Witam.
Zakupiłem silnik od XT'ka wraz z osprzętem i mam zamiar upchnąć to do Banshee.
To tak na początek
Od początku...
W Banshee pracował normalnie dwu cylindrowy dwusuwowy potworek, który się zmęczył i postanowiłem wsadzić w tego gada silnik od XT'ka (za namową paru osób, które uważają ten silnik za nieśmiertelny i idioto odporny).
Silnik zakupiłem bez modułu, który poszedł wraz z kluczykami w inne ręce- i tu już zaczynają się schody ponieważ same moduły można dostać już za około 300zł a całe komplety z kluczykami to około 700zł... Jest jakaś możliwość żeby oszukać immo w module?
Następna kwestia- elektryka.
Z całą elektryką sobie poradzę sam bo nie jest to dla mnie jakis specjalny problem ale może są jakieś newralgiczne miejsca na które szczególnie mam uważać?
Na pewno będzie ona całkowicie urposzczona bo nie będzie to pojazd zarejestrowany więc swiatełek typu kierunki i inne nie potrzebuje.
Na co jeszcze zwrócić uwagę?
Pozdrawiam Damian
Silnik XT'ka do quada
Napisz jeszcze co konkretnie masz w komplecie z tym silnikiem, bo od tego wszystko zależy
Masz np. dopalacz spalin- można wyeliminować, air box wraz z czujnikami, czujnik przechyłu -można ew. zmostkować, pompa paliwa, wyjście na czujnik stopki można zmostkować, czujnik klamki sprzęgła itd ?
Masz np. dopalacz spalin- można wyeliminować, air box wraz z czujnikami, czujnik przechyłu -można ew. zmostkować, pompa paliwa, wyjście na czujnik stopki można zmostkować, czujnik klamki sprzęgła itd ?
Mam całą wiązkę elektryczną wraz z wszystkimi czujnikami, pompę paliwa i airbox.
Pewne jest to że będę przerabiał kolektory wydechowe a z tego co widziałem jest tam sonda lambda (zapomniałem dodać że jest to silnik z 2007 roku).
Kolejne pytanie... co z tą sondą zrobić jeżeli będę przerabiał kolektory... Czytałem już że wymieniacie kolektory na przykład na takie od raptora... Ale co wtedy z tą sondą? Z wiedzy mechaniki samochodowej wiem że sonda ta musi być usytuowana na konkretnej odległości od głowicy. Jak ten problem rozwiązujecie przy zmianie kolektorów?
No i ten immo... Nie chce wydawać więcej pieniędzy niż to potrzebne, a stacyjka jest mi zupełnie zbędna. Jakieś sugestie?
Może jest ktoś z Gdyni kto mógłby mi pomóc przy pracach?
Pewne jest to że będę przerabiał kolektory wydechowe a z tego co widziałem jest tam sonda lambda (zapomniałem dodać że jest to silnik z 2007 roku).
Kolejne pytanie... co z tą sondą zrobić jeżeli będę przerabiał kolektory... Czytałem już że wymieniacie kolektory na przykład na takie od raptora... Ale co wtedy z tą sondą? Z wiedzy mechaniki samochodowej wiem że sonda ta musi być usytuowana na konkretnej odległości od głowicy. Jak ten problem rozwiązujecie przy zmianie kolektorów?
No i ten immo... Nie chce wydawać więcej pieniędzy niż to potrzebne, a stacyjka jest mi zupełnie zbędna. Jakieś sugestie?
Może jest ktoś z Gdyni kto mógłby mi pomóc przy pracach?
Z immo.... to znajdź jakiegoś magika, który nie tylko zlikwiduje Ci stacyjkę i kluczyk z chipem, ale także cały wyświetlacz- jeśli oczywiście jest to w ogóle możliwe.
Bez niego nie będziesz miał dostępu do trybu diagnostycznego
O sondzie a właściwie jej oszukaniu jest gdzieś wątek na forum.
Bez niego nie będziesz miał dostępu do trybu diagnostycznego
O sondzie a właściwie jej oszukaniu jest gdzieś wątek na forum.
Wyświetlacz mam i chce go zachować a z modułem to będę musiał walczyć ostro- trzeba będzie dostać się do płytki w nim i wylutować scalaka i go inaczej zaprogramować ALBO są emulatory, które oszukują immo w module ale z tego co czytałem powodują że silnik odpala z lekkim opuźnieniem a tego nie chce... Będę miał moduł w rękach to będę myślał
Nie rozumiem jak można chcieć oszukać coś co jest potrzebne do prawidłowego działania silnika? Sprawna sonda jest nieodłącznym elementem silnika na elektronicznie sterowanym wtrysku do ustawienia prawidłowej mieszanki AFR?
Nie rozumiem jak można chcieć oszukać coś co jest potrzebne do prawidłowego działania silnika? Sprawna sonda jest nieodłącznym elementem silnika na elektronicznie sterowanym wtrysku do ustawienia prawidłowej mieszanki AFR?
Ride slow->Think fast
- crazyrider12
- Posty: 1459
- Rejestracja: 04 mar 2010, 7:49
- Lokalizacja: Krk/Siemianowice Śl
-roczniki 04-06 nie miały lambdy i jakoś jeździły Na producentach motocykli konieczność stosowania lambdy wymusiły coraz ostrzejsze normy spalin Euro. Prawda jest taka że obecne wtryskowce pracują na mieszance bliskiej do ubogiej-i nad tym czuwa ta "lambda" żeby przez przypadek nie było za bogato-bo się normy przekroczy . Jest to "ekologiczne" ale nie gwarantuje najlepszych osiągów i parametrów spalania mieszanki. Większość silników przez te normy zostało "wykastrowane". Dzięki wszelakim częściom tuningowym możesz uzyskać z silnika to co producenci dawali w standardzie 25 lat temu kiedy nie byli ograniczani ekologią.DeeX pisze:Nie rozumiem jak można chcieć oszukać coś co jest potrzebne do prawidłowego działania silnika? Sprawna sonda jest nieodłącznym elementem silnika na elektronicznie sterowanym wtrysku do ustawienia prawidłowej mieszanki AFR?
...bo każda okazja jest dobra by zjechać z utartej ścieżki i poszukać własnej
ja zmontowałem sobie eliminator sondy lambda bo inaczej obcina ona wszystko 'ponad normę' co podbiję sobie Power Commanderem Gdzieś mam zdjęcia i szczegóły dotyczące parametrów postaram się poszukać i Ci podrzucę
[center]WEJDŹ XT660 Tryb diagnostyczny CO Settings Ankieta Mój XT'ek [/center]
u mnie kawa z mlekiem
Po co mi sonda jak mam zestrojony motocykl na hamowni
wgrana jest mapa pod aktualną konfiguracje wszystko grzmi i huczy
Po co mi sonda jak mam zestrojony motocykl na hamowni
wgrana jest mapa pod aktualną konfiguracje wszystko grzmi i huczy
[center]WEJDŹ XT660 Tryb diagnostyczny CO Settings Ankieta Mój XT'ek [/center]
no wiec jaki problem?? są min 2 opcje.... albo obcinasz gniazdo lambdy i spawasz do Twojego kolektora, albo kupujesz gotowe gniazdo i spawasz do Twojego kolektora...DeeX pisze:Any time... Ja chce raczej sondę zostawić bo jej usuwanie wg mnie nie jest dobrym pomysłem. Patrzył ktoś na świecę zapłonową przed i po usunięciu sondy?
zmierz sobie w jakiej odległości jest oryginalnie wspawana i wspawaj do swojego kolektora w podobnej... różnica 1-2cm nic mu nie zrobi...
zresztą ja jak wstawiałem silnik z xt do xlki to zmodyfikowałem kolektor od xl wiec jest 2w1 a co za tym idzie ma całkiem inny przelot spalin niż w oryginale ... sonda śmiga nic jej nie jest co owocuje tym że silnik pracuje na prawidłowej mieszance...
DeeX widzę, że masz problem, którego faktycznie nie ma
Po pierwsze jak zmienisz wydechy, to na jaką cholerę Ci sonda
Tak jak Ci napisali wcześniej Crazy i Raczek- sondę można wyeliminować, bo faktycznie w XT660 jest od tego mapa wtrysku, którą modyfikujesz za pomocą PCIII.
Chyba, że wolisz ekologiczny a więc ciut wykastrowany silnik- jak ktoś wcześniej to określił.
Z góry ci odpowiem, że silnik wtedy nie pali dużo więcej- około max0,2-,03l na 100km, a jak jedziesz spokojnie to nawet mniej jak oryginał.
Za to zyskujesz elastyczność, moment na dole i trochę mocy- poczytaj zresztą jest o tym specjalny temat tu tunnig silnika
i tu Power Commander IIIUSB
Po pierwsze jak zmienisz wydechy, to na jaką cholerę Ci sonda
Tak jak Ci napisali wcześniej Crazy i Raczek- sondę można wyeliminować, bo faktycznie w XT660 jest od tego mapa wtrysku, którą modyfikujesz za pomocą PCIII.
Chyba, że wolisz ekologiczny a więc ciut wykastrowany silnik- jak ktoś wcześniej to określił.
Z góry ci odpowiem, że silnik wtedy nie pali dużo więcej- około max0,2-,03l na 100km, a jak jedziesz spokojnie to nawet mniej jak oryginał.
Za to zyskujesz elastyczność, moment na dole i trochę mocy- poczytaj zresztą jest o tym specjalny temat tu tunnig silnika
i tu Power Commander IIIUSB
Ja dodam prę groszy.
W 100% rozumiem DeeX,
Myślę że porównuje silnik benzynowy samochodowy z motocyklowym, wszyscy dobrze wiemy co się dzieje z samochodem jak sonda padnie bądź działa niepoprawnie .
I podejrzewam że stąd te obawy.
W 100% rozumiem DeeX,
Myślę że porównuje silnik benzynowy samochodowy z motocyklowym, wszyscy dobrze wiemy co się dzieje z samochodem jak sonda padnie bądź działa niepoprawnie .
I podejrzewam że stąd te obawy.
XTR/BMW w 3 odmianach / Mt09 Tracer / Ktm 1090 co następne nie wiem może T7
Może faktycznie przesadzam z tym wszystkim ale jestem takim człowiekiem, który wszystko musi wiedzieć dla czego tak a nie inaczej- jestem bardzo dociekliwy bo chce wiedzieć jak najwięcej
Problem z sondą powiedzmy że jest rozwiązany
Ten cały AIS zaślepie. Do immo wstawie emulator. Powoli droga się prostuje Czytałem że wtyczka do regulatora napięcia potrafi się topić więc tym też się odpowiednio zajmę.
Coś jeszcze? Coś w samym silniku?
Problem z sondą powiedzmy że jest rozwiązany
Ten cały AIS zaślepie. Do immo wstawie emulator. Powoli droga się prostuje Czytałem że wtyczka do regulatora napięcia potrafi się topić więc tym też się odpowiednio zajmę.
Coś jeszcze? Coś w samym silniku?
Ride slow->Think fast
W XT660R i XT660X z wtyczkami nic się nie dzieje, to tylko w Tenerce i to ze względu na położenie regulatora tuż za przednim kołem. W R-ce i X-ie regulator jest schowany pod boczna osłoną bezpośrednio na ścianie air boxa- sucho, niezbyt ciepło i przytulnieDeeX pisze: Czytałem że wtyczka do regulatora napięcia potrafi się topić więc tym też się odpowiednio zajmę.
Zwróć uwagę na nieprzedłużanie przewodów podciśnieniowych, są później problemy