Zużyty wałek rozrządu??
Jak byś rozbierał silnik to zrób dokumentację fotograficzną, chętnie popatrzę co twojej Jadzi dolega. Olej silnikowy jaki stosujesz?
"Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie."
- crazyrider12
- Posty: 1459
- Rejestracja: 04 mar 2010, 7:49
- Lokalizacja: Krk/Siemianowice Śl
Ja w moim motku mam bardzo głośną głowicę ale przyczyn może być kilka:
-ostry wałek,
-inny pin dekompresatora,
-podcięte prowadnice zaworowe na dolocie,
-korekta kanałów dolot/wydech...
Wydaje mi się mało realne by po 20kkm posypała się głowica, choć niczego nie wykluczam, bo zdarzały się już drastyczne przypadki gdzie po takim przebiegu silnik się rozpadał.
Badaj temat i dawaj znać co było przyczyną .
P.S. Intrygują mnie te tuleje cieńkościenne-w którym miejscu są one montowane bo oblukałem schemat głowicy i nie wypatrzyłem.
-ostry wałek,
-inny pin dekompresatora,
-podcięte prowadnice zaworowe na dolocie,
-korekta kanałów dolot/wydech...
Wydaje mi się mało realne by po 20kkm posypała się głowica, choć niczego nie wykluczam, bo zdarzały się już drastyczne przypadki gdzie po takim przebiegu silnik się rozpadał.
Badaj temat i dawaj znać co było przyczyną .
P.S. Intrygują mnie te tuleje cieńkościenne-w którym miejscu są one montowane bo oblukałem schemat głowicy i nie wypatrzyłem.
...bo każda okazja jest dobra by zjechać z utartej ścieżki i poszukać własnej
- crazyrider12
- Posty: 1459
- Rejestracja: 04 mar 2010, 7:49
- Lokalizacja: Krk/Siemianowice Śl
W XT-ku. Ostatnio z tego co kojarzę to koledze z Tarnowa spotkał się tłok z zaworami....
...bo każda okazja jest dobra by zjechać z utartej ścieżki i poszukać własnej
-
- Posty: 56
- Rejestracja: 27 lip 2015, 11:21
- Lokalizacja: Włocławek
I jak tam kolego doszedłeś do przyczyny stuków?
Odświeżę temat-rozebrałem wałek rozrządu tzn.zdjąłem dwa łozyska i teraz mam problem ze złożeniem.Mocowanie zębatki rozrządu dociska jedno z łożysk na wałku.Nie ma ono żadnego klina.Serwisówka pokazuje tylko jak ustawić wałek w głowicy czyli nacięciem do góry ale niewiem jak ustawić to mocowanie przed wciśnięciem na wałek.Może nie wyrażam się fachowo ale jak ktoś rozumie o co mi chodzi to proszę o pomoc.
Rozwikłałem zagadkę-podzielę się informacjami dla potomnych.Mocowanie zębatki wałka rozrządu należy przykręcić do zębatki i całość przyłożyć do wałka.Znak na zębatce musi się zgrywać z wycięciem na wałku wtedy zaznaczamy markrem znaki na mocowaniu zebatki i już samo mocowanie razem z łożyskami można wcisnąć na wałek posiłkując się znakami zrobionymi markerem.
Tak się tylko zastanawiam czy mała zębatka napędzająca rozrząd znajdująca się na wale powinna być też jakoś specyficznie ustawiona-ja ją wprasowałem na czop wału bez ustawiania bo nie widziałem znaków.Nie wiem czy nie będzie przestawiony rozrząd.
W XT600 znak jest na zębatce, na wale niama nic, ale ustawia się tym znakiem równo z klinem na koło magnesowe. Jeśli zostawisz tak jak jest, to nic szczególnego się nie stanie, bo rozrząd będzie przestawiony o max 0.5 obrotu małej zębatki, a tyle to się przestawia w zależności od rozciągnięcia łańcucha,. Tyle, że będzie problem z prawidłowym ustawieniem wałka rozrządu. Najłatwiej wtedy założyć koło magnesowe, założyć dekiel alternatora i złapać GMP przez górną rewizję. Tylko jeśli ktoś kiedyś będzie wymieniał łańcuch rozrządu i zrobi to książkowo, patrząc na znak na dolnej zębatce, a ta będzie przestawiona o duży kąt, to po pierwszym obrocie rozwali głowicę lub połamie zawory
ps.
masz przypadkiem zrzucone oba boczne dekle silnika? I przypadkiem nie masz jeszcze uszczelek? Potrzebuję skan ich płaszczyzny w skali 1:1 (potrzebny skaner A3), w rewanżu mogę odesłać je razem z uszczelkami.
ps.
masz przypadkiem zrzucone oba boczne dekle silnika? I przypadkiem nie masz jeszcze uszczelek? Potrzebuję skan ich płaszczyzny w skali 1:1 (potrzebny skaner A3), w rewanżu mogę odesłać je razem z uszczelkami.
W xt 660 nie ma żadnych znaków na małej zębatce-ale już wszystko złożyłem i cyka jak w szwajcarskim zegarku.Tak się składa,że kupiłem wszystkie uszczelki oryginalne ale odwzorowałem je na gambicie i chyba skserowałem na a3.
A wg czego w 660-tce ustala się pozycje wałka rozrządu względem dołu silnika? Tylko znak na kole magnesowym, czy od strony sprzęgła jest jeszcze cecha ustalająca GMP? Nie mogę się doszukać w manulau nic poza kołem.
Z uszczelkami jest tak, że ich skan dodaje pewne przekłamanie rozmiaru, bo materiał jest mimo wszystko dość wiotki. Czasami uszczelka z takiego rozrysu w miarę pasuje, a czasami wychodzi zupełna kaszana. Dlatego ja zawsze skanuję powierzchnię uszczelnianą (tutaj blok silnika lub karter) + uszczelkę żeby wiedzieć ile wyjść na zewnątrz. Wtedy jest perfecto i nawet jak coś się źle ułoży na ploterze, to mieści się to w granicy tolerancji i uszczelka działa jak należy. Na odrysie z istniejącej uszczelki dwa razy się przejechałem Pokrywę sprzęgła sobie zeskanowałem, ale w częściach, bo na A4 się nie mieściła. Muszę Flawa ścignąć o wymianę kosza sprzęgłowego
Z uszczelkami jest tak, że ich skan dodaje pewne przekłamanie rozmiaru, bo materiał jest mimo wszystko dość wiotki. Czasami uszczelka z takiego rozrysu w miarę pasuje, a czasami wychodzi zupełna kaszana. Dlatego ja zawsze skanuję powierzchnię uszczelnianą (tutaj blok silnika lub karter) + uszczelkę żeby wiedzieć ile wyjść na zewnątrz. Wtedy jest perfecto i nawet jak coś się źle ułoży na ploterze, to mieści się to w granicy tolerancji i uszczelka działa jak należy. Na odrysie z istniejącej uszczelki dwa razy się przejechałem Pokrywę sprzęgła sobie zeskanowałem, ale w częściach, bo na A4 się nie mieściła. Muszę Flawa ścignąć o wymianę kosza sprzęgłowego
Jeszcze raz obejrzę tą małą zębatkę bo stary wał rozebrałem i mam na wierzchu.Ale oglądałem ją szczegółowo i znaku nie widziałem dlatego mnie to dziwiło.Wg mnie GMP możliwe do ustalenia tylko jest na magneto. Dużo o tym myślałem i wydawało mi się,że najbardziej prawdopodobna opcja to ustawienie małej zębatki tak żeby ząb pokrywał się z klinem wału-ale pewności nie miałem. Już nie chciałem jej zdejmować-założyłem cylinder i głowicę załapałem lekko na śrubach ustawiłem magneto na GMP i wtedy klin wałka rozrządu pokrywał się ze znakiem na głowicy. Możliwe że udało mi się jak "ślepej kurze ziarno"-szczęście nowicjusza.
- kosmal1098
- Posty: 155
- Rejestracja: 03 wrz 2010, 20:40
- Lokalizacja: WSCHOWA
Wykręcasz świece, wkładasz śrubokręt i ustawiasz GMP
Łot cała filozofia
Łot cała filozofia