Witam,
W weekend zakupiłem motocykl sprowadzany z Włoch.
W związku z tym mam kilka pytań.
Z tego co się orientuje to, aby zarejestrować moto plan powinien wyglądać tak :
- tłumaczenie dokumentów z włoskiego na PL ( czy ktoś zna dobrego tłumacza we Wrocławiu ? )
- opłata Vat25 ( gdzie ? )
- badanie techniczne
- urząd komunikacji ( rejestracja motocykla, wydanie tablic )
- ubezpiecznie OC
Jeśli coś pominąłem to będę wdzięczny za pomoc..
dokumenty w związku z rejestracją motocykla sprowadzonego
- tłumaczenie dokumentów z włoskiego na PL ( czy ktoś zna dobrego tłumacza we Wrocławiu ? )
- opłata Vat25 ( gdzie ? )
- badanie techniczne
- urząd komunikacji ( rejestracja motocykla, wydanie tablic )
- ubezpiecznie OC
-tłumacz ma być przysięgły, leć do pierwszego lepszego
-vat 25 - w urzędzie skarbowym (jeśli masz mniej przebiegu niż 10tyś km to będą chcieli ci naliczyć podatek jak od nowego) jak by co wpisz w rubryce 11tyś i będzie tylko 160zł
-później leć do komunikacji po próbne tablice,wykup ubezpieczenie i ciśnij na przegląd
-z przeglądem leć zarejestrować i czekaj na twardy dowód
Wsio!!!
- opłata Vat25 ( gdzie ? )
- badanie techniczne
- urząd komunikacji ( rejestracja motocykla, wydanie tablic )
- ubezpiecznie OC
-tłumacz ma być przysięgły, leć do pierwszego lepszego
-vat 25 - w urzędzie skarbowym (jeśli masz mniej przebiegu niż 10tyś km to będą chcieli ci naliczyć podatek jak od nowego) jak by co wpisz w rubryce 11tyś i będzie tylko 160zł
-później leć do komunikacji po próbne tablice,wykup ubezpieczenie i ciśnij na przegląd
-z przeglądem leć zarejestrować i czekaj na twardy dowód
Wsio!!!
ja kiedyś rejestrowałem bez tablic. Miałem co prawda francuzkie ale zostawiłem w garażu bo chciałem na pamiątkę . Na przeglądzie wpisali mi brak tablic w rubryce z nr rej. Najlepiej podjedź na stację diagnostyczną i zapytaj czy Ci tak mogą zrobić. Teraz może coś się zmieniło ale pewnie nie. Tylko że bez tablic to bez ubezpieczenia a wtedy raczej na lawecie (teoretycznie ).
nigdy nie robiłem pierwszego przeglądu z tablicą i nie było problemów, tak samo jak Remi
[center]WEJDŹ XT660 Tryb diagnostyczny CO Settings Ankieta Mój XT'ek [/center]
Coś się pozmieniało ostatnio i jeśli się nie mylę to trzeba iść do urzędu po próbne czerwone tablice i dopiero z tablicami na przegląd. Wcześniej robili bez tablic bądź wpisywali zagraniczny nr rej.
"Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie."
Vat 25 za 160zl dostajesz od US jak masz moto starsze niż 6 miesięcy i o przebiegu większym niż 6 tys km. Inaczej dowalają 23% VATu. Papier z pieczątkami niesiesz oczywiście do Wydziału Komunikacji a po rejestracji czekasz miesiąc na stały/twardy dowód rej. Tablice polskie dostajesz od razu stałe (na oryginalne zagraniczne możesz napisać papier że je zgubiłeś w transporcie np i tyle).
Będę niebawem rejestrował nowe moto dla braciaka, które kupiłem oczywiście nie w Polsce bo i stan lepszy , to napiszę czy coś więcej się zmieniło oprócz przebiegu spisanego przy badaniu technicznym.
Będę niebawem rejestrował nowe moto dla braciaka, które kupiłem oczywiście nie w Polsce bo i stan lepszy , to napiszę czy coś więcej się zmieniło oprócz przebiegu spisanego przy badaniu technicznym.
ogólnie to polecam stację diagnostyczną w Rogowie Sobóckim, bardzo solidna obsługa
tylko nie dzwoń tam tylko jedź...
tylko nie dzwoń tam tylko jedź...
::BIKEPICS:: | XT660X -> BMW F800GS
Bez tablic teraz nie zrobisz przeglądu, jest tak już od zeszłego roku.
Najpierw wydział komunikacji i rejestracja na tymczasowe (ok. 73zł), czerwone blachy. Na te blachy ubezpieczasz moto i jedziesz na przegląd. Jak zrobią przegląd to wpiszą przebieg do bazy i z tymi papierami z przeglądu i ubezpieczeniem idziesz z powrotem do wydziału komunikacji rejestrować z reguły na wcześniej ustalony termin (bez kolejek) Płacisz ok. 150zł. Jak już masz moto zarejestrowane na zwykłe blachy, dostajesz miękki dowód i idziesz do ubezpieczyciela przepisać ubezpieczenie na stały numer rejestracyjny. Z tym ubezpieczeniem idziesz za 2-4 tygodnie odebrać stały dowód rejestracyjny i kartę pojazdu (już za free- bo już płaciłeś dwa razy wcześniej ) . Cała rejestracja to około 300zł łącznie z przeglądem.
+ tłumaczenia oczywiście
pozdro
Najpierw wydział komunikacji i rejestracja na tymczasowe (ok. 73zł), czerwone blachy. Na te blachy ubezpieczasz moto i jedziesz na przegląd. Jak zrobią przegląd to wpiszą przebieg do bazy i z tymi papierami z przeglądu i ubezpieczeniem idziesz z powrotem do wydziału komunikacji rejestrować z reguły na wcześniej ustalony termin (bez kolejek) Płacisz ok. 150zł. Jak już masz moto zarejestrowane na zwykłe blachy, dostajesz miękki dowód i idziesz do ubezpieczyciela przepisać ubezpieczenie na stały numer rejestracyjny. Z tym ubezpieczeniem idziesz za 2-4 tygodnie odebrać stały dowód rejestracyjny i kartę pojazdu (już za free- bo już płaciłeś dwa razy wcześniej ) . Cała rejestracja to około 300zł łącznie z przeglądem.
+ tłumaczenia oczywiście
pozdro
Aby osiągnąć rzeczy których dotąd nie osiągnąłeś, musisz zacząć robic rzeczy, których dotąd nie robiłeś
Podobno od ręki jeśli są na stanie, jeśli nie to musi ktoś zwrócić wtedy Tobie dadzą
"Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie."