Cześć
Niedawno stałem się szczęśliwym posiadaczem xt660z. Podczas pierwszej jazdy w nocy załączyłem długie światła i zdziwiło mnie że podczas ich włączenia górne swiatło (mijania) się wyłącza. Czy to włąściwy objaw czy faktycznie tak to działa w Tenerce? Czy nie powinno być tak że mijania świeci się cały czas a po włączeniu długich świateł dodatkowo zapala się ta dolna żarówka, tak jak to jest podczas użycia przycisku do mrugnięcia światłem?
Działanie długich świateł w XT660Z Tenera
Nie martw się wszystko działa poprawnie, mnie też na poczatku to zdziwiło
Naprawdę wolnym można być będąć bardzo bogatym, bardzo biednym, lub jadąc na motorze przed siebie.
Rozwijajac wątek długiego światła w teresie - też macie wrażenie ze ono strasznie słabe?
Miałem okazje jechać w nocy po wiejskich, ciemnych duktach i krótkie jest mega mocne i świeci pięknie a to długie jakoś tak totalnie do d..
Nawet pasażerka stwierdzila ze to długie to jakaś porażka.
Na krótkim dystansie ( kilkanaście metrow przed moto ) jest niemal totalnie ciemno a dalej tam gdzie wlasnie długie powinno dawać ognia jest... "tak se"
Wiecej widać jadac na krótkim niż na długim.
W zasadzie można by zrobić aby wlaczenie długiego nie wylaczalo krótkiego i paliły by się oba reflektory. nie wiem tylko czy nie za mocno obciazylo by to alternator...
Miałem okazje jechać w nocy po wiejskich, ciemnych duktach i krótkie jest mega mocne i świeci pięknie a to długie jakoś tak totalnie do d..
Nawet pasażerka stwierdzila ze to długie to jakaś porażka.
Na krótkim dystansie ( kilkanaście metrow przed moto ) jest niemal totalnie ciemno a dalej tam gdzie wlasnie długie powinno dawać ognia jest... "tak se"
Wiecej widać jadac na krótkim niż na długim.
W zasadzie można by zrobić aby wlaczenie długiego nie wylaczalo krótkiego i paliły by się oba reflektory. nie wiem tylko czy nie za mocno obciazylo by to alternator...
No wlasnie jest do d... , ja jak jadę w nocy , to na krótkich przeważnie, też tak myslałem żeby podłączyć dwa krótkie i długie. Ale będę montował touratecha dodatkowe
Naprawdę wolnym można być będąć bardzo bogatym, bardzo biednym, lub jadąc na motorze przed siebie.
ja tam nic nie mówię, bo to ciut niezgodne z przepisami, ale we wszystkich 660'kach aż prosi się o palniki xenonowe... poza tym moc pobierana dla jednego palnika to 35W, więc w Tenere można przerobić sposób przełączania na długie, tak żeby mijania nie gasło pobór wyniesie 70W czyli niewiele więcej niż pojedyncza żarówka 55W - alternator spokojnie da radę
Ciekawe tylko jak takie palniki znoszą jazdę OFF lub powiedzmy po niezbyt równych nawierzchniach ?
Na pewno lepiej niż zwykłe żarowki które mamy w moto.Neno pisze:Ciekawe tylko jak takie palniki znoszą jazdę OFF lub powiedzmy po niezbyt równych nawierzchniach ?
Palnik ksenonowy nie ma żarnika - drucika który wlasnie nie za bardzo lubi wstrząsy.
Neno palniki dają sobie świetnie radę na wertepach sprawdzałem :D
tak jak napisał thembol, powinny wytrzymać znacznie więcej niż klasyczna żarówka, bo nie mają włókna żarowego.
jedyne w czym są gorsze od żarówek to odporność na częste włączanie/wyłączanie. z tego powodu gorzej nadają się na światła długie... w R'ce jest H4 więc można zastosować palnik ruchomy, który przesuwa się przy przełączaniu. W Z'ce będzie ciężej. Warto by było przerobić instalację tak by mijania paliło się cały czas i tu dać palnik. Długie to już w zależności od wykorzystania - jak często się przełącza to pozostawić żarówkę a do dłuższych przelotów po lesie dać drugi palnik.
tak jak napisał thembol, powinny wytrzymać znacznie więcej niż klasyczna żarówka, bo nie mają włókna żarowego.
jedyne w czym są gorsze od żarówek to odporność na częste włączanie/wyłączanie. z tego powodu gorzej nadają się na światła długie... w R'ce jest H4 więc można zastosować palnik ruchomy, który przesuwa się przy przełączaniu. W Z'ce będzie ciężej. Warto by było przerobić instalację tak by mijania paliło się cały czas i tu dać palnik. Długie to już w zależności od wykorzystania - jak często się przełącza to pozostawić żarówkę a do dłuższych przelotów po lesie dać drugi palnik.
U mnie sytuacja z pewnością będzie wyglądała tak, że będę miał coś do doświetlenia pobocza na OFF. Zmiana jest podyktowana próba oszczędności prądu, tak by w chłodne wieczory starczyło go dla manetek i elektrochiuchów. Jako, że raczej niewiele tym motocyklem będę się poruszał w cywilizowanych miejscach rozważam xenon, choć nie ukrywam, że i tak mam wyrzuty sumienia, że "kilka" osób będzie jednak na mnie psioczyło :(. Po mieście nie latam, więc częste zapalanie/gaszenie świateł będzie mi obce. Jak to zrobię 15x (głównie z myślą o zdjęciach) dziennie to chyba wielkiej straty nie będzie, jak myślicie?
Jako, że Rki nie mam pod ręką - tam jest H4 odpowiedzialna za światła mijania i drogowe ?
Co to jest palnik ruchomy sobie zaraz doczytam
Jako, że Rki nie mam pod ręką - tam jest H4 odpowiedzialna za światła mijania i drogowe ?
Co to jest palnik ruchomy sobie zaraz doczytam
tak w Rce jest pojedyncza żarówka H4 "do wszystkiego".
w palniku ruchomym bańka z gazem przesuwana jest elektromagnesem w odpowiednią pozycję (mijania/drogowe). wygląda tak >LINK<.
z przełączaniem palnika jest jeszcze jeden problem - potrzebuje kilkanaście/kilkadziesiąt sekund na rozgrzanie, zanim zacznie świecić z pełną mocą i odpowiednią barwą.
jak będziesz kupował palnik i przetwornicę, to zwróć uwagę na to, żeby przetwornica była AC a nie DC. te drugie są niestety powszechniejsze, ale nie są dostosowane do ogólnie dostępnych palników. efekt jest taki, że palnik świeci "tęczowo" i widać migotanie światła, jakby palnik drgał w lampie. dodatkowo znacząco spada żywotność palnika. ja kupiłem na allegro przetwornicę opisaną jako "cyfrowa", taką jak ta >LINK<. wcześniej miałem taką >LINK< i powodowała te efekty, o których pisałem przy DC.
w palniku ruchomym bańka z gazem przesuwana jest elektromagnesem w odpowiednią pozycję (mijania/drogowe). wygląda tak >LINK<.
z przełączaniem palnika jest jeszcze jeden problem - potrzebuje kilkanaście/kilkadziesiąt sekund na rozgrzanie, zanim zacznie świecić z pełną mocą i odpowiednią barwą.
jak będziesz kupował palnik i przetwornicę, to zwróć uwagę na to, żeby przetwornica była AC a nie DC. te drugie są niestety powszechniejsze, ale nie są dostosowane do ogólnie dostępnych palników. efekt jest taki, że palnik świeci "tęczowo" i widać migotanie światła, jakby palnik drgał w lampie. dodatkowo znacząco spada żywotność palnika. ja kupiłem na allegro przetwornicę opisaną jako "cyfrowa", taką jak ta >LINK<. wcześniej miałem taką >LINK< i powodowała te efekty, o których pisałem przy DC.
Najlepszym rozwiązaniem na dodatkowe oświetlenie byłoby zastosowanie power led-ów z soczewką. Ledy są odporne na załączanie i wyłączanie oraz nie pobieraja tyle mocy co halogeny. Touratech nie ma w swojej ofercie takich świateł mają tyklo halogeny i xenony a cena xenonów powala. Może ktos z Was spotkał sie z takimi światłami do moto?
nie wiem czy led'y z firmy typu Touartech wyjdą taniej niż xenony... nie sądzę
chyba, że coś własnej roboty. najtrudniejsze w tym jest właściwie wykonanie dobrej obudowy, bo same ledy, optyka i regulatory są teraz łatwe do zdobycia i złożenia.
mozna też kupić jakieś tanie lampy zewnętrzne np w wesemie i zamontować w nich palniki xenonowe. to chyba wyjdzie najtaniej.
właśnie zerknąłem na stronę wesemu i proszę... >LINK< wygląda toto całkiem ciekawie
chyba, że coś własnej roboty. najtrudniejsze w tym jest właściwie wykonanie dobrej obudowy, bo same ledy, optyka i regulatory są teraz łatwe do zdobycia i złożenia.
mozna też kupić jakieś tanie lampy zewnętrzne np w wesemie i zamontować w nich palniki xenonowe. to chyba wyjdzie najtaniej.
właśnie zerknąłem na stronę wesemu i proszę... >LINK< wygląda toto całkiem ciekawie