Pomocy xt sie nie slucha :(

jesteś ciekaw co na ten temat uważają pozostali użytkownicy? Pisz tutaj
Filu105
Posty: 13
Rejestracja: 28 cze 2017, 15:14
Lokalizacja: Gorlice

Witam kupilem na dniach xt jezdzilem pare dni bylo wszystko ok nagle zaczol glupiec szarpac nw co sie dzieje problem polega na tym ze jak sie zagrzeje to po odkreceniu gazu na full za polowa zaczyna szarpac(na zimnym ok) jak by przygasal nie dostawal paliwa zmienilem filtr powietrza wymienilem olej szukalem filtra paliwa ale chyba nie ma kupilem dodatek do czyszczenia wtryskow nic nie dalo nw co to moze byc narazie nie skocze do mechanika bo brak siana po zakupie a moze to jakas blachostka dodam ze dzien zanim to sie stalo mylem motor na myjce cisnieniowej z gory dziekuje za odp
pawel
Posty: 248
Rejestracja: 21 paź 2015, 7:04
Lokalizacja: Kraków

Filu105, dodaj proszę chociaż kropki. Idzie rozpoznać gdzie zdanie się kończy, ale bardziej przypomina to potok myśli czy też strumień świadomości (taki termin literacki - przykład Ulisses).

Co to za moto jest? Z którego roku masz to XTX (zgodnie z tym co napisałeś w powitalni, to jest to XTX)? Czy ogarniałeś już tryb diagnostyczny (jest na forum opisany)? Gdzie to kierowałeś strumień z myjki ciśnieniowej?
Filu105
Posty: 13
Rejestracja: 28 cze 2017, 15:14
Lokalizacja: Gorlice

Rok 2005 '35tys przebieg mylem plastiki staralem sie nie lac strasznie po silniku
Bylem teraz w trasie na karzym biegu do polowy gazu ok a wyzej poszarpuje
pawel
Posty: 248
Rejestracja: 21 paź 2015, 7:04
Lokalizacja: Kraków

Moja znikoma wiedza i doświadczenie podpowiada mi, jak by to były problemy z ... kompresją. Acz mogę się mylić. Zrób prosty test na luzie i odkręć manetkę tak powyżej połowy i stwierdź, czy się dławi/krztusi. Jak nie, to spróbuj dokładnie tak samo, tylko na biegu jeden, dwa na prostym odcinku drogi lub placu. Jak nadal nie, no to kiedy to się dzieje :) Jak masz jak nagrać to coś, to spróbuj nagrać.

Zacząłbym też od prostych rzeczy:

- sprawdzenie kodów błędów z trybu diagnostycznego - link http://xt660.pl/viewtopic.php?t=14 - pola 60, 61, 62
- sprawdzenie ustawienia położenia przepustnicy - tryb diagnistyczny, test 01 - link http://xt660.pl/viewtopic.php?t=14
- sprawdzenie airboxa i tego wyrostka airboxa - z prawej strony airbox, z lewej wyrostek - druga fota w tym poście http://xt660.pl/viewtopic.php?p=87559#87559 - instrukcja użytkownika 6-16 i 6-17
- sprawdzenie oleju - barwa, przejrzystość, zapach - wg instrukcji użytkownika 6-10
- sprawdzenie świecy (?) - barwa (czy biała, kawowa, czarna) - wg instrukcji użytkownika 6-9
- sprawdzenie kompresji - najlepiej u kogoś, kto ma przymiar - wg instrukcji serwisowej 3-21

XT ogólnie lubi trząść się :) to jest moto do ciągłego przyspieszania. Na spokojnie nie pojedzie.

Ogarnij jeszcze tematy z TPS'em - czujnikiem położenia przepustnicy:

- o wymianie TPS'a: http://xt660.pl/viewtopic.php?t=1459
- gaśnie przy odkręceniu: http://xt660.pl/viewtopic.php?t=5291
- gaśnie/brak mocy: http://xt660.pl/viewtopic.php?t=2563
- szarpie: http://xt660.pl/viewtopic.php?t=3059
- gaśnie/przerywa: http://xt660.pl/viewtopic.php?t=5200

Poszukaj, a znajdziesz. Powodzenia!
Filu105
Posty: 13
Rejestracja: 28 cze 2017, 15:14
Lokalizacja: Gorlice

Dzieki za pomoc sprawdzilem diag (zajebista sprawa nie wiedzialem ze nawettakie cos jest ) blad 12 walu korbowego tylko czy to bylo od zalania woda czy cos nie tak nw tam niby kolo czujnika lalem wode moglo zrobic zwarcie nw skasowalem zobacze jak bedzie smigal jutro tak to reszta w diag ok . A tak z ciekawosci ile wyczymuje taki wal w xtx mam 35 tys to dużo dla niego czy nie ,oby to byl tylko blad od zwarcia po myciu a ile mniej wiencej wyniesie nie daj boze naprawa nowy wal dobrej firmy +robota
Awatar użytkownika
Czosnek
Posty: 96
Rejestracja: 11 sty 2017, 10:57
Lokalizacja: Wrocław

pawel, to dopiero nazywa się kompleksowa odpowiedz :-o !
Był xtr, jest xtz 750
gajowy
Posty: 470
Rejestracja: 27 maja 2014, 23:13
Lokalizacja: Bydgoszcz

ja bym najpierw zajrzał do
1) filtra powietrza, niewymieniany bardzo długo może dać efekty dławienia.
2) potem świeca do wymian, nieważne jak wygląda ta która jest,
3) jak nie pomoże to cała elektrykę bym umył, kostki i połączenia potraktował sprayem do tego przeznaczonym, dopiero potem jeśłi nie pomoże inne rozważania na temat
Filu105
Posty: 13
Rejestracja: 28 cze 2017, 15:14
Lokalizacja: Gorlice

Filtr czyszcony kn raczej dobra firma swieca ok szara kawa z mleczkiem sprawdzalem kostki nic nie rospielo chyba ze faktycznie ktoras zasniedziala :(
Filu105
Posty: 13
Rejestracja: 28 cze 2017, 15:14
Lokalizacja: Gorlice

Zauważyłem jeszcze jak sprawdzam olej na bagnecie jest polowa po sprawdzeniu na drugi dzien nie ma wg sprawdze znow za jakis czas po przejechani u odstawieniu motora na cala noc jest spowrotem polowa ??mortor nie dymi zero wyciekow
Awatar użytkownika
TexaS
Posty: 214
Rejestracja: 11 sie 2014, 23:49
Lokalizacja: Lubelskie

Sprawdź w ten sposób:
http://xt660.pl/viewtopic.php?t=3758&hi ... anie+oleju

Lub według instrukcji obsługi.

"Podczas sprawdzania poziomu oleju
pojazd musi być ustawiony w pozycji
pionowej. Nawet niewielkie przechylenie
Spowoduje, że odczyt będzie błędny.

Uruchomić silnik, pozwolić mu się
rozgrzać przez 10-15 minut, a
następnie go wyłączyć.

Odczekać kilka minut, aż olej
osiądzie, zdjąć korek wlewu oleju,
wytrzeć do czysta wskaźnik
bagnetowy, włożyć go z powrotem
do otworu wlewu oleju (bez
zakręcania go), a następnie wyjąć,
aby sprawdzić poziom oleju."
Awatar użytkownika
Rodman
Posty: 580
Rejestracja: 17 gru 2008, 10:22
Lokalizacja: Warszawa

Przy sprawdzaniu poziomu oleju trzeba sie karnąć potem wyłączamy, chwilę czekamy i sprawdzamy poziom

Dalej sie dławi?
Sprawdź tematy z pompą paliwa jeszcze poza tymi w/w.
Filu105
Posty: 13
Rejestracja: 28 cze 2017, 15:14
Lokalizacja: Gorlice

Kupilem środek do wtryskow dolalem dalej ale mniej nw co to kurde
ODPOWIEDZ