Rolka lańcucha

pytania, ciekawe materiały o rodzinie XT - zdjęcia, filmy, artykuły itp.
Awatar użytkownika
arkadius0
Posty: 771
Rejestracja: 27 kwie 2010, 23:43
Lokalizacja: Białystok

To moja jest dużo tańsza.
Rolka
- gmole silnika wg SW-Motech / HOLAN - nieaktualne
- gmole owiewek wg. TOURATECHa - nieaktualne
- stelaże pod kufry na zamówienie - nieaktualne
tosiek
Posty: 351
Rejestracja: 11 kwie 2016, 16:29
Lokalizacja: Sucha Beskidzka

A u mnie dolna właśnie padła, znaczy guma gdzieś znikła :D Muszę zamówić kolejny komplet na zaś ;-)
Łukasz zawny Tośkiem
https://gruuf.com/
Awatar użytkownika
Bajros
Posty: 3304
Rejestracja: 10 lis 2008, 23:27
Lokalizacja: Warszawa

tosiek pisze:Muszę zamówić kolejny komplet na zaś
To akurat jest bardzo dobra strategia. Stosuje ją w przypadku tej rolki, filtrów oleju, uszczelek, łożysk, klocków itp. Wtedy zawsze masz "pod ręką na wymianę"
Jedzie Jadzia Dziadzie ;) Braaap Braaap
"Tylne koło ucieka cały czas, przednie tylko raz"
Awatar użytkownika
crazyrider12
Posty: 1459
Rejestracja: 04 mar 2010, 7:49
Lokalizacja: Krk/Siemianowice Śl

Bajros pisze:
tosiek pisze:Muszę zamówić kolejny komplet na zaś
To akurat jest bardzo dobra strategia. Stosuje ją w przypadku tej rolki, filtrów oleju, uszczelek, łożysk, klocków itp. Wtedy zawsze masz "pod ręką na wymianę"
Mam tak samo-szkoda czasu na jeżdżenie po sklepach ;)
...bo każda okazja jest dobra by zjechać z utartej ścieżki i poszukać własnej ;)
Awatar użytkownika
arkadius0
Posty: 771
Rejestracja: 27 kwie 2010, 23:43
Lokalizacja: Białystok

Mam ich pod dostatkiem, ale zwróćcie uwagę jak jest zamontowana. ten kołnierz w tulei wew. ma blokować gumę przed spadnięciem. Jak ktoś odwrotnie ją przykręci, to szybko może ją stracić.
Za luźny łańcuch też szarpie dolną przez co można ją stracić. Górna zwyczaj przy dobiciu.
- gmole silnika wg SW-Motech / HOLAN - nieaktualne
- gmole owiewek wg. TOURATECHa - nieaktualne
- stelaże pod kufry na zamówienie - nieaktualne
tosiek
Posty: 351
Rejestracja: 11 kwie 2016, 16:29
Lokalizacja: Sucha Beskidzka

No może i źle założyłem a może w za duże błoto wpadałem :D
Łukasz zawny Tośkiem
https://gruuf.com/
Awatar użytkownika
astro
Posty: 226
Rejestracja: 23 cze 2014, 14:47
Lokalizacja: Poznań

arkadius0 pisze:Mam ich pod dostatkiem, ale zwróćcie uwagę jak jest zamontowana. ten kołnierz w tulei wew. ma blokować gumę przed spadnięciem. Jak ktoś odwrotnie ją przykręci, to szybko może ją stracić.
Za luźny łańcuch też szarpie dolną przez co można ją stracić. Górna zwyczaj przy dobiciu.
Kufa... i już wiem, że źle założyłem :( Znowu trzeba paluszki pobrudzić.

Średnio, na ile kilometrów taka rolka starcza? Zakładając, że łańcuch jest prawidłowo naciągnięty.
Awatar użytkownika
arkadius0
Posty: 771
Rejestracja: 27 kwie 2010, 23:43
Lokalizacja: Białystok

Ja mam 50kkm i raz wymieniałem dolny kpl i dwa razy górę, gdzie raz mi ją wyrwało po dobiciu. Obie które mam u siebie. Oczywiście, te które tu proponuję są ze mną przez jakieś ostatnie 17tys i nic ich nie rusza.
1-2 / rok wyczyścić i przesmarować tuleje wew. i będzie latać.
- gmole silnika wg SW-Motech / HOLAN - nieaktualne
- gmole owiewek wg. TOURATECHa - nieaktualne
- stelaże pod kufry na zamówienie - nieaktualne
Awatar użytkownika
Bajros
Posty: 3304
Rejestracja: 10 lis 2008, 23:27
Lokalizacja: Warszawa

Przy okazji rolki mam kilka pytań:
1) Dolna Rolka jest przykręcana oryginalnie przy pomocy jednej śruby, czy oryginalnie jest podkładka?
2) Rolka ma się swobodnie kręcić?
3) Czy należy smarować rolkę?
Jedzie Jadzia Dziadzie ;) Braaap Braaap
"Tylne koło ucieka cały czas, przednie tylko raz"
Awatar użytkownika
astro
Posty: 226
Rejestracja: 23 cze 2014, 14:47
Lokalizacja: Poznań

Bajros pisze:Przy okazji rolki mam kilka pytań:
1) Dolna Rolka jest przykręcana oryginalnie przy pomocy jednej śruby, czy oryginalnie jest podkładka?
2) Rolka ma się swobodnie kręcić?
3) Czy należy smarować rolkę?
1) W weekend wymieniałem i pomiędzy "główką" śruby, a metalową tuleją podkładka była.

3) Zacytuję Arkadiusa z naszej korespondencji:
"Należy ją nasmarować jakimś wodomdpornym smarem. Może być towot, jakiś ŁT4, Litowy, grafitowy. Dobrze jest raz w roku ją zdjąć, wyczyścić i przesmarować. Wówczas tuleje się mniej zużywają."
Awatar użytkownika
arkadius0
Posty: 771
Rejestracja: 27 kwie 2010, 23:43
Lokalizacja: Białystok

W rolce dolnej masz albo śrubę z kołnierzem ( przynajmniej ja taką miałem), lub śrubę i podkładkę. Jak będzie nawet dodatkowo, to na pewno nie zaszkodzi. Zasłoni szczelinkę pomiędzy tuleją metalową a plastykową, przez co mniej się tam syfu dostanie.

Obrazek

Nie musi się obracać luźno, najważniejsze aby obracała się bez wyraźnego oporu. np. palcem.

Smarować. astro już mnie zacytował, więc się nie będę rozpisywał. 1 - 2 razy w roku powinno w zupełności wystarczyć. Jak od czasu do czasu sprawdzisz, czy się obraca, to będziesz wiedział, czy smarować :).

rolka górna
Widzicie z którą stronę jest skierowany "plastik", nie będziecie wówczas tracić 'gumek'
W dolnej to samo.

Obrazek
- gmole silnika wg SW-Motech / HOLAN - nieaktualne
- gmole owiewek wg. TOURATECHa - nieaktualne
- stelaże pod kufry na zamówienie - nieaktualne
doman
Posty: 12
Rejestracja: 18 mar 2016, 8:11
Lokalizacja: Siedlce

Do mnie rolka od arkadius0 przyszła wczoraj i od razu zamontowałem :) Zero problemów
Przed:
Obrazek Obrazek

Po:
Obrazek Obrazek
novvy
Posty: 55
Rejestracja: 25 paź 2018, 16:11
Lokalizacja: Kielce

Wymieniałem dziś rolkę dolną, podobno górna też istnieje ale gdzie? Nie widziałem u mnie 2 rolki ani żadnego miejsca na nią W którym miejscu powinna ta rolka być?

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
TexaS
Posty: 214
Rejestracja: 11 sie 2014, 23:49
Lokalizacja: Lubelskie

Obrazek

Numer 18 na schemacie:

Obrazek
novvy
Posty: 55
Rejestracja: 25 paź 2018, 16:11
Lokalizacja: Kielce

Dzięki za info. Faktycznie, przy mocowaniu stopki pasażera jest jakiś wolny otwór, nie brałem go pod uwagę bo był dosyć daleko od łańcucha. A reszta u mnie wygląda tak:

https://www.fotosik.pl/zdjecie/7886524f8e32294e

https://www.fotosik.pl/zdjecie/0bf3d3b49b1b5db5

Moja rada przy montażu rolki tego typu: https://allegro.pl/rolka-lancucha-naped ... 02340.html?

warto podłożyć ze 2 zwykłe lub 1 sprężynową podkładkę z każdej strony rolki aby rolka po mocniejszym skręceniu mogła się swobodnie obracać a kontrę która jest w zestawie (na klucz 13) można zakręcić od prawej strony jako dodatkowe zabezpieczenie osi rolki
ODPOWIEDZ