bardzo przyjemną oponką do dualsportu jest moim zdaniem michelin T63,
choć nie wiem czy występuje w 17, jak byście mieli 18 to bym policił wam najlepszą moim zdaniem oponę tego typy DUNLOP D908RR.
wszytkie TKC i Karoo sie przy niej chowają i na szosie i w terenie o jodełkach w terenie nei wspominając :D
Jakie opony dual sport?
ROGAL 30L i już jest fajnie...
Raczej obstawiabym te opony daleko poza prawdziwym 50 / 50 w XT raczej srednio by sie sprawdziły przy powyzszych załozeniach, bardziej w lzejszzm kacie...ex1 pisze:bardzo przyjemną oponką do dualsportu jest moim zdaniem michelin T63,
choć nie wiem czy występuje w 17, jak byście mieli 18 to bym policił wam najlepszą moim zdaniem oponę tego typy DUNLOP D908RR.
wszytkie TKC i Karoo sie przy niej chowają i na szosie i w terenie o jodełkach w terenie nei wspominając :D
Michelin T63 - to jakies 70 off / 30 asfalt
DUNLOP D908RR - 80 off / 20 asfalt i raczej na dojazdy
ale to moje zdanie
Ja tutaj nic nie musze dodawac Jest tylko jedna odpowiednia opona na wszystko............ eeee zero dziewiec
A więc, z lewej nadjeżdża jakiś skuter. Z prawej też nic nie jedzie
- kosmal1098
- Posty: 155
- Rejestracja: 03 wrz 2010, 20:40
- Lokalizacja: WSCHOWA
Tył E-09 Dakar przód tkc80 lub heidenau k60 i będzie pan zadowolony.
nei wiem ile na tym latałeś ale myślę że się mylisz. t63 nei odbiega w żaden sposób trzymaniem na asfalcie od TKC, DUNLOP D908RR - mam na myśli tylnią oponę wytrzymuje na LC8 przebiegi od 6-8 tys km asfaltowych. więc wydaje mi się to mega oponą dualową.tomi-ei pisze:Raczej obstawiabym te opony daleko poza prawdziwym 50 / 50 w XT raczej srednio by sie sprawdziły przy powyzszych załozeniach, bardziej w lzejszzm kacie...ex1 pisze:bardzo przyjemną oponką do dualsportu jest moim zdaniem michelin T63,
choć nie wiem czy występuje w 17, jak byście mieli 18 to bym policił wam najlepszą moim zdaniem oponę tego typy DUNLOP D908RR.
wszytkie TKC i Karoo sie przy niej chowają i na szosie i w terenie o jodełkach w terenie nei wspominając :D
Michelin T63 - to jakies 70 off / 30 asfalt
DUNLOP D908RR - 80 off / 20 asfalt i raczej na dojazdy
ale to moje zdanie
oczywiście pytanie co dla kogo jest 50/50. dla mnie jest to opona do wszytkiego i w piach i w błoto a i taka na której mogę spokojnie 160 na asfalcie polatać, i nie zejdzie po 2 tys. km. i te opony to spełniają. jodełki dają wyższe przebiegi, ale za to niewiele dają w terenie
ROGAL 30L i już jest fajnie...
I tutaj jest pies pogrzebany, bo zapewne dla każdego ridera 50/50 inaczej wygląda.ex1 pisze:oczywiście pytanie co dla kogo jest 50/50.
Ale ja jednak trzymam się swojego i osobiście w trasę powyżej 50 km po czarnym nie wybrałbym się na tych oponach. Nie wspominam o jeździe w deszczu. Natomiast wokoło komina można polatać i wtedy to mogą być opony 50/50. Jednak bezpieczeństwo przedewszystkim a na takich kostkach to jest raczej ryzykowne, przy dłuższych wypadach ( powyżej x.. set km ) minimalny komfort też ma znaczenie bo po kilkuset km w siodle przekłada to się również na bezpieczeństwo. Ale takich za i przeciw moglibyśmy szukać bez końca ...
Ogólnie im więcej opinii tym lepiej bo i wybór do Tenery kolega będzie miał większy...
To może się wtrącę, bo każdy zachwala coś swojego, a mi chodzi o osiągnięcie jakiegoś konsensusu
50/50 i dual sport wg. mojej definicji to jest uniwersalność po prostu, nie chodzi o to, że będę jeździł 50 km po asfalcie i 50 w terenie. Może będę jeździł 10 po asfalcie i 90 w terenie, ale nie o odległości mi chodzi,
tylko o komfort po zjechaniu na inną nawierzchnię, a także o inne parametry, które mają Tourance'y (np. wsp. zużycia).
Na aktualnych oponach śmigam z plecaczkiem po winklach razem z Ducati super sport i dają rady. W terenie też wstydu ni ma, ale na trawie ślizgawka, błotem się zapychają itd. Liczę, że do 10000 na nich mogę zrobić.
Wszyscy zachwalają co innego, a nikt jeszcze nie był zdania, że te Metzelery to optymalny wybór. Gdybym chciał takie same, ale by ich nie produkowali to co? Sahara wygląda rzeczywiście zachęcająco.
Kostki byłoby fajnie mieć, ale wibracji już mi starczy od cylindra
Do jazdy w górach, będę zmieniał na typowo terenowe lub przynajmniej bardziej profilowane w stronę jazdy terenowej.
50/50 i dual sport wg. mojej definicji to jest uniwersalność po prostu, nie chodzi o to, że będę jeździł 50 km po asfalcie i 50 w terenie. Może będę jeździł 10 po asfalcie i 90 w terenie, ale nie o odległości mi chodzi,
tylko o komfort po zjechaniu na inną nawierzchnię, a także o inne parametry, które mają Tourance'y (np. wsp. zużycia).
Na aktualnych oponach śmigam z plecaczkiem po winklach razem z Ducati super sport i dają rady. W terenie też wstydu ni ma, ale na trawie ślizgawka, błotem się zapychają itd. Liczę, że do 10000 na nich mogę zrobić.
Wszyscy zachwalają co innego, a nikt jeszcze nie był zdania, że te Metzelery to optymalny wybór. Gdybym chciał takie same, ale by ich nie produkowali to co? Sahara wygląda rzeczywiście zachęcająco.
Kostki byłoby fajnie mieć, ale wibracji już mi starczy od cylindra
Do jazdy w górach, będę zmieniał na typowo terenowe lub przynajmniej bardziej profilowane w stronę jazdy terenowej.
jak będziesz mial możliwość to pzrejedź się na TKC, tam nie masz żadnych wibracji, jest trzymanie na mokrym i suchym jest i w terenie.
ps. na mokrej trawie da radę tylko prawdziwa kostka, wszytkie opony dualowe, typu jodełka, TKC, T63 czy e09 - będziesz leżał, jedynie co to z wymienionych D908RR da radę
ps. na mokrej trawie da radę tylko prawdziwa kostka, wszytkie opony dualowe, typu jodełka, TKC, T63 czy e09 - będziesz leżał, jedynie co to z wymienionych D908RR da radę
ROGAL 30L i już jest fajnie...
No nie polecajcie T63 to opona śmietnik TU LINK DO TEMATU zdecydowanie nie polecam.
DR 750 ---> XT660R ---> XT660R ---> APRILIA SHIVER 750 ---> WR450
Informatyk Śląsk
Informatyk Śląsk
Metzelery są niezłe, ale wg. mnie bardziej optymalnym wyborem w tej klasie opon jest Michelin Anakee. Na V-Stromie trochę opon zjeździłem i Micheliny były bezkonkurencyjne (Metz Tourance na drugim miejscu). Lepiej niż Tourance zachowują się na mokrym / pasach, żadnych uślizgów. Poza tym na komplecie dało się zrobić 20kkm.admirau pisze:Wszyscy zachwalają co innego, a nikt jeszcze nie był zdania, że te Metzelery to optymalny wybór. Gdybym chciał takie same, ale by ich nie produkowali to co?
Na wypad do Rumunii założyłem kiedyś K60. Na suchym niczego sobie, ale na mokrym było dość niepewnie. Wytrzymały jakieś 6 kkm.
Pozdrawiam,
mroova
Co do k60 scout to właśnie chwilę na nich jeżdżę na mokrym rzeczywiście się nie umywają do anakee... ale na trasie (w miarę prostej) 160 można lecieć ... nawet kałuże nie straszne ...tylko lekki wężyk.
DR 750 ---> XT660R ---> XT660R ---> APRILIA SHIVER 750 ---> WR450
Informatyk Śląsk
Informatyk Śląsk
fakt, tylna ma tendencje do odrywania kostek, ale za to guma jest bardzo fajnie klei, ja zjeździłem 2 komplety T63, a mój motocykl potrafi naprawdę zjadać opony :Dhobelik pisze:No nie polecajcie T63 to opona śmietnik TU LINK DO TEMATU zdecydowanie nie polecam.
ale przód T63 jest super.
ja jestem wielkim zwolennikiem dobierania osobno opony przedniej i tylnej.
dla mnie najlepszy zestaw 50/50
to tkc80 lub T63 na przód
na tył D908RR
może być też E09 ale na mokrym ta opona nie robi wcale
ROGAL 30L i już jest fajnie...
- crazyrider12
- Posty: 1459
- Rejestracja: 04 mar 2010, 7:49
- Lokalizacja: Krk/Siemianowice Śl
E 09 tył na mokrej trawie robi robote, w terenie sobie dobrze radzi,ale na mokrym asfalcie to "taniec na lodzie" . Ja objechałem na niej Maroko,w większości szutry i ostre kamienie+piach, polatałem trochę po czarnym w Polsce i jak dla mnie opona jest OK. Kostka znikła po 6~8 k km (wszystko zależy od użytkownika). Wada: E09 jest głośna.
Duża zaleta to CENA!
TKC 80 tył dobrze sobie radzi na czarnym i w suchym terenie. W błocie szybko się zakleja i nie "kopie" się tak dobrze jak E09, hamowanie w terenie jest również mniej skuteczne.Wytrzymała 8k km
TKC 80 przód na asfalt i szutry OK, na mokrym z tym trzymaniem to bym nie przesadzał. Pare razy przód mi uciekł przy gwałtowniejszym hamowaniu.W terenie błotnistym szybko się zakleja,wolno oczyszcza i ma problem ze "wspinaniem" w koleinach. Jak dla mnie TKC jest: czarne 60/40teren.
MOTOZ TRACTIONATOR DESERT przód-fajna oponka, bardziej w teren,ale gorzej radzi sobie na asfalcie-jest strasznie płaska,szybko się wyząbkowała,niska żywotność
szosa 35/65 teren
Duża zaleta to CENA!
TKC 80 tył dobrze sobie radzi na czarnym i w suchym terenie. W błocie szybko się zakleja i nie "kopie" się tak dobrze jak E09, hamowanie w terenie jest również mniej skuteczne.Wytrzymała 8k km
TKC 80 przód na asfalt i szutry OK, na mokrym z tym trzymaniem to bym nie przesadzał. Pare razy przód mi uciekł przy gwałtowniejszym hamowaniu.W terenie błotnistym szybko się zakleja,wolno oczyszcza i ma problem ze "wspinaniem" w koleinach. Jak dla mnie TKC jest: czarne 60/40teren.
MOTOZ TRACTIONATOR DESERT przód-fajna oponka, bardziej w teren,ale gorzej radzi sobie na asfalcie-jest strasznie płaska,szybko się wyząbkowała,niska żywotność
szosa 35/65 teren
...bo każda okazja jest dobra by zjechać z utartej ścieżki i poszukać własnej
Jak to mówią: Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia...
dla supermociaków opona "50/50" to np.
dunlop mutant
heidenau k73
avon distanzia
pirelli mt60
Skoro masz opony w teren to może coś bardziej szosowego warto założyć?
dla supermociaków opona "50/50" to np.
dunlop mutant
heidenau k73
avon distanzia
pirelli mt60
Skoro masz opony w teren to może coś bardziej szosowego warto założyć?
h e d o n i z m