Zadanie TR 650 Terry polega na zapewnieniu Husqvarnie miejsca wśród off-roadów nadających się też do codziennej jazdy. Aby sprawdzić, czy jest na to szansa, porównaliśmy Terrę z KTM-em 690 Enduro R i Yamahą XT 660 R.
Cały artykuł tutaj
http://www.motocykl-online.pl/testy/Jed ... mia,7656,1
Husqvarna Terra - XTR 660 - KTM 690 enduro R
h e d o n i z m
Nooo powiem, że fajna ta terra. Na pewno nie kupiłbym jako następne moto XT660R chyba, że na podróż w nieznane, bo silnik w prostej linii pochodzi od najstarszych XT600. Z KTM 690 będę miał dużo do czynienia, więc wyrobię sobie zdanie, głównie jeśli chodzi o serwis i koszty utrzymania. Na razie mechanicy z POLand POSITION, od których odbieraliśmy z kumplem pomarańczę potwierdzili, że nie jest to sprzęt typu "lać i jechać", choćby i ze względu na konieczność zaglądania w łożyska w głowicy co 10tys.km i ich okresową wymianę - na szczęście KTM w oryginalnych częściach jest na tyle tani, że nie opłaca się nikomu robić zamienników. A ta Terra faktycznie może być fajnym kompromisem, w dodatku nie będzie wymagała takiego doglądania w silnik. Ze statystyk spalania wygląda, że i zasięg na oryginalnym zbiorniku jest niczego sobie http://www.spritmonitor.de/en/detail/575117.html
Terry TR 650 ani Nudy już nie ma- KTM tego już nie produkuje
Zresztą i jedno i drugie tyle miało wspólnego z Husqvarną, co aktualne modele - klony KTM w plastikach HVA
Ponoć nie mieli czasu i zapowiadają w przyszłości większe zmiany- na dzisiaj cena "nowej" 450-ki HVA to 42tyś
Wracając do tematu- pierwsza z sinikiem Rotaxa (BMW650) produkowana w Tajlandii a druga z żywcem wyjętym z GS800
Terra ma zawieszenie jak Chińskie crossy a podrasowanie starego Rotaxa w Tajlandzkim wykonaniu nie wróży mu długiego żywota- jak wspomniałem to i tak już historia, więc tego się nie dowiemy
Zresztą i jedno i drugie tyle miało wspólnego z Husqvarną, co aktualne modele - klony KTM w plastikach HVA
Ponoć nie mieli czasu i zapowiadają w przyszłości większe zmiany- na dzisiaj cena "nowej" 450-ki HVA to 42tyś
Wracając do tematu- pierwsza z sinikiem Rotaxa (BMW650) produkowana w Tajlandii a druga z żywcem wyjętym z GS800
Terra ma zawieszenie jak Chińskie crossy a podrasowanie starego Rotaxa w Tajlandzkim wykonaniu nie wróży mu długiego żywota- jak wspomniałem to i tak już historia, więc tego się nie dowiemy
Czytałem ten artykuł już wcześniej.
XT w każdym porównaniu zajmuje końcowe miejsca.
Wszyscy oceniający mówią, że silnik słaby, że zawias nietęgi, że taka sobie wygoda, że nieosłonięte rury kolektora i inne takie bzdety.
Jednak w prawie niezmienionej formie produkują go już prawie 10 lat!
To mówi samo za siebie
XT w każdym porównaniu zajmuje końcowe miejsca.
Wszyscy oceniający mówią, że silnik słaby, że zawias nietęgi, że taka sobie wygoda, że nieosłonięte rury kolektora i inne takie bzdety.
Jednak w prawie niezmienionej formie produkują go już prawie 10 lat!
To mówi samo za siebie
Mario w kontekście tego co piszesz, to czekam z niecierpliwością na nowy model XTka. Mam nadzieje, że objawi się po ciszy tak jak to ma miejsce z trzycylindrowym mt09. Cisza trwa już 6 lat (od liftu XT660X) i być może wróży pewne zmiany technologiczne lub po prostu całkowicie nowy model lub nową serię od Yamahy. Czas pokaże...
Jedzie Jadzia Dziadzie Braaap Braaap
"Tylne koło ucieka cały czas, przednie tylko raz"
"Tylne koło ucieka cały czas, przednie tylko raz"
Może silnik z MT07, który ma mieć premierę niedługo?
h e d o n i z m
Tata czyli GS800 pasuje do Twoich wymagań idealnie!! Jesteście dla siebie stworzeni.
Jestem "nieumi" i o tym wiem, o tym wiem, że jestem "nieumiem"
no jak marzymy ... to ja bym przyjął taką tenerkę z silnikiem z shivery odchudzonym lekko z elektroniki :D
przecież v to idealny silnik do enduro!! Czemu yamaha nie wpadła na to ?!!? A gs ... nie brzmi wcale :D To jak zegarek qwarc niby dokładny i chodzi dokładnie ... ale mechanik ma duszę :D
przecież v to idealny silnik do enduro!! Czemu yamaha nie wpadła na to ?!!? A gs ... nie brzmi wcale :D To jak zegarek qwarc niby dokładny i chodzi dokładnie ... ale mechanik ma duszę :D
DR 750 ---> XT660R ---> XT660R ---> APRILIA SHIVER 750 ---> WR450
Informatyk Śląsk
Informatyk Śląsk
Nie bardzo-max moment już na dole ale silnik duży. Na moje lepsza rzędówka, ale zrobiona tak jak w Super Tenerce z 80% momentu już od 2tyśobr.hobelik pisze:przecież v to idealny silnik do enduro!
Dokładnie jak będzie to taka sama rewelacja jak MT09.Flaw pisze:Może silnik z MT07, który ma mieć premierę niedługo?
Tyle że nie więcej jak 2 garnki, bo inaczej wyjdzie za szeroki.
No nie bo po pierwsze jest to bawarski badziew, który się stale psuje a po drugie waży ponad 214kgHerflick pisze:Tata czyli GS800 pasuje do Twoich wymagań idealnie!! Jesteście dla siebie stworzeni.
Ma mieć 80koni i ważyć góra 190kg gotowy do drogi
Myślę, że nowy XTek, jeśli taki w ogóle powstanie będzie miał dwa garki, trochę więcej mocy i ma szansę być cięższy (niestety). No może jeszcze krótszy skok zawiasów (może dołożą ABS).
Pewnie nowy będzie droższy od obecnego modelu
..i nie będzie zbyt często wjeżdżał w prawdziwy off
Pewnie nowy będzie droższy od obecnego modelu
..i nie będzie zbyt często wjeżdżał w prawdziwy off
No nie- XT to historia i jeden garnek jest jego charakterystyczną cechąmario79 pisze:nowy XTek, jeśli taki w ogóle powstanie będzie miał dwa garki,
Mała Tenerka już tak jak najbardziej, bo serce 660 jest dla niej za słabe- to typowy turystyk offowy, dużo cięższy od R-ki czy X-sa i powinien mieć dwucylindrowy silnik aby spokojnie we dwójkę mógł lecieć autostradą
Serce z MT07- http://motocykle.onet.pl/aktualnosci/no ... t-07/gkw3f
Nawet siedzenie jest już na odpowiedniej wysokości
Dwucylindrowy silnik o pojemności 689 ccm moc 74.8 KM, moment obrotowy 68 Nm
To jest właściwe serce dla małej tenerki
Rozstaw osi wynosi 1400 mm, a wysokość siedziska to 805 mm.
Waga z pełnym zbiornikiem oleju (3 litry) i paliwa (14l) to 179 kg- całkowicie akceptowalna nawet jak minimalnie wzrośnie dla potrzeb enduro
Nawet siedzenie jest już na odpowiedniej wysokości
Dwucylindrowy silnik o pojemności 689 ccm moc 74.8 KM, moment obrotowy 68 Nm
To jest właściwe serce dla małej tenerki
Rozstaw osi wynosi 1400 mm, a wysokość siedziska to 805 mm.
Waga z pełnym zbiornikiem oleju (3 litry) i paliwa (14l) to 179 kg- całkowicie akceptowalna nawet jak minimalnie wzrośnie dla potrzeb enduro
Zgodze sie z tata!! Podobny tekst czytalem w Motorrad Abenteuer, ze predzej by sie spodziewali malej tenerki z takim silnikiem (ewentualnie uklad V) Niz jak wyszlo MT-07. A na taka tenerke to sam bym sie zaczail
A więc, z lewej nadjeżdża jakiś skuter. Z prawej też nic nie jedzie