Cześć, przednie zawieszenie w moim XTXsie ma już przejechane 22000 km, od nowości nic nie ciekło i nic nie było z nim robione. Ostatnio zauważyłem, że mocno się zmieniła jego charakterystyka; jest dużo miększe (przepracowany olej) i lekko siadło w lagach (wyrobione sprężyny?). Chce podczas przerwy międzysezonowej rozebrać całe przednie zawieszenie i wymienić poniższe
- sprężyny : myślę o progresywnych niemieckiej firmy Wilbers
- olej 15W (zalecana gestość według producenta 10W)
- uszczelniacze z tego co się orientuje dobrze by się przydało zmienić jeśli rozmontowujemy zawieszenie (rozmiar to 43 x 55 x 9,5/10,5 ??)
Proszę o wasze sugestie co do powyższych podpunktów?
Przednie zawieszenie w XTX po 20 tysiącach
- berserkers
- Posty: 965
- Rejestracja: 25 mar 2009, 12:22
- Lokalizacja: Szczecin/ Bezrzecze
Uszczelniacze obowiazkowo do wymiany przy rozbieraniu - rozmiar 43x55,1x9,5/10
Bajros ile kosztują te sprężyny?
h e d o n i z m
ja bym zalal gesciejszy olej.
przy ostatniej wymianie wlalem 15W i roznicy wlasciwie nie odczulem:/
przy ostatniej wymianie wlalem 15W i roznicy wlasciwie nie odczulem:/
Super Fakin Motard!
berserkers, Dzięki za potwierdzenie rozmiaru uszczelniaczy.
Flaw, Sprężyny Wilbersa kosztują coś koło 370zł.
Beret, chyba rzeczywiście zastanowię się nad 20W
Flaw, Sprężyny Wilbersa kosztują coś koło 370zł.
Beret, chyba rzeczywiście zastanowię się nad 20W
Jedzie Jadzia Dziadzie Braaap Braaap
"Tylne koło ucieka cały czas, przednie tylko raz"
"Tylne koło ucieka cały czas, przednie tylko raz"
Jeżeli koniecznie rozbierasz , to oczywiście uszczelniacze wymieniasz na bank.
Co do oleju to przy 20W będziesz miał bardzo twarde ( nie mylić z siłą sprężyn) po prostu wolniej będą się wsuwały i rozciągały . Jeżeli ( a wiem że na pewno) latasz w terenie to ręce ci odpadną. Kompromis to max 15W (moim zdaniem).
Rozmiar uszczelniaczy tak jak podał Berserkers - najlepiej ARIETE , NOK lub ew. Athena.
Jeżeli myślisz, że Ci siadły sprężyny to po rozbiórce sprawdź długość- standard to= 593mm a minimum to 581mm dla XTX.
Szkoda że jest zimno tak byśmy pogrzebali razem
Co do oleju to przy 20W będziesz miał bardzo twarde ( nie mylić z siłą sprężyn) po prostu wolniej będą się wsuwały i rozciągały . Jeżeli ( a wiem że na pewno) latasz w terenie to ręce ci odpadną. Kompromis to max 15W (moim zdaniem).
Rozmiar uszczelniaczy tak jak podał Berserkers - najlepiej ARIETE , NOK lub ew. Athena.
Jeżeli myślisz, że Ci siadły sprężyny to po rozbiórce sprawdź długość- standard to= 593mm a minimum to 581mm dla XTX.
Szkoda że jest zimno tak byśmy pogrzebali razem
tak jak pisze Wojtek...ja tez polecam atheny...cena ok 70 zl za komplet (niestety bez przeciwpylowych wiec te musisz zostawic stare)
najlepsze bylyby ariete ale ja sobie odpuscielem bo nie moglem ich nigdzie dostac:/
najlepsze bylyby ariete ale ja sobie odpuscielem bo nie moglem ich nigdzie dostac:/
Super Fakin Motard!
Bajros jak będziesz robil ten zawias na częsciach z Larssona to daj mi cynk
u Larssona nie opłaca się kupować bezpośrednio- oni mają chyba z 50% upusty dla sklepów więc ja taniej kupuję ich towary gdzie indziej "?????"
Przykład: zębatka do huski u Larssona 75zł , ja tę samą z ich naklejką mam za 42zł z przesyłką
Przykład: zębatka do huski u Larssona 75zł , ja tę samą z ich naklejką mam za 42zł z przesyłką
No i jeszcze o fotkach nie zapomnij, bo też mam w planach taką przeróbkę ale to chyba dopiero na wiosnę.
h e d o n i z m
Przykład: zębatka do huski u Larssona 75zł , ja tę samą z ich naklejką mam za 42zł z przesyłką
Mozesz mi napisać na PW jak to robisz :D
Ja mam zarejestrowaną działalność w Larssonie i mam tam znaczne rabaty ale niessety az tak tanio jak Ty nie kupuję
Mozesz mi napisać na PW jak to robisz :D
Ja mam zarejestrowaną działalność w Larssonie i mam tam znaczne rabaty ale niessety az tak tanio jak Ty nie kupuję
Masz rację Wojtek, dziś rozmawiałem z mechanikiem i doradził, że lepiej zmieszać oleje tak by wyszło jakieś 12W, wspomniał też że przy 15W już uszczelniacze mają gorsze życie a jak da się więcej to już na pewno puszczą. Rzeczywiście szkoda, że nie jest już ciepło bo też chętnie bym do Ciebie przyjechał i razem byśmy ogarneli temat... No ale cóż trza zrobić i tyle. Będę to robił w serwisie motocyklowym ale dopiero jak kupię wszystkie potrzebne części.Wojtekfir pisze:Co do oleju to przy 20W będziesz miał bardzo twarde ( nie mylić z siłą sprężyn) po prostu wolniej będą się wsuwały i rozciągały . Jeżeli ( a wiem że na pewno) latasz w terenie to ręce ci odpadną. Kompromis to max 15W (moim zdaniem).
Jedzie Jadzia Dziadzie Braaap Braaap
"Tylne koło ucieka cały czas, przednie tylko raz"
"Tylne koło ucieka cały czas, przednie tylko raz"