Dzięki Ozga jak byś jeszcze podał faktyczne spalanie- w turystyku to ważne ile można nakulać na zbiorniku.
Miasto, trasa, teren Oczywiście plus/minus
Prędkość maksymalna i przelotowa z kuframi.
Czy ma tak jak XT tendencje do szimy
Regulacja twardości przód i tył
Na gumę z którego max biegu
To na razie tyle pytań z mojej strony
Super Tenere - niezły jest kierowca :-)
Mianowicie.
Na pełnym zbiorniku możesz zrobić 350 Km a nawet trochę więcej, przy jeździe 120-140 km/h.
Nie wiem czy nie jestem wymagający w tym stylu ale nie widzę minusów w nim jak na miasto, biorąc pod uwagę przeznaczenie i wielkość tego motocykla. Fajnie się zbiera.
Teren. Na chwilę obecną trochę zarzuca przodem ale to wina tylko i wyłącznie opon.
Prędkość maksymalna ? Nie wiem dokładnie, dopiero udało mi się nią wytargać 220, ale pójdzie jeszcze z tego co czułem. Jak przetestuje do końca to dam znać.
A ile się zmieni ze sportem pod dupą to przekaże na nowy rok ^^
Tendencje do szimy? Tutaj wielki plus dla teresy bo nawet przy 190 z wszystkimi kuframi nie łapie żadnych szim.
Pod 200 można spokojnie lecieć z kuframi. Ładnie powietrze przechodzi bokami , że tak to nazwę.
Regulacja twardości jest na tył. Przód z tego co wiem nie za bardzo, teresa jest zawieszona na up&down od nowego modelu R1.
Co do gumy to trudno powiedzieć mi obecnie udało się ją podnieść z 2 biegu, ale też nie chce robić z niej motoru do stuntu.
Ogromnym plusem jest to, że jest na wale ! Co bardzo ułatwia życie z tym motocyklem.
Myślę, że wszystko CI przybliżyłem mniej więcej
Na pełnym zbiorniku możesz zrobić 350 Km a nawet trochę więcej, przy jeździe 120-140 km/h.
Nie wiem czy nie jestem wymagający w tym stylu ale nie widzę minusów w nim jak na miasto, biorąc pod uwagę przeznaczenie i wielkość tego motocykla. Fajnie się zbiera.
Teren. Na chwilę obecną trochę zarzuca przodem ale to wina tylko i wyłącznie opon.
Prędkość maksymalna ? Nie wiem dokładnie, dopiero udało mi się nią wytargać 220, ale pójdzie jeszcze z tego co czułem. Jak przetestuje do końca to dam znać.
A ile się zmieni ze sportem pod dupą to przekaże na nowy rok ^^
Tendencje do szimy? Tutaj wielki plus dla teresy bo nawet przy 190 z wszystkimi kuframi nie łapie żadnych szim.
Pod 200 można spokojnie lecieć z kuframi. Ładnie powietrze przechodzi bokami , że tak to nazwę.
Regulacja twardości jest na tył. Przód z tego co wiem nie za bardzo, teresa jest zawieszona na up&down od nowego modelu R1.
Co do gumy to trudno powiedzieć mi obecnie udało się ją podnieść z 2 biegu, ale też nie chce robić z niej motoru do stuntu.
Ogromnym plusem jest to, że jest na wale ! Co bardzo ułatwia życie z tym motocyklem.
Myślę, że wszystko CI przybliżyłem mniej więcej
Tak jest.
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 07 paź 2011, 11:00
- Lokalizacja: Sierpc
Nie mam aż tak długiego doświadczenia z Super Teresą, ale pojeździłem tym sprzętem jeden dzień i mam nieco odmienne zdanie.
Po pierwsze - w porównaniu z konkurencją w postaci KTM 990 SMT oraz Ducati Multistrada 1200 Teresa nie idzie... Dukat wyrywa z butów, Kat jest wściekły po przekroczeniu 3000 rpm a ST po prostu jedzie.
Po drugie - jak dla mnie - 185 cm wzrostu - jest mniej wygodna - trudno jest mi dobrać właściwą pozycję - albo kolana nie wpisują się w przetłoczenia, albo opieram się o stopień kanapy przeznaczony dla pasażera
Po trzecie - ST ma sporą nadwagę - nawet duży GS, w którego mierzy jest sporo lżejszy.
Nie znaczy to, że to złe moto - bardzo mi się podoba (poza niepotrzebnymi poszerzeniami baku), ale konkurencja dość wysoko ustawiła poprzeczkę. Za chwilę będzie też Honda CrossTourer i Triumph Tiger Explorer, więc zrobi się ciaśniej w segmencie...
Po pierwsze - w porównaniu z konkurencją w postaci KTM 990 SMT oraz Ducati Multistrada 1200 Teresa nie idzie... Dukat wyrywa z butów, Kat jest wściekły po przekroczeniu 3000 rpm a ST po prostu jedzie.
Po drugie - jak dla mnie - 185 cm wzrostu - jest mniej wygodna - trudno jest mi dobrać właściwą pozycję - albo kolana nie wpisują się w przetłoczenia, albo opieram się o stopień kanapy przeznaczony dla pasażera
Po trzecie - ST ma sporą nadwagę - nawet duży GS, w którego mierzy jest sporo lżejszy.
Nie znaczy to, że to złe moto - bardzo mi się podoba (poza niepotrzebnymi poszerzeniami baku), ale konkurencja dość wysoko ustawiła poprzeczkę. Za chwilę będzie też Honda CrossTourer i Triumph Tiger Explorer, więc zrobi się ciaśniej w segmencie...
real men don't eat honey, they chew bees
Wiadomo, co do wyglądu nie ma co dyskutować bo każdy lubi coś innego, tak czy inaczej
o gustach się nie dyskutuje, ale muszę dodać że jest to motor do turystyki a nie jazdy na jednym kole i przyśpieszeń niczym z toru. Wydaje mi się, że daję radę
jak na sprzęt, który został stworzony do przemierzania świata.
Dodam jeszcze, że porównując GS'a i ST to czy waga się różni ? Chyba masz błędne informacje.
ST waży gotowa do jazdy 260 kg około a z tego co wiem to GS 255 kg, więc jak na taki duży motocykl jest to wielka różnica ? Nie sądzę.
Żeby dobrze poznać motocykl trzeba dużo na nim pojeździć, jechać w trasę i sprawdzić go w wielu sytuacjach.
Takie moje zdanie.
o gustach się nie dyskutuje, ale muszę dodać że jest to motor do turystyki a nie jazdy na jednym kole i przyśpieszeń niczym z toru. Wydaje mi się, że daję radę
jak na sprzęt, który został stworzony do przemierzania świata.
Dodam jeszcze, że porównując GS'a i ST to czy waga się różni ? Chyba masz błędne informacje.
ST waży gotowa do jazdy 260 kg około a z tego co wiem to GS 255 kg, więc jak na taki duży motocykl jest to wielka różnica ? Nie sądzę.
Żeby dobrze poznać motocykl trzeba dużo na nim pojeździć, jechać w trasę i sprawdzić go w wielu sytuacjach.
Takie moje zdanie.
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 07 paź 2011, 11:00
- Lokalizacja: Sierpc
Napisałem, że jeździłem ST krótko, bo tylko jeden dzień, doskonale wiem, że to nie moto do smigania na jednym kole (tak samo GS, w przypadku Kata można podyskutować o takim zastosowaniu). Niestety mało kto ma możliwość testowania moto przez kilka dni i w różnych warunkach przed zakupem.
Z wagą (gotowy do jazdy, z paliwem) jest tak:
Yamaha ST 1200 - 261kg
BMW R1200GS - 229kg
KTM 990 SM-T - 218kg
Z wagą (gotowy do jazdy, z paliwem) jest tak:
Yamaha ST 1200 - 261kg
BMW R1200GS - 229kg
KTM 990 SM-T - 218kg
real men don't eat honey, they chew bees
Ozga pisze:ST waży gotowa do jazdy 260 kg około a z tego co wiem to GS 255 kg, więc jak na taki duży motocykl jest to wielka różnica ? Nie sądzę.
To która waga jest prawdziwatransporter pisze:Yamaha ST 1200 - 261kg
BMW R1200GS - 229kg
KTM 990 SM-T - 218kg
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 07 paź 2011, 11:00
- Lokalizacja: Sierpc
Sprawdź na stronach producentów
real men don't eat honey, they chew bees
bmw gs1200 adventure gotowy do drogi pełny zbiornik 256kg
bmwgs1200 gotowy do drogi pełny zbiornik 229kg
źródło:
http://www.bmw-motorrad.pl/Motocykle/En ... iczne.html
gdzie te 27kg
13kg mam- zbiornik paliwa 33l i 20l
gdzie dalsze 14kg
KTM 990 SM-t 198kg suchy
Yamaha Super tenere pełny zbiornik gotowa do drogi 261kg
Moc BMW GS1200 i Yamahy Super Tenery taka sama~81kW
moment zbliżony BMW GS1200 120Nm a S Tenera 114,1Nm - obie przy 6000obr/min
bmwgs1200 gotowy do drogi pełny zbiornik 229kg
źródło:
http://www.bmw-motorrad.pl/Motocykle/En ... iczne.html
gdzie te 27kg
13kg mam- zbiornik paliwa 33l i 20l
gdzie dalsze 14kg
KTM 990 SM-t 198kg suchy
Yamaha Super tenere pełny zbiornik gotowa do drogi 261kg
Moc BMW GS1200 i Yamahy Super Tenery taka sama~81kW
moment zbliżony BMW GS1200 120Nm a S Tenera 114,1Nm - obie przy 6000obr/min
Ok, miałem okazje porównać wagowo te 2 motocykle bo i GS był brany pod uwagę.
I w salonie podawali różnicę wagową niecałe 5 kg między tymi dwoma motocyklami.
Oczywiście mowa o wersji adventure w GS.
Nie wiem dlaczego GS w wersji normalnej waży tak mało.
I w salonie podawali różnicę wagową niecałe 5 kg między tymi dwoma motocyklami.
Oczywiście mowa o wersji adventure w GS.
Nie wiem dlaczego GS w wersji normalnej waży tak mało.
Wiadomo każdy ma prawo do wyboru.
Dla mnie tenera też super opcja na taki motocykl.
Dla mnie tenera też super opcja na taki motocykl.
Panowe po masie własnej motocykla ( katalogowej ) ocena, który jest lepszy i który warto wybrać nie jest miarodajne i wskazane.
Jak wiadomo niejeden cięższy motocykl, a który jest lepiej wyważony ma lepiej ułożoną masę lub pozycję drivera będzie się prowadził lepiej i możemy mieć wrażenie podczas jazdy jakby był o wiele lżejszy itd.. itd...
Bez pełnej drogowej jazdy próbnej każdym z tych moto we wszystkich warunkach tego nie ocenimy no chyba że wybieramy moto po wyglądzie jak to robi wielu kupujących to wtedy tak... Ale i po wyglądzie cięższe moto może wyglądać na lżejsze
Czynników jest wiele... Także wzrost, waga i umiejętności jeżdzca wpływają na ogólne odczucia...
Dla przykładu:
Jak to wie wielu posiadaczy XTR-ek to nawet zmiana opon na kostkowe zmniejsza nieświadomie wagę moto - głównie w cięższym terenie ...
Reasumując:
Biorąc pod uwagę powyższe: ilu jeżdzców tyle będzie upodobań względem moto i w większości odczucia w realu bedą różne.
ps nie dotyczy jazdy na XT660
Jak wiadomo niejeden cięższy motocykl, a który jest lepiej wyważony ma lepiej ułożoną masę lub pozycję drivera będzie się prowadził lepiej i możemy mieć wrażenie podczas jazdy jakby był o wiele lżejszy itd.. itd...
Bez pełnej drogowej jazdy próbnej każdym z tych moto we wszystkich warunkach tego nie ocenimy no chyba że wybieramy moto po wyglądzie jak to robi wielu kupujących to wtedy tak... Ale i po wyglądzie cięższe moto może wyglądać na lżejsze
Czynników jest wiele... Także wzrost, waga i umiejętności jeżdzca wpływają na ogólne odczucia...
Dla przykładu:
Jak to wie wielu posiadaczy XTR-ek to nawet zmiana opon na kostkowe zmniejsza nieświadomie wagę moto - głównie w cięższym terenie ...
Reasumując:
Biorąc pod uwagę powyższe: ilu jeżdzców tyle będzie upodobań względem moto i w większości odczucia w realu bedą różne.
ps nie dotyczy jazdy na XT660