ostatnio zmieniony 16 mar 2014, 7:56 przez Adrian1114, łącznie zmieniany 1 raz.
- sistermoto
- Posty: 183
- Rejestracja: 08 lip 2010, 19:51
- Lokalizacja: DPL/DW/ONA
obrotomierza też nie ma..., a Crossy nie mają wogóle kontrolek i zapierd%##* u nas w sumie nie ma ciśnienia masz suchą miskę olejową (zbiornik oleju zamiast miski), olej zawsze dotrze do pompy tłoczącej, w odróżnieniu do mokrej michy, gdzie jak stawiasz na koło to "smok jest głodny " byłbyś mistrzem gdyby Yadzia zassała powietrze, poza tym mamy olej w ramie więc przykładowo jak wyglebisz Yadźkę, albo stawiasz Xa na koło przez godzinę to pompa tłocząca i tak da rade tłoczyć olej do SilnikaAdrian1114 pisze:Dlaczego xt660x nie ma kontrolki ciśnienia oleju?
No i Yamaha chyba jest guru jeśli chodzi o takie rozwiązanie, więc raczej maja to wszystko dobrze opatentowane, i dobrze dobierają min. wydajności pomp tym bardziej, że to najlepsze rozwiązanie do naszych motocykli.
Dodatkowa kontrolka to zbędne kilogramy
jak coś się będzie działo z Silnikiem to masz checka od spraw elektrycznych, dodatkowo wiatraczek Ci się włącza jak zamulasz ewentualnie dobrą kontrolką jest twoje ciało, jak Cię Yadźka parzy to znaczy, że przesadziłeśAdrian1114 pisze:Jak będzie coś się działo ze smarowaniem to nic nie będzie wiadomo?
NIE MOŻE - JAK JA GO NIE ZATARŁAM TO NIKT NIE DA RADYAdrian1114 pisze:Silnik może się zatrzeć ?
Zawsze mnie uczyli: "KTO SMARUJE TEN JEDZIE" Więc smaruj i jedź
Jeśli się mylę- proszę mnie poprawić, bo w sumie nawet nie wiem czy dobrze to pojmuję...
niezły wykład Siostro.
Siora rzadzi
p.s. pokaz im kto ma wiedze
p.s. pokaz im kto ma wiedze
A więc, z lewej nadjeżdża jakiś skuter. Z prawej też nic nie jedzie
- mikiMotoxtx
- Posty: 42
- Rejestracja: 24 lis 2011, 1:05
- Lokalizacja: warszawa
- Kontakt:
siema mam pytanie .. czy na bagnecie powinien sie odznaczac olej ?? dziwna sprawa u mnie niby olej jest zadna kontrolka sie nie pali a bagnet suchy ... jaki olej lac ?? podobno poprzedni wlasciciel lał motul syntetyk .. pozdro
Miki,bagnet ma podzialke, min i max wiec nie powinen byc suchy. Temat dotyczacy oleju i jego wymiany znajdziesz na forum w innym watku. Zachecam do przewertowania forum to da Ci potrzebna wiedze.
Jedzie Jadzia Dziadzie Braaap Braaap
"Tylne koło ucieka cały czas, przednie tylko raz"
"Tylne koło ucieka cały czas, przednie tylko raz"
- sistermoto
- Posty: 183
- Rejestracja: 08 lip 2010, 19:51
- Lokalizacja: DPL/DW/ONA
Powinien...jak na zimno sprawdzasz to zawsze bedziesz mial sucho...taka konstrukcja, o rodzaju oleju masz oddzielne i rozlegle watki, osobiscie nie polecam Castrola straszny pazdzierz....
Tak jak wyżej Sister napisała kontrolki XT-ek nie ma.
Sprawdza się tak: odpalasz moto na 15minut, gasisz czekasz sekundę i odkręcasz korek z bagnecikiem wycierasz i wkręcasz ponownie i znowu wykręcasz do sprawdzenia.
Na bagnecie masz zaznaczone jaki min i max poziom.
Rozszerzając opis Sister dodam, że XT-ek ma dwie pompy oleju jedna pompuje olej z "suchej miski" do zbiornika w ramie (u góry) i po drodze smaruje też główne osie skrzyni.
Z ramy olej ścieka do drugiej "właściwej pompy", która tłoczy go poprzez filtr do poszczególnych elementów silnika (wał-korbowód, wałek rozrządu, wałek zdawczy itd.)
Następnie olej ze smarowanych ww. elementów ścieka ponownie do "suchej miski" i w kółko macieju.
Przez to, że „właściwa pompa oleju” nie musi zasysać oleju z dna miski a olej sam z góry do niej ścieka- praktycznie nie istnieje możliwość zassania przez nią powietrza jak w silnikach z „mokrą miską” olejową a co za tym idzie zatarcie silnika.
Kontrolka ciśnienia oleju i tak na niewiele by się zdała. W momencie zapalenia i tak już byłoby po silniku. Prędzej sprawdziłaby się kontrolka poziomu oleju, ale to raczej nie realne technicznie a w XT-ku z ww. przyczyn niepotrzebne.
PS Chyba, że urwiesz tą pieprzoną rurkę doprowadzającą olej, która wystaje od spodu silnika między kolektorami wydechowymi
Polecam osłonę silnika
Sprawdza się tak: odpalasz moto na 15minut, gasisz czekasz sekundę i odkręcasz korek z bagnecikiem wycierasz i wkręcasz ponownie i znowu wykręcasz do sprawdzenia.
Na bagnecie masz zaznaczone jaki min i max poziom.
Rozszerzając opis Sister dodam, że XT-ek ma dwie pompy oleju jedna pompuje olej z "suchej miski" do zbiornika w ramie (u góry) i po drodze smaruje też główne osie skrzyni.
Z ramy olej ścieka do drugiej "właściwej pompy", która tłoczy go poprzez filtr do poszczególnych elementów silnika (wał-korbowód, wałek rozrządu, wałek zdawczy itd.)
Następnie olej ze smarowanych ww. elementów ścieka ponownie do "suchej miski" i w kółko macieju.
Przez to, że „właściwa pompa oleju” nie musi zasysać oleju z dna miski a olej sam z góry do niej ścieka- praktycznie nie istnieje możliwość zassania przez nią powietrza jak w silnikach z „mokrą miską” olejową a co za tym idzie zatarcie silnika.
Kontrolka ciśnienia oleju i tak na niewiele by się zdała. W momencie zapalenia i tak już byłoby po silniku. Prędzej sprawdziłaby się kontrolka poziomu oleju, ale to raczej nie realne technicznie a w XT-ku z ww. przyczyn niepotrzebne.
PS Chyba, że urwiesz tą pieprzoną rurkę doprowadzającą olej, która wystaje od spodu silnika między kolektorami wydechowymi
Polecam osłonę silnika
- mikiMotoxtx
- Posty: 42
- Rejestracja: 24 lis 2011, 1:05
- Lokalizacja: warszawa
- Kontakt:
podziękował ... jestem zalogowany na tej stronce od kilku dni dopiero.. swieŻaczek zapoznaje się dopiero ;]
edit by wojtek: zwracaj uwagę na polskie litery i inne znaki
& by Herflick: oraz na ortografię
edit by wojtek: zwracaj uwagę na polskie litery i inne znaki
& by Herflick: oraz na ortografię
Ostatnio zmieniony 19 kwie 2012, 13:42 przez mikiMotoxtx, łącznie zmieniany 4 razy.
Czołem Braci XT-ekowej. Planuje zakup tenerki i w związku z tym mam pytanie odnośnie silnika ( słowo wyjasnienia ,motonga kupię raczej na lata bo majętny nie jestem a plaanuję w najbliższej 5-cio latce popełnić 2-wie "wycieczki życia" ok.50 tyś. km.) 1). jaka jest wytrzymałość tego singla (chodzi mi o przebieg przy "normalnym traktowaniu) . 2). jak układ zasilania radzi sobie z złej jakości paliwem(wiem że nie na temat ale... ). 3). czy jest coś w całości "układu napędowego" co może sprawiać kłopoty wraz ze wzrostem przebiegu i zaskoczyć gdzieś w czarnej d.... Za "letki offik" przepraszam , za odpowiedzi dziękuję . Lewa ....
Jak już mowa o kontrolkach itp. to czy ktoś wie może albo nawet ma zamontowane czujnik temp. cieczy chłodzącej. Tak się pytam czy jest sens i możliwość zamontowania wskaźnika. Tak naprawdę dopóki nie zapali się kontrolka silnika nie wiadomo w jakich temp pracuje silnik. No i oczywiście nie wiadomo czy termostat jest walnięty czy nie.