Myslę, a w zasadzie jestem pewien, że zakładanie innego rozmiaru niż fabryczny powoduje całkowiecie inne zachowanie, inną trakcje motocykla, inne kroczenie (uślizgiwanie się) opony na zakręcie - generalnie nie polecam.
PO
Opony XTX/XTR
- berserkers
- Posty: 965
- Rejestracja: 25 mar 2009, 12:22
- Lokalizacja: Szczecin/ Bezrzecze
Tak z innej beczki w X mamy opony bezdętkowe a ja u siebie mam jeszcze dętki, potrzebne czy nie? Jak jest u Was?
- berserkers
- Posty: 965
- Rejestracja: 25 mar 2009, 12:22
- Lokalizacja: Szczecin/ Bezrzecze
Tak wiem, nie znam sie na tym:) Już rozumiem, dzieki Wojtek:)
Radek bezdętkowe szprychowane koła to tylko w BMW i Hondzie
(np. w XLce standard i w GS1200 za dopłatą)
![;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
"Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie."
PawelO, dokładnie ![:)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![:)](./images/smilies/icon_smile.gif)
h e d o n i z m
ooo... niepodzianka
to czy taka pianka do uszczelniania dziury w oponie (w sprayu) bedzie dobra w przypadku awarii na drodze?
chyba tak - bo dętka chyba nic tu nie szkodzi.....
kupilem na wszelki wypadek i wożę (tą pianke wożę
....
to czy taka pianka do uszczelniania dziury w oponie (w sprayu) bedzie dobra w przypadku awarii na drodze?
chyba tak - bo dętka chyba nic tu nie szkodzi.....
kupilem na wszelki wypadek i wożę (tą pianke wożę
![;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
tak kiedyś się zastanawiałem czy w ogóle da rade u nas przy szprychach zrobić tak żeby dętka nie była potrzebna? jest w ogóle taka możliwość ?
Czasami na drodze spotykam wielu wariatów, którzy jadą bardzo niebezpiecznie... Aż ciężko ich wyprzedzić
http://starostek.fotosik.pl/zdjecia
http://starostek.fotosik.pl/zdjecia
trochę poszperałem i myślę że jest taka możliwośćstarostek pisze: tak kiedyś się zastanawiałem czy w ogóle da rade u nas przy szprychach zrobić tak żeby dętka nie była potrzebna? jest w ogóle taka możliwość ?
należy założyć wentyl wciskany w felgę tak jak samochodzie
następnie zakleić silikonem nyple szprych , na pewno zadziała
jest tylko jedno alee - motocykle enduro często jeżdżą z niskim ciśnieniem i może spaść opona z rantu ,napompowanie ponowne będzie w terenie bez dobrego kompresora nie możliwe.
W Supermoto też próbują się z tym uporać.starostek pisze:tak kiedyś się zastanawiałem czy w ogóle da rade u nas przy szprychach zrobić tak żeby dętka nie była potrzebna? jest w ogóle taka możliwość ?
wkleję zdjęcia jednego z poradników
![;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Obrazek](http://img43.imageshack.us/img43/6213/57535999.jpg)
![Obrazek](http://img706.imageshack.us/img706/3830/25215194.jpg)
![Obrazek](http://img43.imageshack.us/img43/2990/37628949.jpg)
![Obrazek](http://img294.imageshack.us/img294/9945/25087530.jpg)
![Obrazek](http://img4.imageshack.us/img4/8324/58308074.jpg)
![Obrazek](http://img294.imageshack.us/img294/2383/26452498.jpg)
![Obrazek](http://img21.imageshack.us/img21/4464/15881526.jpg)
![Obrazek](http://img192.imageshack.us/img192/6986/66692049.jpg)
![Obrazek](http://img21.imageshack.us/img21/9334/75042405.jpg)
![Obrazek](http://img341.imageshack.us/img341/8346/95241655.jpg)
![Obrazek](http://img21.imageshack.us/img21/2253/18659500.jpg)
![Obrazek](http://img341.imageshack.us/img341/5307/47889816.jpg)
![Obrazek](http://img43.imageshack.us/img43/765/80380333.jpg)
![Obrazek](http://img43.imageshack.us/img43/8591/87709400.jpg)
![Obrazek](http://img192.imageshack.us/img192/4050/58935144.jpg)
![Obrazek](http://img706.imageshack.us/img706/2175/87910369.jpg)
[center]WEJDŹ
XT660 Tryb diagnostyczny
CO Settings
Ankieta
Mój XT'ek
[/center]
![:arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
![:arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
![:arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
![:arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
![8-)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Co do takich metod są możliwe i widziałem jak goście to robią. Jeżeli chodzi o rozmiarówkę opon i ich rodzaj to pamiętajmy ze jest to jedna z rzeczy na której producent może zaoszczędzić.
EDIT: poprawka literówek
EDIT: poprawka literówek
Ostatnio zmieniony 15 cze 2010, 11:27 przez pancio, łącznie zmieniany 1 raz.
A więc, z lewej nadjeżdża jakiś skuter. Z prawej też nic nie jedzie ![:)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![:)](./images/smilies/icon_smile.gif)
No i jeszcze w najnowszej super tenere.bonzocis pisze:Radek bezdętkowe szprychowane koła to tylko w BMW i Hondzie(np. w XLce standard i w GS1200 za dopłatą)
Witam,
w temacie Metzeler Sahara 3 - moja opinia jest w miarę zbieżna z tomi-ei (z maja chyba). Z porównaniu do oryginalych Tourance w terenie... nie ma konkurencji. Ja jeżdzę na Metzach, kolega na Tour - wystarczy trochę piasku, błota lub mokrej trawy i Touraance tańczy, a Metzki trzymają.
Jeśli chodzi o asfalt: zasadniczo też się spisują rewelacyjnie. Wiadomo, drgania przy większych prędkościach są bardziej odczuwalne, ale do zaakceptowania. Jako ciekawostka - w zeszłym tygodniu jeździłem na torze Poznań XTekiem właśnie na Saharach (głównie z ekipą na szlifierkach) i, jak to ktoś powiedział, zamykałem kostkę (jeśli ktoś zna tor Poznań - pierwszy zakręt na prostej byłem w stanie pokonywać z 96 km/h - a myślę, że lepszy rider zrobiłby to jeszcze szybciej). W tych bezpiecznych warunkach przetestowałem je do (moich) granic (165 kmh na prostej start - meta) i naprawdę byłem pozytywnie zaskoczony.
w temacie Metzeler Sahara 3 - moja opinia jest w miarę zbieżna z tomi-ei (z maja chyba). Z porównaniu do oryginalych Tourance w terenie... nie ma konkurencji. Ja jeżdzę na Metzach, kolega na Tour - wystarczy trochę piasku, błota lub mokrej trawy i Touraance tańczy, a Metzki trzymają.
Jeśli chodzi o asfalt: zasadniczo też się spisują rewelacyjnie. Wiadomo, drgania przy większych prędkościach są bardziej odczuwalne, ale do zaakceptowania. Jako ciekawostka - w zeszłym tygodniu jeździłem na torze Poznań XTekiem właśnie na Saharach (głównie z ekipą na szlifierkach) i, jak to ktoś powiedział, zamykałem kostkę (jeśli ktoś zna tor Poznań - pierwszy zakręt na prostej byłem w stanie pokonywać z 96 km/h - a myślę, że lepszy rider zrobiłby to jeszcze szybciej). W tych bezpiecznych warunkach przetestowałem je do (moich) granic (165 kmh na prostej start - meta) i naprawdę byłem pozytywnie zaskoczony.
mriwy widziałem dzisiaj Twoją fotę i zastanawiałem się kto tam tak wymiatał
no i proszę mam odpowiedź ![:)](./images/smilies/icon_smile.gif)
a co do opon - strasznie mnie wkurza przednia Metzeler Tourance - zaskoczyła mnie już parę ładnych razy w najmniej sprzyjających okolicznościach i teraz zupełnie jej nie ufam. wiem, ze hamowanie w skręcie różnie się kończy..., ale np dziś włączałem się do ruchu, max 10kmh i musiałem przyhamować - bez podparcia nogą gleba murowana bo przód pojechał sobie w siną dal. mam wrażenie, że ona po prostu zupełnie nie trzyma a na sam widok piasku na asfalcie chce uciec gdziekolwiek byle bliżej ziemi...
rozumiem, że Sahara na przodzie sprawuje się lepiej? chodzi mi głownie o asfalt z 20% domieszkami jazdy po szutrze.
![;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![:)](./images/smilies/icon_smile.gif)
a co do opon - strasznie mnie wkurza przednia Metzeler Tourance - zaskoczyła mnie już parę ładnych razy w najmniej sprzyjających okolicznościach i teraz zupełnie jej nie ufam. wiem, ze hamowanie w skręcie różnie się kończy..., ale np dziś włączałem się do ruchu, max 10kmh i musiałem przyhamować - bez podparcia nogą gleba murowana bo przód pojechał sobie w siną dal. mam wrażenie, że ona po prostu zupełnie nie trzyma a na sam widok piasku na asfalcie chce uciec gdziekolwiek byle bliżej ziemi...
rozumiem, że Sahara na przodzie sprawuje się lepiej? chodzi mi głownie o asfalt z 20% domieszkami jazdy po szutrze.