czym karmicie wasze maszyny ?
koledzy powiedzcie mi jak wygląda sytuacja z tankowaniem..wiele, wiele tematów widziałem na forach lecz nigdy nie uzyskałem odpowiedzi..ogólnie tankuję na Orlenie..pytanie..95 czy 98 Verva ? akurat cena dla mnie nie ma żadnego wpływu..mawiają że nowsze modele lubią pić 98..jak to wygląda u was ? pozdrawiam
To tak jak z człowiekiem zależy do czego się przyzwyczai, ja preferuję lepsze trunki i dla Jadwigi wybrałem moc 98 koni.
Co do Orlenu mam mieszane zdanie tankowałem 98 u nich ale przestałem bo po analizach i tankowaniu na innej stacji (po trasie do domu) wychodziło taniej i więcej przejechanych kilometrów.
Ogólnie mogę powiedzieć iż mój egzemplarz lepiej jeździ na 98, na 95 jak zatankowałem to strasznie skakały mi obroty silnika, to tyle z moich obserwacji ale każdy ma swoje i swoje doświadczenia.
Co do Orlenu mam mieszane zdanie tankowałem 98 u nich ale przestałem bo po analizach i tankowaniu na innej stacji (po trasie do domu) wychodziło taniej i więcej przejechanych kilometrów.
Ogólnie mogę powiedzieć iż mój egzemplarz lepiej jeździ na 98, na 95 jak zatankowałem to strasznie skakały mi obroty silnika, to tyle z moich obserwacji ale każdy ma swoje i swoje doświadczenia.
paliwa o wyższej liczbie oktanowej mają za zadanie przede wszystkim zapobiegać agresywnemu spalaniu detonacyjnemu w mocno wysilonych jednostkach napędowych, a nie podnosić ich moc. Pytanie więc, czy opłaca się lać droższe paliwo do prostego/nieskomplikowanego/niewysilonego XT, satanowczo NIE.
Różnica w mocy jest żadna, niezauważalne może wynosić jakieś ułamiki %. lepiej zadbać o nasmarowany łąńcuch, ciśnienie w oponach. to tez ma wpływ na jazdę.
gdzieś w necie są rozważanie teoretyków na ten temat, wynika z nich że PB 95 spali sie mniej nić Pb98, ale rżóżnice są znów bardzo znikome
to tego wszystkiego należy przytoczyć definicję, z której jasno wynika że OKTANY to nie MOC (!!!):
Liczba oktanowa jest względną miarą odporności benzyny na spalanie detonacyjne. Liczba oktanowa jest oznaczana w specjalnym, jednocylindrowym silniku, w którym można zmieniać stopień sprężania. W trakcie badania benzyny zmienia się stopień sprężania, aż osiągnie się spalanie detonacyjne. Następnie przy tym stopniu sprężania bada się mieszanki wzorcowe, w skład których wchodzi izooktan. % objętościowy izooktanu w mieszance, dla której uzyskano spalanie detonacyjne przy tym samym stopniu sprężania, dla badanej benzyny określa liczbę oktanową benzyny.*
*źródło, ścigacz.pl
ponad to manual zaleca PB95. (jesli ktoś ma oryginalna naklejkę na zbiorniku - tam również to przeczyta)
o tu jeszcze dobre treści na ten temat:
„Skład benzyn ma wpływ na szereg ich właściwości wpływających na przebieg procesu spalania w silniku i w konsekwencji na parametry jego pracy. Liczba oktanowa jest jedną z takich właściwości, lecz nie jedyną. Stąd nie można określić prostej relacji wartości liczby oktanowej do parametrów pracy silnika. Wiadomo jedynie, że ze wzrostem prędkości obrotowej i mocy silnika, zwiększa się skłonność do spalania detonacyjnego. W silnikach, których cechy konstrukcyjne pozwalają na osiąganie dużych prędkości obrotowych i mocy, stosowane muszą być benzyny o wyższych wartościach liczby oktanowej. W przypadku stosowania benzyny o zbyt niskiej wartości liczby oktanowej dla danej konstrukcji silnika, może przy określonych obrotach wystąpić spalanie detonacyjne. Przy spalaniu detonacyjnym silnik „traci moc”, a więc stosowanie benzyn o zbyt niskiej LOB i LOM [szczegóły poniżej – red.] może uniemożliwić osiągnięcie parametrów pracy wynikających z konstrukcji silnika. Stosowanie benzyn o zbyt niskiej wartości liczby oktanowej dla danej konstrukcji silnika i warunków jego eksploatacji, powoduje między innymi wzrost zużycia paliwa.”
z wiec nie dotyczy słabego XT
nawet jeśli nie liczysz sie z pieniędzmi kupuj 95 a nadmiar gotówki daj żulowi na piwo
Różnica w mocy jest żadna, niezauważalne może wynosić jakieś ułamiki %. lepiej zadbać o nasmarowany łąńcuch, ciśnienie w oponach. to tez ma wpływ na jazdę.
gdzieś w necie są rozważanie teoretyków na ten temat, wynika z nich że PB 95 spali sie mniej nić Pb98, ale rżóżnice są znów bardzo znikome
to tego wszystkiego należy przytoczyć definicję, z której jasno wynika że OKTANY to nie MOC (!!!):
Liczba oktanowa jest względną miarą odporności benzyny na spalanie detonacyjne. Liczba oktanowa jest oznaczana w specjalnym, jednocylindrowym silniku, w którym można zmieniać stopień sprężania. W trakcie badania benzyny zmienia się stopień sprężania, aż osiągnie się spalanie detonacyjne. Następnie przy tym stopniu sprężania bada się mieszanki wzorcowe, w skład których wchodzi izooktan. % objętościowy izooktanu w mieszance, dla której uzyskano spalanie detonacyjne przy tym samym stopniu sprężania, dla badanej benzyny określa liczbę oktanową benzyny.*
*źródło, ścigacz.pl
ponad to manual zaleca PB95. (jesli ktoś ma oryginalna naklejkę na zbiorniku - tam również to przeczyta)
o tu jeszcze dobre treści na ten temat:
„Skład benzyn ma wpływ na szereg ich właściwości wpływających na przebieg procesu spalania w silniku i w konsekwencji na parametry jego pracy. Liczba oktanowa jest jedną z takich właściwości, lecz nie jedyną. Stąd nie można określić prostej relacji wartości liczby oktanowej do parametrów pracy silnika. Wiadomo jedynie, że ze wzrostem prędkości obrotowej i mocy silnika, zwiększa się skłonność do spalania detonacyjnego. W silnikach, których cechy konstrukcyjne pozwalają na osiąganie dużych prędkości obrotowych i mocy, stosowane muszą być benzyny o wyższych wartościach liczby oktanowej. W przypadku stosowania benzyny o zbyt niskiej wartości liczby oktanowej dla danej konstrukcji silnika, może przy określonych obrotach wystąpić spalanie detonacyjne. Przy spalaniu detonacyjnym silnik „traci moc”, a więc stosowanie benzyn o zbyt niskiej LOB i LOM [szczegóły poniżej – red.] może uniemożliwić osiągnięcie parametrów pracy wynikających z konstrukcji silnika. Stosowanie benzyn o zbyt niskiej wartości liczby oktanowej dla danej konstrukcji silnika i warunków jego eksploatacji, powoduje między innymi wzrost zużycia paliwa.”
z wiec nie dotyczy słabego XT
nawet jeśli nie liczysz sie z pieniędzmi kupuj 95 a nadmiar gotówki daj żulowi na piwo
Ja ze swoich obliczeń które robiłem w tamtym roku wychodziło mi że na 98 przejechałem 30 kilometrów więcej, trasa ta sama i prędkości też.gajowy pisze:gdzieś w necie są rozważanie teoretyków na ten temat, wynika z nich że PB 95 spali sie mniej nić Pb98, ale rżóżnice są znów bardzo znikome
przeczy to teorii na ten temat, Zibi może wiatr zmienił się, w zależności od pory roku różnie wieje, jak mocniej to wiecej pali, mi najewięcej pali w marcu i kwietniu..., na jednym zbiorniku takie różnice to porostu niemożliwe. wiecej nie zabieram głosu w temacie, bo rozwinie sie zbyt mocno, dla chciacych jeżdzić dalej na 1 zbiorniku proponuje lać Verve a dla lepszego efektu nakleić naklejkę na motocyklu "Verwa racing" haha..
A jak sie sprawa ma przy założonym Power Commanderze, zmienionym filtrze i wydechu. Czy ten wzrost mocy już może wymagać paliwa o wyższej liczbie oktanowej?
Jeśli PC był strojony na hamowni pod paliwo 98 to powinieneś używać takiego paliwa, jeśli na 95 to 95Gilu pisze:A jak sie sprawa ma przy założonym Power Commanderze, zmienionym filtrze i wydechu. Czy ten wzrost mocy już może wymagać paliwa o wyższej liczbie oktanowej?
[center]WEJDŹ XT660 Tryb diagnostyczny CO Settings Ankieta Mój XT'ek [/center]
I wszystko jasne;) Dzięki raczek_,
I tu też pewności nie ma, markowy niefranczyzowy Shell uje*ał mi wtryski w samochodzie. Zatankowałem ich super V-pierodowego Diesla i ze stacji nie wyjechałem. Przyjemność za 3k.apex pisze:Ją tankuje zawsze 95, co do stacji to aby była markowa.
nie da się tego jakoś drogą sądową egzekwować? odszkodowanie, badania paliwa etc.Gilu pisze:I tu też pewności nie ma, markowy niefranczyzowy Shell uje*ał mi wtryski w samochodzie. Zatankowałem ich super V-pierodowego Diesla i ze stacji nie wyjechałem. Przyjemność za 3k.apex pisze:Ją tankuje zawsze 95, co do stacji to aby była markowa.
Staram się coś w tym kierunku zrobić ale to prawie niewykonalne. Shell tłumaczy się, że jak zatankowałem do pełna to zmieszałem wodę ze zbiornika i inne syfy i poszło...
Trochę jestem w temacie paliw. Gilu możesz zrobić badanie ale pamiętaj że musisz wziąć próbkę ze swojego zbiornika i z dystrybutora z którego tankowałeś najlepiej z kimś z obsługi stacji. Trochę to kosztowne i strzelam że wszystkie parametry będą się mieścić w PN.
Co do paliwa do XT to tylko Pb95 jak manual prawi.
Co do paliwa do XT to tylko Pb95 jak manual prawi.
"Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie."
Nie chcę się sprzeczać ale w serwis manual jest informacja że :bonzo pisze:Co do paliwa do XT to tylko Pb95 jak manual prawi.
Silnik Yamaha jest przeznaczony do pracy na benzynie bezołowiowej typu premium o liczbie oktanowej 95 lub wyższej.
Ostatnio zmieniony 30 mar 2016, 11:42 przez ZIBI, łącznie zmieniany 1 raz.
od 20 paru lat leje 95 i 98 (czasami lub w auto na dłuższą trasę) i nie miałem z paliwem najmniejszych problemów w żadnym aucie czy motocyklu w różnych stronach świata. XT żarł najtańsze paliwo z Auchan tak samo jak "cuda" ze Statoil, Orlenu, Shella czy innych, podejrzewam że i na ruskiej benzynie poleciałby tak samo A co do strojenia na hamowni czy na drodze PC3, PCV, Bazzaz itd to takie paliwo na jakim najczęściej ganiasz.
Hardcorowo - kumpel do nowego auta 2015 /salon Polska/ lal denaturat z butelki zamiast benzyny jak zabrakło paru km do stacji i tez dojechał :D
Hardcorowo - kumpel do nowego auta 2015 /salon Polska/ lal denaturat z butelki zamiast benzyny jak zabrakło paru km do stacji i tez dojechał :D